  • 1. Data: 2003-09-22 16:33:00
    Temat: Placenie karta - ?
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Witam!
    Posidam karte Visa Electron z mBanku. Jako ze rzadko ja uzywam mam wiec
    kilka pytan.
    Czy karta visa Elctron mozna placic przez internet i czym rozni sie od
    zwyklej karta "Visa"?
    Jak wyglada procedura placenia przez siec? Czy jest to bezpieczne? Jakis
    czas temu chcailem wykupic abonament to pewnego serwisu internetowego ktory
    rzadal podania danych o karcie kredytowej. Sakd mam miec pewnosc ze nie
    potraca mi wiecej pieniazkow niz powinni? Z tego co zauwazylem to nie ma tam
    zadnych informacji o padaniu hasla tak wiec jak beda oni mogli potracac
    pieniadze? A jesli tak jest jak napisalem to czy nie jest mozliwe ze ktos na
    lzosc czy dla zartow poda dane karty kredytowej jakies osoby a tej bez jej
    wiedzy potraca kase?
    Moze pytania wydaja sie wam smieszne ale wybaczcie ale jeszcze w zyciu nie
    placilem karta kredytowa... nawet w sklepie :)

    --
    alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 2. Data: 2003-09-22 16:37:06
    Temat: Re: Placenie karta - ?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bkn87l$iad$...@k...task.gda.pl,
    Alan <n...@c...arbfgenqn.cy>:
    > Witam!
    > Posidam karte Visa Electron z mBanku. Jako ze rzadko ja uzywam mam
    > wiec kilka pytan.
    > Czy karta visa Elctron mozna placic przez internet
    mBanku nie
    Inteligo tak

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-09-22 16:46:08
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Nie można, o różnicach napisałem tu:
    http://mbank.kzp.pl/index.php?artykul=0003

> [...]
    na
    > lzosc czy dla zartow poda dane karty kredytowej jakies osoby a tej bez jej

    Musisz podać swoje imię i nazwisko, numer i datę ważności karty. I możliwe
    są dwa warianty - mniej bezpieczny jest taki, że dane te podajesz sklepowi,
    który obciąża następnie kartę - jeśli jest nieuczciwy, to może obciązyć na
    więcej. Drugie rozwiązanie, powszechnie stosowane w Polsce, jest takie, że w
    momencie gdy przychodzi do płacenia jesteś przenoszony na stronę centrum
    autoryzacyjego kart i tam dokonujesz transakcji na kwotę jaka jest na
    widoczna na ekranie, a sklep jest tylko powiadamiany czy płatność doszła do
    skutku czy nie - do sklepu nie trafiają dane karty (numer i data ważności).
    Pozostaje więc kwestia zaufania do takiego centrum autoryzacyjnego, ale mamy
    tu do czynienia z dużymi i poważnymi firmami.
    Czasami dodatkowo stosowanyjest kod CVV - rodzaj dodatkowego hasła. W
    najbliższych latach będą wdrożone jeszcze inne zabezpieczenia - być może
    wtedy możliwość płacenia w sieci zostanie udostępniona dla większości kart.

    > Moze pytania wydaja sie wam smieszne ale wybaczcie ale jeszcze w zyciu nie
    > placilem karta kredytowa... nawet w sklepie :)

    Kiedyś musi być ten pierwszy raz :)
    Ja jestem już na takim etapie że częściej płącę kartą niż gotówką.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2003-09-22 17:03:23
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Sep 2003 18:33:00 +0200, "Alan"
    <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał(a):

> [...]
    >kilka pytan.
    >Czy karta visa Elctron mozna placic przez internet i czym rozni sie od

    mBank daje rowniez karty "zwykle karty Visa" ale tylko do platnosci
    internetowych. Musisz po prostu zglosic zapotrzebowanie na taka
    karte, wowczas nic nie bedzie stalo na przeszkodzie przy platnosciach
    internetowych. Ta VISA mBanku rozni sie tym od zwyklej, ze jest po
    prostu wirtualna, nie mozna nia dla odmiany placic w swiecie realnym,
    tylko wirtualnym. mBank daje kilka rodzajow kart VISA, poczawszy od
    podstawowej, swojej, do sponsorowanych przez firmy, na przyklad przez
    ksiegarnie Merlin, w ktorej wowczas dostajesz opust. Co oczywiscie
    nie przeszkadza placic nia innych naleznosci internetowych. W
    praktyce jest to subkonto eKonta.

    --
    Adek

  • 5. Data: 2003-09-22 17:26:57
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sklepowi,
    > który obciąża następnie kartę - jeśli jest nieuczciwy, to może obciązyć na

    Czyli rozumie ze takie popularne formularze co sie widzi sie wypelnia :) i
    to wszystko?
    Co wiec mozna zrobic jak obciazy wiecej? Ja kdokonac reklamacji? Domyslam
    sie ze to wtedy walka z waitrakami czy jak/ Kto ponosi odpowiedzialnosc?

> [...]
    > najbliższych latach będą wdrożone jeszcze inne zabezpieczenia - być może
    > wtedy możliwość płacenia w sieci zostanie udostępniona dla większości

    Centrum autoryzacji.. czyli Visa/Mastercard czy konkretnego banku czy moze
    poprostu uslugodawcy u ktorego sie cos tam zamawia?

  • 6. Data: 2003-09-22 17:35:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bknbcs$9sa$...@k...task.gda.pl,
    Alan <n...@c...arbfgenqn.cy>:

    > Czyli rozumie ze takie popularne formularze co sie widzi sie wypelnia
    > :) i to wszystko?

    Tak.

    > Co wiec mozna zrobic jak obciazy wiecej? Ja kdokonac reklamacji?
    > Domyslam sie ze to wtedy walka z waitrakami czy jak/ Kto ponosi
    > odpowiedzialnosc?

    Niekoniecznie - to juz zalezy od konkretnej karty, warunkow wydania,
    ubezpieczenia.

    > Centrum autoryzacji.. czyli Visa/Mastercard czy konkretnego banku czy
    > moze poprostu uslugodawcy u ktorego sie cos tam zamawia?

    Na razie pudlo :)
    Takie specjalne organizacje do autoryzowania transakcji.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-09-22 17:39:17
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Co wiec mozna zrobic jak obciazy wiecej? Ja kdokonac reklamacji? Domyslam
    > sie ze to wtedy walka z waitrakami czy jak/ Kto ponosi odpowiedzialnosc?

    Zawsze ten co oszukał - musisz złożyć reklamację w banku, który wydał Ci
    kartę i uzasadnić dlaczego ją składasz. Nie jest to wcale walka z
    wiatrakami - wiele reklamacji jest rozpatrywanych pozytywnie. Poza tym wiele
    kart jest ubezpieczonych. A od 12 października wchodzi w życie nowa ustawa,
    która przenosi odpowiedzialnośc powyżej pewnej kwoty na bank.

    > Centrum autoryzacji.. czyli Visa/Mastercard czy konkretnego banku czy moze
    > poprostu uslugodawcy u ktorego sie cos tam zamawia?

    Firmy takie jak Polcard, eCard - są to firmy, których działalność polega na
    obsługiwaniu płatności kartami. Firmy takie nierzadko należą do banków. Po
    prostu pośrednik między Twoim bankiem a sklepem w którym kupujesz.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2003-09-22 22:06:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert" <u...@o...pl> writes:

    > Niekoniecznie - to juz zalezy od konkretnej karty, warunkow wydania,
    > ubezpieczenia.

    Chyba nie ma takiej karty i banku, w ktorym nie daloby sie tego reklamowac?
    Normalnie transakcje, ktore odbywaja sie bez fizycznego udzialu karty
    (sprzedawca nie widzi karty ani kupujacego), sa na wylaczne ryzyko
    sprzedawcy - wystarczy, ze klient zglosi reklamacje i transakcja jest
    cofana.
    Troche inaczej to wyglada jesli sprzedawca dysponuje podpisem klienta
    pod kwitem obciazajacym.

    Innymi slowy takie "firmy" :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 9. Data: 2004-01-26 11:12:29
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał(a):

> [...]

    ksiegarnie Merlin, w ktorej wowczas dostajesz opust. Co oczywiscie
    nie przeszkadza placic nia innych naleznosci internetowych. W

    Adek {maile na adres z newsow przed czytaniem są wrzucane
    do kosza. Wlasciwy to adek124(małpa)w.domku.prv.pl}
    http://adek124.republika.pl/
    http://w.domku.prv.pl
    http://www.paliwa.tutaj.pl/index.php