  • 31. Data: 2002-04-09 15:53:29
    Temat: Re: Po co konto gospodarcze dla ZUS
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> wrote in message
    news:a8udn3$4as$1@info.cyf-kr.edu.pl...
    > W PIT-5 ;-). I zdrowotnego nie ksieguje sie w KPiR bo to nie jest kup,
    tylko
    > odejmuje sie to od podatku. W KPiR ksieguje sie skladke na FP i FGSP. Jak
    > sie ktos uprze moze ksiegowac tez spoleczne ubezpieczenia. (Oplaca sie w
    > przypadku traty w danym roku podatkowym. W przypadku dochodu nie ma
    > znaczenia gdzie.) Ale nie zdrowotne.

    Mea culpa - oczywiście myślałem o społecznym :-)))

    K. Kowalski

  • 32. Data: 2002-04-09 19:33:43
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@i...net..pl> napisał w wiadomości

    > Wpisow dokonujesz na podstawie faktur/rachunkow, a nie na podstawie
    dowodow
    > ich oplacenia.
    > Po co chcesz wpinac potwierdzenia przelewow do dokumentow?

    Przecież nie na wszystko są faktury. Oto co mi w tej chwili przychodzi na
    myśl: Fundusz Pracy, podatek od nieruchomości, podatek od wynagrodzeń
    pracowników, prowizja za prowadzenie r-ku bankowego, wywóz śmieci - sam
    widzisz, że trochę tego się uzbierało.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 33. Data: 2002-04-09 20:18:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 9 Apr 2002 11:00:10 +0200, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> napisałbył:

    >Chodzi Ci zapewne o zdrowotne.

    Dokłanie. Zdrowotne to część podatku. Odpisuje się ją od podatku (nie
    podstawy jak inne KUP) i umieszcza na PIT-5 oraz PIT-37

    >Ale je również można księgować w KPiR,

    ?????? Niby jakim cudem? Zdrowotne w żadnym wypadku (MSZ)

    >choć od tego jest specjalna pozycja na NIP-5.

    ??? A co to jest NIP-5? O NIP-1,NIP-3 słyszałem. Ale NIP-5?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 34. Data: 2002-04-09 20:19:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 9 Apr 2002 10:21:20 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@i...net..pl> napisałbył:

    >Wpisow dokonujesz na podstawie faktur/rachunkow, a nie na podstawie dowodow
    >ich oplacenia.

    W PKPiR, co w KH coś mi się obiło o uszy, księguje się również
    przelewy....

  • 35. Data: 2002-04-10 08:39:31
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj <k...@k...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a8vfl3$hpr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > Przecież nie na wszystko są faktury. Oto co mi w tej chwili przychodzi na
    > myśl: Fundusz Pracy, podatek od nieruchomości, podatek od wynagrodzeń

    Po co ksiegujesz podatek od wynagrodzen w PKPiR?

    Karol

  • 36. Data: 2002-04-10 09:32:17
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Po co ksiegujesz podatek od wynagrodzen w PKPiR?

    Wcale nie księguję w PKPiR. Podałem to tylko jako przykład kosztów, na które
    trzeba mieć potwierdzenia wpłaty/przelewu, a na które nie są wystawiane
    faktury.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 37. Data: 2002-04-10 09:35:23
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj <k...@k...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a910pd$pml$...@n...tpi.pl...
> [...]
    które
    > trzeba mieć potwierdzenia wpłaty/przelewu, a na które nie są wystawiane

    No wlasnie sie pytam. Jaki to koszt? Ten PDOF od listy plac?
    IMHO prosciej jest ksiegowac liste plac brutto w miesiacu za ktory jest
    zrobiona.
    Czyzbys byl zwolennikiem metody kasowej tego typu kosztow?

    Karol

  • 38. Data: 2002-04-10 22:23:41
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > które
    >
    > No wlasnie sie pytam. Jaki to koszt? Ten PDOF od listy plac?
    > IMHO prosciej jest ksiegowac liste plac brutto w miesiacu za ktory jest
    > zrobiona.

    Tak właśnie robię. Natomiast dowód zapłaty PDOF muszę posiadać chyba bez
    wzgledu na to, w jaki sposób to księguję?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 39. Data: 2002-04-11 10:58:30
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof K. Maj <k...@k...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a92dvo$2ed$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Tak właśnie robię. Natomiast dowód zapłaty PDOF muszę posiadać chyba bez
    > wzgledu na to, w jaki sposób to księguję?

    Ok. Teraz sie rozumiemy.

    Karol

  • 40. Data: 2002-04-16 16:43:35
    Od: "Leszek Olech" <l...@f...onet.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote...

    > ZUS specjalnym przelewem z
    > wykonać z konta osobistego,
    > wspominano, przelewy do
    >
    > Więc tylko kwestia zgłoszenia nr konta w zus i
    > (chyba) us

    Od kiedy? Ja probowalem z BP-H to NBP (zUS) odrzucilo. Napisalem wszystko
    w tytule - znaczki, numerki, itp. ...
    Leszek