  • Data: 2004-05-05 10:46:51
    Temat: Re: Platnosc karta MasterCard bez PINu i bez podpisu
    Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie nie zapomniała.
    > Ja też w wielu miejscach nie podpisuję slipów i nikt tego ode mnie nie
    > wymaga.

    Zadziwiające rzeczy opowiadacie. Trochę skóra cierpnie...
    Jak w tej sytuacji wyglądać mogą następujące hipotetyczne sytuacje:

    1. Ktoś buchnął mi kartę. Płaci nią na lewo i prawo, i nie musi się już trudzić
    podrabianiem mojego podpisu ani nie musi szukać "zaprzyjaźnionego" i "uczciwego-
    inaczej" sklepu. Bezpieczeństwo transakcji w tej sytuacji wynosi ZERO.

    2. Ktoś podrobił moją kartę (o ile mnie pamięć nie myli jedna z metod
    to "skimming"). Załóżmy, że nie naniósł paska na czysty biały plastik tylko się
    trochę potrudził i naniósł pasek na jakąś (bylejaką, starą) kartę. I co? I jak
    wyżej - bezpieczeństwo transakcji spada do ZERA.

    Wydaje mi się, że byłoby to ciężkie przegięcie w stronę niekontrolowanego
    liberalizmu w traktowaniu kart plastikowych jak 'stricte' kawałka plastiku. Z
    tym, że zapomniano przy okazji, że za tym plastikiem stoją nierzadko konkretne
    pieniądze.

    Jeśli opisywana przez Was praktyka się upowszechni to strach się bać. Byłbym za
    tym, żeby jednak egzekwować swoje prawo do bezpiecznych transakcji kartami.
    Można zacząć do przypominania sprzedawcom o konieczności w miarę dokładnego
    sprawdzania podpisu z wzrorem na karcie, daty ważności karty itp. A lenie,
    którym się tego nie chce - no oczywiście nie stracą klientów, bo wielu klientów
    to też lenie. Ale przynajmniej u takich leniwych sprzedawców kartami będą
    płacić tylko leniwi klienci a to już coś.

    W.