  • 1. Data: 2009-12-10 20:37:49
    Temat: Re: Pierwsza / najstarsza karta
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 10 Gru, 15:29, "J_K_K" <j...@i...fm> wrote:
    > Pamiętacie swoją pierwszą kartę płatniczą ?

    Pewnie gdzieś w 94-95 (tak strzelam, bo pamiętam, że w 96, jak się
    wymiana złotych na złote kończyła, już ją jakiś czas miałem) debetowa,
    wypukła Visa Domestic (działała tylko w PL) Powszechnego Banku
    Gospodarczego z Łodzi.
    Pamiętam, że specjalne pismo do banku pisałem, żem co prawda student,
    ale z dochodami :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 2. Data: 2009-12-10 20:54:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    a mieliście kartę BANKOMATOWĄ (bez możliwości płatności bezgotówkowych)?
    to był dopiero czad!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-12-10 20:57:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup
    > a mieliście kartę BANKOMATOWĄ (bez możliwości płatności bezgotówkowych)?
    > to był dopiero czad!

    Ja takiego czegoś chyba raczej nie miałem. Natomiast miałem czeki do
    rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w PKO BP. I płaciłem nimi w
    sklepach. To dopiero było coś. Pisało się na czeku "do rozrachunku" albo
    "rozrachunkowy" i płaciło się nim w sklepie. Albo na poczcie lub w banku
    można było gotówkę wypłacić.

  • 4. Data: 2009-12-10 20:58:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    Pamiętam, że specjalne pismo do banku pisałem, żem co prawda student,
    ale z dochodami :-)

    Hehe... ja jak pod koniec lat 90-tych otwieralemkonto w Kredyt Banku to
    musialem przyniesc z zakladu pracy zaswiadczenie o zarobkach. KB wymagal
    wtedy wynagrodzenie netto 1000 czy 1500 pln netto zeby raczyl otworzyc
    rachunek. Jako, ze przelewy wtedy szly kilka dni odbieralem wyplate w
    gotowce i wplacalem w banku ;).

    MK

  • 5. Data: 2009-12-10 21:01:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > To dopiero było coś. Pisało się na czeku "do rozrachunku"
    > albo "rozrachunkowy" i płaciło się nim w sklepie. Albo na poczcie lub
    > w banku można było gotówkę wypłacić.

    "Do rozrachunku", to znaczylo ze nie mozna go bylo zamienic na gotowke.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2009-12-10 21:02:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > sklepach. To dopiero było coś. Pisało się na czeku "do rozrachunku" albo
    > "rozrachunkowy" i płaciło się nim w sklepie. Albo na poczcie lub w banku

    ano było coś takiego, WBK wydawał takie w 1996 r. (moja najpierwsza
    karta), niestety nie mogę znaleźć nigdzie wizerunku w sieci ;-(

    nie było na niej ani logo Visa ani MC...oczywiscie wypłaty TYLKO w
    bankomatach ww. banku; na początek dostałem kartę z oszałamiającym
    limitem 50 zł dziennie (bez względu na wysokość salda)

    a czeki i owszem, nawet sobie kilka na pamiątkę zostawiłem ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-12-10 21:04:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sklepach. To dopiero było coś. Pisało się na czeku "do rozrachunku" albo
    > "rozrachunkowy" i płaciło się nim w sklepie. Albo na poczcie lub w banku

    Ja tez mialem czeki... chyba dawalo sie mini wyplacic na poczcie 300 czy 500
    pln bez sprawdzania czy czek ma pokrycie... W sklepie chyba tez raz placilem
    czekiem... Co smieszne, ze zeby dostac karte konieczne bylo posiadanie konta
    przez kilka m-cy, a czeki wydawali od reki. Fakt, ze transakcje karciane
    chodzily wtedy offline do 500 pln. Stare dobre czasy :). Teraz to mozna co
    najwyzej liczyc na offline'owa transakcje na kilkanascie pln jak sie ma pay
    passa ;).

    MK

  • 8. Data: 2009-12-10 21:04:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości grup

    > a czeki i owszem, nawet sobie kilka na pamiątkę zostawiłem ;-)

    Ja miałem i te stare (mniejsze, czerwone) i te nowe (większe, niebieskie)...
    :D

  • 9. Data: 2009-12-10 21:06:22
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-10 21:57, MarekZ wrote:
> [...]
    > sklepach. To dopiero było coś. Pisało się na czeku "do rozrachunku" albo
    > "rozrachunkowy" i płaciło się nim w sklepie. Albo na poczcie lub w banku

    W latach 73-75 roku "współuczestniczyłem w szkoleniu" personelu
    sklepowego w ich obsłudze, głównie w *dużych* miastach. W małych
    ośrodkach albo coś wiedzieli, albo trzeba było odpuścić. Największy
    szok: jak w zabitej dechami wiosce przyjęli i bez jednego błędu
    przeprowadzili całą transakcję.

    witrak()

  • 10. Data: 2009-12-10 21:09:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > :). Teraz to mozna co najwyzej liczyc na offline'owa transakcje na
    > kilkanascie pln jak sie ma pay passa ;).

    300 zł na poczcie to był max, na początek (po pierwszym wpływie) klient
    dostawał 5 czeków (nie było jeszcze kart), a po jakimś czasie mógł
    liczyć nawet na 25! i zdarzało się, że taki klient, który miał regularne
    wpływy na konto realizował wszystkie czeki (25 x 300 zł) i znikał ;-/

    tych pierwszych (zielonych) nie mam, ale kilka zielono-pomaranczowych i
    owszem, wszystkie do rachunku, ktorego nie mam od lat...byloby wesolo
    jeden zrealizowac ;-D

    --
    pozdrawiam
    RobertS