  • Data: 2019-11-14 14:06:04
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 14 listopada 2019 13:48:46 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Póki co możesz darować udział w spadku, nie możesz rozporządzać prawami do osobnych
    rzeczy w masie spadkowej.

    Mogę sprzedać swój udział w nieruchomości przed działem spadku jednak trzeba to
    zrobić tak aby nie naruszyć uprawnień pozostałych spadkobierców

    > Więc mimo że jesteś współwłaścicielem tej nieruchomości, nie możesz jej _osobno_
    darować - najpierw musi być dział spadku.

    Można "darować udział w spadku, można tez darować udział w nieruchomości należącej do
    spadku. Osoba która dziedziczyła np 25% udziału w spadku jest niejako z automatu
    współwłaścicielem(25%) nieruchomości należącej do spadku
    Różniej robiąc dział spadku można te współwłasności podzielić inaczej.

    > Hmm, ciekawym przypadkiem by było, gdybyście oboje darowali mamie swoje >udziały w
    tym spadku - w sumie stałaby się jedynym spadkobiercą, ale na >etapie już po
    notarialnym poświadczeniu dziedziczenia - które mówi o trzech >spadkobiercach.

    Tak to zapewne zrobimy

    > Pytanie, czy wtedy też byłby konieczny dział spadku, żeby można było nowego
    właściciela np. do KW wpisać?

    Nie byłby już konieczny moim zdaniem