  • 91. Data: 2009-04-04 18:44:08
    Temat: Re: Płatne hasła papierowe w mBanku
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A jak się nie nosi, to się ma przesrane.

    I dla tych są hasła sms. Za darmo. Na razie :-)

    > Nie mam pojęcia, nigdy ode mnie kluczy nie chcieli przy ubezpieczaniu.

    Gdy rąbną Ci auto zobaczysz jak to działa.

    > No i? Co najwyżej mi zrobisz na złość i przelejesz kasę do spółdzielni.
    > Choć
    > jakiś czas temu zdefiniowane też mogą być esesmanowate, więc bez
    > autoryzacji mam tylko przelewy pomiędzy zaufanymi miejscami.

    Wiesz... czasami samo poznanie stanu posiadania delikwenta jest największą
    złośliwością jaką można mu zrobić.

    > Takoż samo z listą haseł, a nawet bardziej, bo jak ją skopiujesz (choćby
    > monitoringiem), to możesz profilaktycznie wykorzystać za jakiś czas, z
    > bezpiecznego miejsca itepe. Bez powiązań z faktycznym miejscem wycieku
    > haseł.

    Mistrzu. Ja z listą haseł nie chodzę po mieście, kapujesz? Tak jak nie noszę
    kart, z których nie mam zamiaru korzystać w portfelu. Tymczasem bank poprzez
    smsy zmusza mnie do korzystania i pozostawiania bez opieki i stosownego
    zabezpieczenia narzędzia autoryzacyjnego. Więc wolę, aby mnie nie zmuszał,
    szczególnie, że potem mnie obciąży nienależytym zabezpieczeniem tegoż.

    > świst komóreczki jest łatwiejszy niż świst tokena? Dla mnie to to samo, a
    > trzeba targać ze sobą tokena przy każdej okazji, gdy chcesz sprawdzić
    > konto.

    Nie mam potrzeby sprawdzać konta częściej niż raz na dobę, a sypiam w domu.
    Dziwne, nie? :-)
    Tak, świst komóreczki np. z szafki na siłowni jest o niebo łatwiejszy niż z
    mojego mieszkania tokena.

    > do 100 przelewów nie używa się mbanku. W bankach masowych się potwierdza
    > raz, paczkę. I to dwie osoby potwierdzają u nas.

    Też mi masowość. Zerknij no na allegro w konta super-sprzedawców. Dziesiątki
    tysięcy transakcji na koncie i jakoś mbank dominuje.

    > korzystam z Inteligo, a też klnę na listę haseł, bo ciągle mi ginie i
    > ciągle jej szukam, jak przyjdzie potrzeba. Właśnie temu, że raz na rok.

    a karty też Ci tak giną na przykład albo PINy czy tylko kody?

    > Bredzisz. Nawet jak mnie nie znasz, to gogle ci natychmiast o mnie
    > wszystko
    > powie.

    Podobne argumenty stosujesz i nie ma tu znaczenia Twoje faktyczne miejsce
    pracy. Po prostu skojarzenie z forum mbanku i tyle.

  • 92. Data: 2009-04-04 18:46:53
    Od: kk <d...@t...pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 18:27
    > (autor Valdi.Pavlack
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <gr80v6$226$1@news.interia.pl>):

    > Co nie zmienia faktu, że dla mnie nie ma lepszej oferty. Wiem, mam małe
    > wymagania, ale mBank od 9 lat mi spasował.

    mi również, ale widać że po sprzedaniu go niemcom już lepiej nie będzie.
    jeszcze kilka głupich numerów a zmienię bank

    --
    www.karolkepka.com
    Fotografia ślubna

  • 93. Data: 2009-04-04 19:11:57
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    zlotowinfo <u...@g...pl> had the courage to write:
    > Użytkownik "Piotr Sawinski" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > ile kosztuje cię odbiór takiego smsa za granicą
    > wiem że kiedyś kasowało ok 2zł

    Nigdy odbieranie SMS-ów w roamingu nic nie kosztowało (no chyba że masz
    komórkę w sieci amerykańskiej - ale to już inna cywilizacja).

    2 zł było za *wysłanie* SMS-a w roamingu.

    k.

  • 94. Data: 2009-04-04 19:13:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:44
    (autor Szymon
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr89vu$pr8$1@news.dialog.net.pl>):

    > Gdy rąbną Ci auto zobaczysz jak to działa.

    Nie rozumiem, jak 2 klucz w domu mnie zabezpiecza... Już pomijam związek z
    bankami żaden, ale zaintrygowałeś mnie.

    > Wiesz... czasami samo poznanie stanu posiadania delikwenta jest największą
    > złośliwością jaką można mu zrobić.

    E tam

    > Mistrzu. Ja z listą haseł nie chodzę po mieście, kapujesz?

    Ale mówię o normalnych zastosowaniach. To, że ty masz konto w mBanku dla
    lansu czy tam jakiś rzadkich operacji, to wiesz. Ja mam w codziennym
    użytku.

> [...]
    > stosownego zabezpieczenia narzędzia autoryzacyjnego. Więc wolę, aby mnie
    > nie zmuszał, szczególnie, że potem mnie obciąży nienależytym

    No cóż, mBank zmusza do mania internetu... To też wada? Po prostu taka
    oferta. Chcesz marmurka, idziesz do marmurka.

    > Nie mam potrzeby sprawdzać konta częściej niż raz na dobę, a sypiam w
    > domu. Dziwne, nie? :-)

    Widocznie nie używasz konta tak aktywnie, jak ja.

    > Też mi masowość. Zerknij no na allegro w konta super-sprzedawców.
    > Dziesiątki tysięcy transakcji na koncie i jakoś mbank dominuje.

    Ale oni ODBIERAJĄ. A nie nadają 100 przelewów. Do odbierania esesmany nie są
    potrzebne.

    > a karty też Ci tak giną na przykład

    No te z portfela nie. jakby się walały w domu używane raz na rok pewnie by
    ginęły.

    > albo PINy

    No pin pamiętam. Ale miałem kiedyś mało używaną kartę i owszem, też
    zapomniałem i był kanał, bo karteczka zginęła oczywiście. U mnie jak czegoś
    nie ma w laptopie, to nie istnieje.

    > Podobne argumenty stosujesz i nie ma tu znaczenia Twoje faktyczne miejsce
    > pracy. Po prostu skojarzenie z forum mbanku i tyle.

    Nie wiem, jestem dziecko usenetu i forumy są dla mnie nieużywalne. Nie mam
    na nie czasu.

    --
    Tristan

  • 95. Data: 2009-04-04 19:13:25
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Filip <f...@N...gazeta.pl> had the courage to write:
    > W Chinach nie dochodzą SMSy... (a już na pewno nie w ciągu 3ch minut)

    Dochodzą tylko w godzinach pracy tłumaczy?

    k.

  • 96. Data: 2009-04-04 19:14:02
    Temat: Re: Platne hasla papierowe w mBanku
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Filip <f...@N...gazeta.pl> had the courage to write:
    > W Chinach nie dochodza SMSy... (a juz na pewno nie w ciagu 3ch minut)

    Dochodza tylko w godzinach pracy tlumaczy?

    k.

  • 97. Data: 2009-04-04 19:15:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 04 kwiecień 2009 20:46
    (autor kk
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <gr89vt$d6c$1@news.onet.pl>):

    > mi również, ale widać że po sprzedaniu go niemcom już lepiej nie będzie.

    A sprzedali?

    > jeszcze kilka głupich numerów a zmienię bank

    Na jaki? Nie ma lepszych dla profilu małego przedsiębiorcy. Wszystkie se
    każą kasiurę mniejszą lub większą bulić, a do tego niewygodne są skrajnie.
    --
    Tristan

  • 98. Data: 2009-04-04 19:32:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Nie rozumiem, jak 2 klucz w domu mnie zabezpiecza... Już pomijam
    > związek z bankami żaden, ale zaintrygowałeś mnie.

    Ubezpieczałeś auto kiedyś? Albo chociaż przeczytałeś OWU?
    Przecież jak Ci rąbną auto, to będziesz musiał pokazać
    wszystkie komplety kluczy do samochodu - w ilości tak jak podaleś
    przy zawieraniu AC. Po to robią zdjęcia kluczy, żebys nie podkładal
    dorabianych. Jak nie robili zdjęć kluczyków (bo tego nie pamiętasz)
    to pewnie podpisaleś, że masz dwa komplety kluczy fabrycznych.
    A pewnie w umowie jest, że o zgubieniu kluczy masz powiadamiać
    ubezpieczyciela, ale kto czyta te umowy...
    A potem placz, że auto skroili a ubezpieczyciel się wypina.

  • 99. Data: 2009-04-04 19:36:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-04, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Też mi masowość. Zerknij no na allegro w konta super-sprzedawców. Dziesiątki
    > tysięcy transakcji na koncie i jakoś mbank dominuje.

    LOL. To pokaż jakąś dużą firmę, która używa systemu płatności masowych
    (energetyka, gazownia, tpsa), który oparty jest o mbank. No wiesz -
    takie detale jak przyznawanie osobnego konta każdemu użytkownikowi.

    Bo jeden taki duży przedsiębiorca to pewnie dziennie generuje jednak
    więcej transakcji niż 100 super sprzedawców na Allegro. :-)

    Ja rozumiem dyskusja itp, ale mbank to mac bank. Dla pospólstwa. Oni się
    nie zajmują płatnościami masowymi i nie zajmują się dużymi firmami
    (spółki prawa handlowego), więc argument o księgowej puszczającej
    100 przelewów SMSem też trochę słaby.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2009-04-04 20:21:01
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Hm... Właśnie wpadłem na myśl: Może jakby listy były generowane samodzielnie
    > przez www? Wtedy by można obniżyć koszt, a jednocześnie kto chce, by se
    > drukował, kto chce przeklejał do emula.

    jesli kody maja sluzyc do zabezpieczenia kanalu internetowego
    to nie moga byc przesylane przez ten sam kanal