  • Data: 2002-02-21 10:11:33
    Temat: Re: Po co są cyfry kontrolne?
    Od: "Marek J" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:02022110505243@polnews.pl...
    > OK, algorytm algorytmem, wiem juz po co te cyfry (sam bym tego nie
    wymyślił).
    > Teraz inne pytanie: czy jeżeli w moim numerze konta są cyfry kontrolne, to
    czy
    > ZAWSZE musze je podawać? Przyznam, że informując Urząd Skarbowy o nowym
    koncie
    > (dla działalności gospodarczej) pominąłem cyfry kontrolne. Zrobiłem tak,
    bo
    > słyszałem o przypadku, kiedy ktoś miał konto w Inteligo, podał urzędowi
    numer
> [...]

    Kalendarium przewiduje, że do końca tego roku banki będą musiały ustalić
    numery swoich rachunków w nowym formacie, a do końca przyszłego stare numery
    zostaną wycofane. Tak więc podawanie nowego numeru (z liczbami kontrolnymi)
    jest na razie (do końca 2003r.) nieobowiązkowe, ale w niedalekiej
    przyszłości i tak trzeba będzie.
    Jeżeli chcesz poczytać więcej na temat nowych numerów rachunków bankowych,
    to wejdź na stronę Związku Banków Polskich http://www.zbp.pl - na głównej
    stronie jest link do dokumentu "Karta wdrożenia standardu numeru
    rachunku bankowego" (w formacie Worda spakowane zipem).

    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:
    /- Faza 1: zdobyć gacie
    /- Faza 3: Zysk