  • 1. Data: 2003-06-18 06:21:17
    Temat: Pilne pytanie do Tensora !!! -dodanie punktu do umowy kredytowej w KB
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Witaj Tensor

    Jestem tuz przed podpisaniem umowy na kredyt mieszkaniowy w KB. Jak to jest
    z zapisaniem w umowie wczesniejszych splat bez zadnej prowizji i oplat
    dodatkowych. Czy masz taki punkt w umowie? Moze udalo ci sie taki puknt
    wynegocjowac? W umowie takiego pukntu nie ma jest tylko odwolanie do TOiP.
    Zwrocilismy sie o wpisanie takiego punktu do tresci umowy. Moze masz jakies
    doswiadczenia w takim przypadku??
    A moze ktos inny ma takie doswiadczenie.

    PS. Nowy wzor umowy obowiazuje od konca kwietnia 2003.

  • 2. Data: 2003-06-18 14:37:16
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > doswiadczenia w takim przypadku??
    > A moze ktos inny ma takie doswiadczenie.

    ale przeciez w TOiP jest, ze wczesniejsza splata jest za darmo.?

    pozdrawiam

    romekk

    --
    Wyslano przez news.atcom.net.pl
    ATCOM S.A. http://www.atcom.pl/

  • 3. Data: 2003-06-18 14:44:26
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > doswiadczenia w takim przypadku??
    > A moze ktos inny ma takie doswiadczenie.
    >
    > PS. Nowy wzor umowy obowiazuje od konca kwietnia 2003.

    Niestety nie mam tego wpisane. Jest tylko w TOiP. Możesz powalczyć. Życzę
    powodzenia. Tensor1.

    PS. Nie sądzę, aby przy tak wielkiej konkurencji KB zdecydował się na
    wprowadzenie tego typu opłat zmieniając odpowiednio TOiP, ale ryzyko choć
    niewielkie pozostaje.

  • 4. Data: 2003-06-18 14:56:28
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Ale TOiP zmienia sie. Moze sie zmienic chocby jutro i moga tam wpisac ze
    placisz 1% od spalacanej sumy , albo wieksza bzdure: ze placisz 1% od
    pozostalej czesci kredytu.
    Dlatego chodzi mi o taki zapis zebym nie mial problemow bo wiem ze bede
    korzystal z wczesniejszych splat.

  • 5. Data: 2003-06-18 14:57:24
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Wlasnie probujemy umiescic taki zapis w umowie.
    W piatek albo poniedzialek bedziemy mieli odpowiedz.
    Pani naczelnik oddzialu jest bardzo pomocna.

  • 6. Data: 2003-06-18 15:40:56
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    chętnie zapoznam się z wynikami rozmowy z KB, również zastanawiałem się nad
    tym probleme tyle że w następnym tygodniu miałem dopiero poruszyć ten
    problem.
    Grzech

  • 7. Data: 2003-06-18 16:00:07
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    A juz przynali ci kredyt??

  • 8. Data: 2003-06-18 21:07:28
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    Tak, przyznali i właśnie studiuję umow, którą mi przesłali.
    Całkiem ciekawa:) Tylko trochę duża kwota.
    Biorę wszystko w jednej transzy więc nie powinno być opłat za wuzytę na
    budowie a tu w ramówce umowy jest pkt. zawierający opłatę za wizytę...?
    Chyba porozmawiam z przełożonym gościa prowadzącego moją sprawę.
    Pozdr.
    Grzech

  • 9. Data: 2003-06-19 06:47:15
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Grzech wrote:
    > wizytę...? Chyba porozmawiam z przełożonym gościa prowadzącego moją
    > sprawę. Pozdr.

    Tak BTW widzieliscie nowa oerte Pekao? Wyglada calkiem smakowicie i
    nie wiem czy czasem nie jest w pewnych warunkach lepsza od tej z KB.
    VIPa pewnie trudno dostac, ale maraz 1,75% jest do osiagniecia.
    Bo 2% to juz duzo.
    Prowizja 1%...

  • 10. Data: 2003-06-19 20:35:42
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > nie wiem czy czasem nie jest w pewnych warunkach lepsza od tej z KB.
    > VIPa pewnie trudno dostac, ale maraz 1,75% jest do osiagniecia.

    Amra te 5,55% niewątpliwie kusi. Ale rozważmy sprawę spokojnie. Po dwóch latach
    dostajesz WIBOR3M +1,5%; 1,75%; 2,0%; 2,5% (w KB od razu WIBOR3M+1% (wkład
    powyżej 40%) lub WIBOR3M+1,5% (wkład od 5% do 40%). Aktualny WIBOR3M= 5,40%. .

    1. Wariant trzeci (2,0% oraz czwarty (2,5%) odpada od razu.

    2.Różnica w wariancie drugim 1,75%-1,50% =0,25% (po dwóch latach) w ciągu
    długiego okresu kredytowania (10 -20 lat) może z nawiązką zlikwidować zysk z
    pierwszych dwóch lat (a raczej 1 roku bo przewiduję, że za rok WIBOR3M bedzie
    na poziomie 4%.)

    3. Wydaje się, że korzystniejsza jest tylko oferta dla Vipów. Ale czy na prawdę:
    Zauważ, że Vip ma z reguły co najmniej 40% wkładu (wtedy KB daje 1% a Pekao
    1,5%). Poza tym VIP kredyt z reguły wcześniej spłaca a wtedy spotka go
    niespodzianka (patrz punkt 4)

    4. 2,5% opłaty za wcześniejszą spłatę (w KB 0%). Tak wysoki poziom opłaty -
    moim zdaniem - skutecznie niweluje smakowitość w rodzaju. Biorę kredyt na 5 lat
    i spłacam go po trzech latach.

    5. Prowizja w KB jest 0,9% (róznica niewielka bo 0,1%)

    Reasumując, nie widzę oferty Pekao atrakcyjniejszej niż oferta KB lub PKOBP.
    Jest ona jednak niebezpieczna, bo niektórzy (szczególnie Ci z wariantu 3 lub 4)
    mogą się rzeczywiście złapać na te 5,55% a pózniej będą tego bardzo żałować.
    Róznica 0,5% lub 1% (w wariancie czwartym) przy poziomie oprocentowania rzędu 4-
    5% będzie wtedy bardzo duża a wybór innego banku skutecznie eliminowany przez
    zaporową opłatę na poziomie 2,5%. PREZESKA WIE CO ROBI.

    Pozdrowienia Tensor1.