    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatności zbliżeniowe
    Date: Thu, 12 Apr 2018 09:58:36 +0200

    > W kontekście 13,56 MHz, NFC to jest rozwinięcie RFID, lepiej traktować
    > te skróty jako synonimy.

    Być może z punktu widzenia bankowania.

    > Jedne i drugie (jeśli w ogóle je rozróżniamy)
    > potrafią pracować w układzie czytnik + karta (tag).

    Ale nie odwrotnie - karta nie może pracować jako NFC (w rozumieniu, że
    bez zasilania przychodzącego z drugiej strony). Dlatego z tymi
    synonimami to byłbym ostrożny.

    Pod dyrektywą R&TTE była zharmonizowana specjalna norma dla 13,56, która
    (przynajmniej moim zdaniem) obejmowała NFC, a nie obejmowała RFID.
    Dla RFID dopuszczalne są (wg bardziej ogólnej normy) wyższe limity
    emitowanego pola niż dla NFC (bo trzeba zasilić taga).

    Pod dyrektywą RED na razie (sprawdzałem kilka miesięcy temu)
    zharmonizowana jest tylko ta ogólna norma (w nowej wersji), ale ona też
    określa większy limit dla RFID i niższy dla reszty świata :).
    P.G.