  • 11. Data: 2007-10-17 23:03:13
    Temat: Re: Platnosc w USD - Citi VC czy Raiffeisen MC?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 17.10.2007 MM <s...@a...gda.pl.invalid> napisał/a:

    > A co z Rajfim MasterCard - doliczają coś, czy wystarczy wziąć kurs
    > sprzedaży USD z tabeli banku? Bo między samymi kursami w różnych
    > bankach faktycznie różnice nie są wielkie - głównie chodzi mi o to,
    > by nie naciąć się na jakieś dodatkowe 3%, które wyjdzie po fakcie.

    Karta jest rozliczana w EUR, o ile pamiętam. Czy jest prowizja, to nie
    wiem. Ostatnio szukałem właśnie dla MC Rajfiego (też posiadam) i mimo
    przekopania dwukrotnie umowy, regulaminu i TOiP - nie znalazłem. Co
    niestety znaczy dokładnie tyle i nic więcej, bo może źle szukałem.

    Generalnie schemat wygląda tak, że mnożysz kwotę w USD przez kurs Visa z
    dnia obciążenia (kursy są na corporate.visa.com). Do tego dodajesz tę ew.
    prowizję za przewalutowanie. Kwotę wynikową przeliczasz z EUR na PLN wg
    kursu Rajfiego. To teoria. W praktyce kiedyś próbowałem sobie to tak liczyć
    i zawsze wychodziły jakieś różnice. :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 12. Data: 2007-10-18 10:07:46
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

> [...]

    > przekopania dwukrotnie umowy, regulaminu i TOiP - nie znalazłem. Co
    > niestety znaczy dokładnie tyle i nic więcej, bo może źle szukałem.

    Zadzwoniłem na infolinię - niestety Rajfi nie był w stanie udzielić
    konkretnej odpowiedzi (kwota jest przeliczana z USD na EUR po kursie
    MasterCard którego nie znają i ja również na stronie MC się go nie
    doszukałem, nastepnie z EUR na PLN).

    Marek

  • 13. Data: 2007-10-19 09:44:02
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    OK, dla potomności robię test przeliczników (wzorem zrobionego na
    grupie jakiś czas temu) - 2007-10-19 około godz. 11, wpłata po 1 USD
    na Wikimedia przez PayPal (pamiętając o wyborze obciążenia w USD,
    bez przeliczania na PLN po kursie PayPal = 2,65), z 3 kart:

    Citi VC
    Inteligo VE
    Rajfi MC

    Jak na razie: Citi zablokował 2 PLN; Inteligo 2 razy po 1 PLN;
    Rajfi słabo "onlajnowy" więc nie widać. O ostatecznych wynikach
    postaram się poinformować, jak już przyjdą obciążenia.

    Marek