  • Data: 2009-09-05 19:21:54
    Temat: Re: Płatność kartą "na podpis"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jooseff <g...@g...com> writes:

    > Oferta a przyjęcie płatności to dwie różne rzeczy.
    > Sprzedawca nie deklaruje przyjęcia zapłaty kartą, on jedynie
    > udostępnia taką możliwość jako opcję.
    > Po raz enty proponuję - przeczytaj obowiązującą ustawę.
    > Rozdział 1, artykuł 9.

    "W razie urodzenia sie dziecka domniemywa się, że przyszło ono na świat
    żywe." :-)

    Z druga czescia zdania sie zgadzam, to jest opcja - tyle ze bedaca
    elementem oferty, a wiec sprzedawca wlasnie deklaruje mozliwosc
    przyjecia zaplaty karta, jesli klient wybierze taka opcje.

    Oczywiscie przynajmniej w Polsce (ale nie tylko) warunkiem zaplaty karta
    moze byc okazanie dokumentu potwierdzajacego tozsamosc, a takze zgoda
    banku, wazna karta itd. (innymi slowy, przyczyny leżące po stronie
    klienta to problem klienta, nie sprzedawcy).

    Przyznaje ze zadna ustawa (przynajmniej o ile mi wiadomo) nie okresla
    wprost, ze naklejenie naklejek jest elementem oferty - ale w ciagu
    ostatnich lat zawsze tak to bylo traktowane m.in. przez UOKiK i jest to
    opinia dosc powszechna, nie przypominam sobie by jakis np. urzad albo
    inny sąd mial inne zdanie.
    --
    Krzysztof Halasa