eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPilne pytanie do Tensora !!! -dodanie punktu do umowy kredytowej w KB › Re: Pilne pytanie do Tensora !!! -dodanie punktu do umowy kredytowej w KB
    From: t...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pilne pytanie do Tensora !!! -dodanie punktu do umowy kredytowej w KB
    Date: 19 Jun 2003 22:35:42 +0200

    > Tak BTW widzieliscie nowa oerte Pekao? Wyglada calkiem smakowicie i
    > nie wiem czy czasem nie jest w pewnych warunkach lepsza od tej z KB.
    > VIPa pewnie trudno dostac, ale maraz 1,75% jest do osiagniecia.
    > Bo 2% to juz duzo.
    > Prowizja 1%...

    Amra te 5,55% niewątpliwie kusi. Ale rozważmy sprawę spokojnie. Po dwóch latach
    dostajesz WIBOR3M +1,5%; 1,75%; 2,0%; 2,5% (w KB od razu WIBOR3M+1% (wkład
    powyżej 40%) lub WIBOR3M+1,5% (wkład od 5% do 40%). Aktualny WIBOR3M= 5,40%. .

    1. Wariant trzeci (2,0% oraz czwarty (2,5%) odpada od razu.

    2.Różnica w wariancie drugim 1,75%-1,50% =0,25% (po dwóch latach) w ciągu
    długiego okresu kredytowania (10 -20 lat) może z nawiązką zlikwidować zysk z
    pierwszych dwóch lat (a raczej 1 roku bo przewiduję, że za rok WIBOR3M bedzie
    na poziomie 4%.)

    3. Wydaje się, że korzystniejsza jest tylko oferta dla Vipów. Ale czy na prawdę:
    Zauważ, że Vip ma z reguły co najmniej 40% wkładu (wtedy KB daje 1% a Pekao
    1,5%). Poza tym VIP kredyt z reguły wcześniej spłaca a wtedy spotka go
    niespodzianka (patrz punkt 4)

    4. 2,5% opłaty za wcześniejszą spłatę (w KB 0%). Tak wysoki poziom opłaty -
    moim zdaniem - skutecznie niweluje smakowitość w rodzaju. Biorę kredyt na 5 lat
    i spłacam go po trzech latach.

    5. Prowizja w KB jest 0,9% (róznica niewielka bo 0,1%)

    Reasumując, nie widzę oferty Pekao atrakcyjniejszej niż oferta KB lub PKOBP.
    Jest ona jednak niebezpieczna, bo niektórzy (szczególnie Ci z wariantu 3 lub 4)
    mogą się rzeczywiście złapać na te 5,55% a pózniej będą tego bardzo żałować.
    Róznica 0,5% lub 1% (w wariancie czwartym) przy poziomie oprocentowania rzędu 4-
    5% będzie wtedy bardzo duża a wybór innego banku skutecznie eliminowany przez
    zaporową opłatę na poziomie 2,5%. PREZESKA WIE CO ROBI.

    Pozdrowienia Tensor1.