  • 11. Data: 2002-03-22 13:19:36
    Temat: Re: Płatnoœci KK
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 01:05:17PM +0100, gornik wrote:

    > Policzmy - jedna karta: 16 cyfrowy numer + 4 cyfrowa data ważności =
    > liczba 20 cyfrowa - da się zapisać jako 2^67 (co więcej nie potrzeba na
    > prawdę aż tyle bo jest w tym liczba kontrolna, miesiąc jest z przedziału
    > 1-12, itd.). Czyli z duuużym zapasem potrzeba 10 bajtów.
    > Czyli np. 64 MB to 6,5 miliona numerów kart. Co za problem ???

    Super. A teraz pomnoz to przez kilkanascie tysiecy posow i updatowanie
    tego dla kazdego w nocy. Po linii 9600.

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-03-22 13:26:04
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Super. A teraz pomnoz to przez kilkanascie tysiecy posow i updatowanie
    > tego dla kazdego w nocy. Po linii 9600.

    No to policz ile nowych numerów dziennie trzeba POS-owi dopisac?

    Bo i tak każdy POS raz na dobę listę transakcji wysyła...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 13. Data: 2002-03-22 13:28:02
    Temat: Re: Płatno?ci KK
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Fri, 22 Mar 2002 14:13:44 +0100, "Reaktorek" <r...@z...pl>
    napisał(a):

    > jakiś
    > zaktualizować
    > To sie zdziwisz, POS ma w pamieci gora 300 - 400 numerow zastrzezonych kart,
    > jezeli karta jest embosowana, kwota transakcji ponizej floor limit-u, a POS
    > nie wybierze tej konkretnej transakcji do autoryzacji w sposob losowy to
    > transakcja przejdzie na 100% !!!!!
    To po co ma te 300 - 400 numerów ? Równie dobrze mógłby nie mieć żadnego

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 14. Data: 2002-03-22 13:33:56
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 01:26:04PM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > No to policz ile nowych numerów dziennie trzeba POS-owi dopisac?

    No to mi podaj. Przeciez to Ty probujesz mi udowodnic ze wystarczy.

    > Bo i tak każdy POS raz na dobę listę transakcji wysyła...

    So what? Lista transakcji a numerki kart kradzionych do dosc
    prostopadlu problem.

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-03-22 13:36:22
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 02:28:02PM +0100, gornik wrote:

    > To po co ma te 300 - 400 numerów ? Równie dobrze mógłby nie mieć żadnego

    Ma te ktore system scoringowy uzna za najbardziej podejrzane.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-03-22 13:43:51
    Temat: Re: Płatności KK
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

    > Super. A teraz pomnoz to przez kilkanascie tysiecy posow i updatowanie
    > tego dla kazdego w nocy. Po linii 9600.

    Ileż kart mogą zastrzec ludzie w ciągu doby? Przecież wystarczyłoby
    dogrywać nowe. A najstarsze by wylatywały. Prawdopodobieństwo, że
    złodziej przyjdzie z kartą do sklepu pół roku po kradzieży jest znikomo
    małe.

    pzdr

    Tomek

  • 17. Data: 2002-03-22 13:48:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 02:43:51PM +0100, Tomasz Staszewski wrote:

    > Ileż kart mogą zastrzec ludzie w ciągu doby?

    W jakiej skali? Polski czy swiata? A dlaczego niby tyle transakcji na
    polskie karty jest w jakis odleglych krajach oraz w druga strone?

    > Przecież wystarczyłoby dogrywać nowe. A najstarsze by wylatywały.

    Zglaszasz sie do napisania modulu do POSa?

    > Prawdopodobieństwo, że złodziej przyjdzie z kartą do sklepu pół roku
    > po kradzieży jest znikomo małe.

    Podobnie jest wyceniane ryzyko na numery kart jakie nie znajda sie w
    posie.

    Dlaczego wszyscy uwazaja ze wiedza lapiej od osob projektujacych POSy? ;-)

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-03-22 13:49:25
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia 22 Mar 2002 14:36:22 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    napisał(a):

    > Ma te ktore system scoringowy uzna za najbardziej podejrzane.
    Co znaczy najbardziej podejrzane ???

  • 19. Data: 2002-03-22 13:51:35
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia 22 Mar 2002 14:43:51 +0100, t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    napisał(a):

> [...]
    > dogrywać nowe. A najstarsze by wylatywały. Prawdopodobieństwo, że
    > złodziej przyjdzie z kartą do sklepu pół roku po kradzieży jest znikomo
    Wystarczy, że będą wyrzucane te karty które straciły ważność

  • 20. Data: 2002-03-22 13:53:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Mar 22, 2002 at 02:49:25PM +0100, gornik wrote:

    > Co znaczy najbardziej podejrzane ???

    No, dokladnie to co znaczy ;-)

    Moze to dotyczyc bankow z poza polski, moze to dotyczyc bankow ktore
    ostatnio (karty) mialy duzo frodow, moze dotyczyc BINow zwiazanych z
    jakims frodowym sklepem, moze dotyczyc takich najcieplejszych numerow.

    Roznie.

    --

    --w