    From: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Platne konta Inteligo
    Date: Wed, 15 May 02 10:19:00 +0200

    Hello All!

    12 May 02 16:16, l/e/h pisal do All:

    lh> 82 + 23 = 105 groszy
    lh> nie lapie - jakim cudem jest roznica ponad zlotowki, skoro wyzej jest
    lh> roznica 53 - 45 = 8 groszy ? Moze miales na mysli "po roku mamy:" ?

    Po MIESIĄCU!
    Jeśli z przykładowych 101 PLN inteligo miesiecznie pobiera z gory 0,99 zł za VE
    to chyba jasne, że i potem się wszystko kumuluje, bo i depozyt mniejszy na
    starcie, (100,01 wobec 101,00 w mBanku), niższe oprocentowanie (7,5% vs 8,65%) i
    co za tym idzie, mniejsze oprocentowanie REALNE, - w pewnym uproszczeniu roczne
    oprocentowanie realne wynosi odpowiednio 2% (inteligo) i 2,8% (mBank)

    Z zacytowanych wyliczeń wynika po prostu że posiadacz 101 PLN i VE w Inteligo
    _PO MIESIĄCU_ straci REALNIE ~82 gr zaś w mBanku zyska REALNIE ~23 gr.
    Czyli że _wartość nabywcza pieniadza (101 PLN) po miesiącu_ w Inteligo wyniesie
    ~100,18 PLN, (strata), a w mBanku ~101,23 PLN (zysk).

    Podałem zresztą na końcu listu przykład w którym tracę na Superkoncie PKO BP
    kolejno miesiecznie 25%, 33%, 50% i wreszcie 100% depozytu w wyniku pobranych
    opłat bankowych (za prowadzenie rachunku).

    Teraz jasne??? :)

    IMO - Bardziej szokującym wyliczeniem było to, że trzymanie 1000 PLN w
    skarpecie i portfelu losztuje nas około 2PLN miesiecznie, co stawia sens
    trzymania podobnego rzędu pieniedzy na r-ch pobierających jakiekolwiek opłaty,
    pod poważnym znakiem zapytania.
    I tu dopiero prawdziwie manifestuje się wyższość kont bez opłat nad
    pozostałymi.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-