  • 1. Data: 2002-05-06 10:25:25
    Temat: Platne konta Inteligo
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    za wp
    Dzisiaj Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. - prowadzący Konta Inteligo
    zakończył promocję nie pobierania niektórych opłat, które wprowadził 15
    lutego w Tabeli Opłat i Prowizji.
    Inteligo pobiera od klientów indywidualnych opłaty za prowadzenie konta oraz
    za korzystanie z kart płatniczych. W przypadku kont indywidualnych i
    wspólnych, ci wszyscy, którzy będą mieli na swoich rachunkach średnie
    miesięczne saldo niższe niż 100 zł. zapłacą miesięcznie 4,99 zł.
    Inteligo pobiera także miesięczną opłatę w wysokości 0,99 zł. za korzystanie
    z kart Visa Electron, wydawanych do rachunku głównego oraz rachunków
    dodatkowych. Miesięcznej opłaty za korzystanie z karty nie zapłacą tylko ci,
    na których rachunkach średnie miesięczne saldo będzie wyższe niż 50 tys. zł.

    Posiadacze kont firmowych za prowadzenie rachunku głównego zapłacą teraz
    miesięcznie 3,99 zł. Zapłacą oni także 0,99 zł. za korzystanie z kart Visa
    Electron wydawanych do rachunków dodatkowych. (AN)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-05-06 10:30:31
    Temat: Re: Platne konta Inteligo
    Od: "Richard" <R...@p...onet.pl>

    Niech sie walą na ryj!

    A mialo być tak pięknie.....

    mBank bije na głowe Inteligo....

    Richard

  • 3. Data: 2002-05-06 23:26:25
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Richard" <R...@p...onet.pl> skribis:

    >Niech sie walą na ryj!

    szkoda ci 0.99 zl ? To zlikwiduj karte.
    Masz mniej niz 100 zl ? To trzymaj w skarpecie.

    >A mialo być tak pięknie.....

    I jest pieknie.

    >mBank bije na głowe Inteligo....

    chyba tylko orocentowaniem

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,

  • 4. Data: 2002-05-10 12:07:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    06 May 02 12:25, AMRA pisal do All:

    A> Dzisiaj Bankgesellschaft Berlin (Polska) S.A. - prowadzący Konta
    A> Inteligo zakończył promocję nie pobierania niektórych opłat, które
    A> wprowadził 15 lutego w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Rozpoczęcie okresu rozliczeniowego ze średnim saldem z poprzedniego okresu >100
    PLN (zwalniającym od opłaty za prowadzenie) oraz z saldem bieżącym w wysokości
    101 PLN, daje (_przy braku jakichkolwiek operacji_) po miesiącu:

    odsetki nominalne (po opodatkowaniu):
    - w Inteligo: - 0,45 PLN
    - w mBanku: - 0,53 PLN
    (wartości te wynikają także m/in z różnic w sposobie nalicznia "belkowego")

    w efekcie po miesiącu mamy:

    - w Inteligo:
    _STRATE realną_ - w wysokości _0,82 PLN_

    - w mBanku (eMax):
    ZYSK realny - w wysokości 0,23 PLN

    wynika to z różnic w oprocentowaniu nominalnym, pobieraniu opłaty (z góry) za
    użytkowanie VE oraz inflacji średniorocznej przyjętej na 4% r/r (0,33% /m-c).

    - Polecam uwadze osobom które uwazają, że utrzymanie w Inteligo minimalnego
    średniego salda zwalniającego od opłaty za prowadzenie rachunku zeruje opłate
    za użytkowania VE.
    - Aby tak było, średnie saldo (przy braku jakichkolwiek płatnych operacji) w
    okresie rozliczeniowym, powinno wynosic 579 PLN.

    przy tejże kwocie (579 zł) i posiadaniu VE zysk realny po miesiącu:
    w Inteligo: - 0,00 PLN
    w mBanku (eMax) - 1,44 PLN

    Jak ktoś chce, to niech sobie sam RZETELNIE policzy ile go kosztują n.p.
    w Inteligo wypłaty z bankomatów, SMS itp., i czy raczej taniej by mu nie wyszło
    trzymanie gotówki w skarpecie i portfelu, bo realny koszt skarpety i portfela
    wynosi aktualnie dla 1000 PLN, mniej niż około 2 PLN miesiecznie...
    (bo wiekszość pieniędzy wydajemy w pierwszej połowie miesiąca).

    - To tak jako przyczynek do dyskusji o opłatach bankowych i bochenkach... :)

    P.S. Żeby ktoś nie wziął mnie za strasznego liczykrupę dodam, że posiadam w
    PKO BP nieużywane Superkonto z aktualnym saldem ~12 zł za które płacę
    3 PLN/m-c, tak więć wkrótce stracę ~33% depozytu. :)))

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 5. Data: 2002-05-12 00:53:45
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org (Mariusz Mroczkowski) wrote in
    <1021043250
    @p9.f128.n480.z2.ftn>:

    [national characters were removed]

    /ciach.../

    >przy tejze kwocie (579 z?) i posiadaniu VE zysk realny po miesiacu:
    >w Inteligo: - 0,00 PLN
    >w mBanku (eMax) - 1,44 PLN

    /ciach.../

    2 zlote w ta czy w tamta - przeciez to sa pierdoly ! Nigdy nie zrozumiem czemu
    niektorzy
    tak sie nad tym rozwodza i doglebnie to analizuja....

    W.

  • 6. Data: 2002-05-12 08:06:20
    Od: "krab" <k...@h...pl_______>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    > 2 zlote w ta czy w tamta - przeciez to sa pierdoly ! Nigdy nie zrozumiem
    czemu niektorzy
    > tak sie nad tym rozwodza i doglebnie to analizuja....

    kiedy ktos jest po obiedzie - to zapewne nie zrozumie ze ktos jest glodny
    :-)
    Mariusz policzyl konkretne wartosci i wykazal, ze nie chodzi mu o 2 zl
    (przyklad z innym bankiem!)- ale, ze prawie 600 zl jest w inte realnie
    nieoprocentowane, bo pracuje na oplaty bankowe i podatkowe i wyliczenie mi
    sie podoba bo jest ciekawe (mnie by sie pewnie nie chcialo) i zainteresowalo
    mnie na tyle, ze chetnie zobaczylbym takie kompleksowe porownanie bankow
    netowych.
    Z takich drobnych kwot tworza sie czasem spore sumy, kiedys mialem tylko 2
    konta, teraz mam ich chyba z pięć i kosztują mnie one prawie 700 zł opłat
    rocznych mniej ! wlasnie dlatego, ze chcialo mi sie to kiedys policzyc :-)

  • 7. Data: 2002-05-12 14:16:34
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>
    skribis:

> [...]
    >
    >w efekcie po miesiącu mamy:
    >
    >- w Inteligo:
    > _STRATE realną_ - w wysokości _0,82 PLN_

    82 + 23 = 105 groszy
    nie lapie - jakim cudem jest roznica ponad zlotowki, skoro wyzej jest
    roznica 53 - 45 = 8 groszy ? Moze miales na mysli "po roku mamy:" ?

    Pozdrawiam, Leh

  • 8. Data: 2002-05-15 08:19:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    12 May 02 16:16, l/e/h pisal do All:

    lh> 82 + 23 = 105 groszy
    lh> nie lapie - jakim cudem jest roznica ponad zlotowki, skoro wyzej jest
    lh> roznica 53 - 45 = 8 groszy ? Moze miales na mysli "po roku mamy:" ?

    Po MIESIĄCU!
    Jeśli z przykładowych 101 PLN inteligo miesiecznie pobiera z gory 0,99 zł za VE
    to chyba jasne, że i potem się wszystko kumuluje, bo i depozyt mniejszy na
    starcie, (100,01 wobec 101,00 w mBanku), niższe oprocentowanie (7,5% vs 8,65%) i
    co za tym idzie, mniejsze oprocentowanie REALNE, - w pewnym uproszczeniu roczne
    oprocentowanie realne wynosi odpowiednio 2% (inteligo) i 2,8% (mBank)

    Z zacytowanych wyliczeń wynika po prostu że posiadacz 101 PLN i VE w Inteligo
    _PO MIESIĄCU_ straci REALNIE ~82 gr zaś w mBanku zyska REALNIE ~23 gr.
    Czyli że _wartość nabywcza pieniadza (101 PLN) po miesiącu_ w Inteligo wyniesie
    ~100,18 PLN, (strata), a w mBanku ~101,23 PLN (zysk).

    Podałem zresztą na końcu listu przykład w którym tracę na Superkoncie PKO BP
    kolejno miesiecznie 25%, 33%, 50% i wreszcie 100% depozytu w wyniku pobranych
    opłat bankowych (za prowadzenie rachunku).

    Teraz jasne??? :)

    IMO - Bardziej szokującym wyliczeniem było to, że trzymanie 1000 PLN w
    skarpecie i portfelu losztuje nas około 2PLN miesiecznie, co stawia sens
    trzymania podobnego rzędu pieniedzy na r-ch pobierających jakiekolwiek opłaty,
    pod poważnym znakiem zapytania.
    I tu dopiero prawdziwie manifestuje się wyższość kont bez opłat nad
    pozostałymi.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 9. Data: 2002-05-17 09:46:52
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    l/e/h wrote:
    > chyba tylko orocentowaniem

    I opłatami za przelewy. Jak mam zapłacić 5 rachunków co miesiąc, to jest
    to już 4.95 zł, a za to już można sobie kupic piwo.

    No i jescze tym, że do mBanku jest lepsze łącze ode mnie (tpsa), a
    serwis działa szybciej.

    No i jeszcze opłatami za prowadzenie konta.

    Jak dla mnie wystarczyło żeby przenieść rachunek z Inteligo do mBanku.

    Reik

  • 10. Data: 2002-05-17 11:09:53
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 10 May 02 14:07:00 +0200, w <1...@p...f128.n480.z2.ftn>,
    Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>
    napisał(-a):

    [...]

    Bez sensu porównanie. W Inteligo masz bezpłatną e-kartę, wiele
    rachunków... jak to wycenisz?