  • 1. Data: 2002-08-11 11:01:26
    Temat: Placenie karta, a sprawdzanie karty przez kasjera ???
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam,

    placac niedawno w jednej z drogerii w Warszawie kasjer po przejechaniu karta
    przez czytnik odlozyl ja normalnie (a nie do dolu jak powinien). Na
    zwrocenie przeze mnie uwagi (i odwrocenie karty) blondynka mowi, ze musza
    sprawdzac 4 ostatnie cyfry z numeru karty...

    O co chodzi? Czy to jest gdzies zapisane? Najpierw sie Was zapytam zanim
    zadzwonie do CKiC.

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn

  • 2. Data: 2002-08-11 11:07:06
    Od: "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl>

    "Szymon" <s...@w...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > placac niedawno w jednej z drogerii w Warszawie kasjer po przejechaniu
    karta
    > przez czytnik odlozyl ja normalnie (a nie do dolu jak powinien).

    Co przez to rozumiesz?

    > Na
    > zwrocenie przeze mnie uwagi (i odwrocenie karty) blondynka mowi, ze musza
    > sprawdzac 4 ostatnie cyfry z numeru karty...

    Może na slipie są wydrukowane tylko 4 cyfry z numeru karty? Ot, Europa....

    Pozdr
    MAX

  • 3. Data: 2002-08-11 11:24:30
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002 13:01:26 +0200, "Szymon" <s...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >sprawdzac 4 ostatnie cyfry z numeru karty...
    >
    >O co chodzi? Czy to jest gdzies zapisane? Najpierw sie Was zapytam zanim

    Byc moze mieli tranaskcje kartami zeskimowanymi, nagranymi na inna
    karte. Wtedy co innego jest na pasku magnetycznym (i na wyruku z POSa)
    a co innego wyembosowane na samej karcie i ktos im zwrocil na to
    uwage. W zasadzie to chyba nawet zawsze powinni sprawdzac numer na
    karcie z tym na wydruku ale oczywiscie malo kto to robi.
    Gdzies w specyfikacjach czytalem, ze mozna nawet POSa tak ustawic
    (albo wyslac polecenie w odpowiedzi autoryzacyjnej, juz dokladnie nie
    pamietam), zeby przy transkcji wymuszal wprowadznie dodatkowo "z
    placa" czterech ostatnich cyfr numeru dla weryfikacji.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-08-11 11:54:56
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    Nudziłem się kiedyś w kolejce do kasy w supermarkecie i zauważyłem, że na
    niektórych POSach Polcardu jest ładna nalepka na której jest napisane, aby
    kasjer sprawdził czy numer karty na karcie i na slipie jest ten sam, a
    jeżeli nie żeby zatrzymał kartę. Jeden kasjer na 50 sprawdza to.

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 5. Data: 2002-08-11 11:56:57
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 11 Aug 2002 13:54:56 +0200, "Marek J"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >kasjer sprawdził czy numer karty na karcie i na slipie jest ten sam, a
    >jeżeli nie żeby zatrzymał kartę. Jeden kasjer na 50 sprawdza to.

    Dokladnie. Chodziaz naklejka ta powodowala czasem ciekawe problemy np.
    uzytkownikom kart Maestro HandloBanku lub Pekao (nie mialy pelnego
    numeru na karcie, a na slipie sie drukowal.

  • 6. Data: 2002-08-11 14:44:17
    Od: "Alarmus" <a...@p...pl>

    ******* blondynka mowi, ze musza
    > sprawdzac 4 ostatnie cyfry z numeru karty...

    Ona więcej cyfr pewnie nie jest w stanie sprawdzić "blondynka"
    Sorry że to nie odpowiedź ale tak mi się wyrwało :-)

    Pozdrawiam wszystkich Alarmus GG#9244

  • 7. Data: 2002-08-11 16:44:58
    Od: "mcp" <r...@s...com.pl>

    "Marek J" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > kasjer sprawdził czy numer karty na karcie i na slipie jest ten sam, a
    > jeżeli nie żeby zatrzymał kartę. Jeden kasjer na 50 sprawdza to.

    W sklepie kolo mnie sa takie same POS-y z tymi samymi naklejkami. Natomiast
    co druga kasjerka uparcie porownuje jedynie numer wytloczony na karcie z
    numerem nadrukowanym z drugiej strony karty na pasku z podpisem. (sic!)

    pozdrawiam
    mcp

  • 8. Data: 2002-08-11 18:38:41
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl (MAX) wrote in <aj5geu$sj1$1@news.tpi.pl>:

    /ciach../

    >karta przez czytnik odlozyl ja normalnie (a nie do dolu jak powinien).
    >
    >Co przez to rozumiesz?

    Profesjonalny kasjer odkladajac na lade lub oddajac karte embossowana, robi
    to wypuklosciami do dolu.

    W.

  • 9. Data: 2002-08-11 18:47:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Aug 2002 20:38:41 +0200, u...@h...pl (Wojciech
    Skrzypinski) wrote:

    >Profesjonalny kasjer odkladajac na lade lub oddajac karte embossowana, robi
    >to wypuklosciami do dolu.

    Nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem, twierdzisz, ze kasjer powinien
    odkladac karte tak, zeby klient widizal pasek na podpis w trakcie
    podpisywania slipa ?!

  • 10. Data: 2002-08-11 20:41:45
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    w...@a...net.pl (Wojtek Frabinski) wrote in
    <86cdluo9j36pdh92mlfsvm2ka2i5mbugm1@
    4ax.com>:

    /ciach.../

    >Nie wiem czy Cie dobrze zrozumialem, twierdzisz, ze kasjer powinien
    >odkladac karte tak, zeby klient widizal pasek na podpis w trakcie
    >podpisywania slipa ?!

    Mialem na mysli oddawanie karty klientowi. Czekajac na podpis,
    kasjer kladzie karte blisko siebie albo trzyma ja w reku.

    W.