  • Data: 2019-11-14 12:25:22
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 08:50:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dokładnie tak.
    > W podobnej sytuacji(ojciec miał lokate w banku) poszliśmy z poświadczeniem
    dziedziczenia do banku i wypłacili nam(mama, ja i siostra) po 1/3 kasy z lokaty
    > Jako ze z siostra stwierdziliśmy ze tej kasy nie chcemy to po wyjściu z banku
    daliśmy nasze części mamie i tak zrobiliśmy ten etap działu spadku;)
    > W naszym przypadku były jeszcze nieruchomości ale tam jeszcze nie uregulowaliśmy
    tego- najprościej chyba będzie darowizny notarialnie porobić.

    Hmmm, tutaj tak czy siak musicie zrobić dział spadku - póki co, po poświadczeniu
    dziedziczenia, jesteście właścicielami po 1/3 tej nieruchomości (czy też połowy
    nieruchomości), ze wszystkimi prawami - ale i obowiązkami.
    Na odrzucanie już za późno.
    A darować możecie póki co jedynie udziały w masie spadkowej, a nie nieruchomość.
    Hmmm, pojęcia nie mam, jak się robi darowiznę udziału w spadku, w skład którego
    wchodzi nieruchomość - pewnie trzeba notarialnie, pytanie, jaka będzie wysokość
    taksy.
    Więc najprościej zrobić dział spadku - a możecie podzielić jak chcecie, macie prawo
    do 1/3 spadku, ale nie musicie tego prawa realizować - jeśli jest zgoda, w dziale
    spadku jedno z Was może wziąć całą nieruchomość, a i całą kasę również - i nie trzeba
    będzie już robić żadnych darowizn.