  • 1. Data: 2005-03-26 21:32:59
    Temat: Pieniadze z Irlandii
    Od: "Nowy ----> Marcin" <.@.>

    Witam, wkrotce bede w tym kraju i zastanawiam sie czy warto zakladac w
    polsce konto walutowe (i w jakim banku jesli ktos wie prosilbym o
    podpowiedz) czy zalozyc tam konto i przelewac na moje konto w inteligo lub
    mbanku ? Co poradzicie ? Przegladalem archiwum, lecz nie uzyskalem
    jednoznacznej odpowiedzi.

    --
    Marcin
    Załóż konto w mBanku http://tinyurl.com/6rmr9

  • 2. Data: 2005-03-26 22:13:15
    Temat: Re: Pieniadze z Irlandii
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nowy ----> Marcin wrote:
    > Witam, wkrotce bede w tym kraju
    chyba w tamtym kraju,
    bo w tym kraju to ty jestes teraz

> [...]
    > podpowiedz) czy zalozyc tam konto i przelewac na moje konto w inteligo
    > lub mbanku ? Co poradzicie ? Przegladalem archiwum, lecz nie uzyskalem

    To zależy co tam będziesz robił i do czego ci to konto.
    Jeżeli jedziesz do konkretnej pracy, to założysz sobiet tam konto i tak
    będzie najwygodniej.
    Na koniec wypłacisz lub przelejesz pieniądze na konto w Polsce.

    Jeżeli jedziesz w ciemno i nie wiesz, czy będziesz miał tam jakiekolwiek
    pieniędze i do tego czasu chcesz jakoś przeżyć, to w ogóle konto
    walutowe ci nie jest do niczego potrzebne.
    Równie dobrze przeżyjesz za pomocą karty z inteligo i z mBanku.

  • 3. Data: 2005-03-26 22:45:40
    Od: "Nowy ----> Marcin" <.@.>

    witek wrote:

    > chyba w tamtym kraju,
    > bo w tym kraju to ty jestes teraz

    <zawstydzony> moj blad, przepraszam

  • 4. Data: 2005-03-26 22:48:39
    Od: "Nowy ----> Marcin" <.@.>

    witek wrote:

    a co do glownego watku to poprostu chodzi mi o to czy jest tam w Irlandii
    jakis bank ktory oferuje przelewy do mbanku lub inteligo po jakims nizszym
    koszcie. Wiem ze cos takiego jest z AIB i do Citi (oczywiscie na konto
    walutowe ale w ktorym nie mam niestety konta) mozna przelac bez dodatkowych
    oplat. Wyleciala mi ta nazwa z glowy jak sie nazywa taki wspolpracujacy
    bank.

  • 5. Data: 2005-03-26 23:21:48
    Od: Peet <j...@t...pbz>

    On 2005-03-26 23:48, Nowy ----> Marcin wrote:

    > Wyleciala mi ta nazwa z glowy jak sie nazywa taki wspolpracujacy bank.

    Korespondent?

    --
    Peet

  • 6. Data: 2005-03-26 23:51:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nowy ----> Marcin wrote:
> [...]
    > (oczywiscie na konto walutowe ale w ktorym nie mam niestety konta) mozna
    > przelac bez dodatkowych oplat. Wyleciala mi ta nazwa z glowy jak sie

    Generalnie banki to nie są instytucje charytatywne, więc za przelew
    zapłacisz na pewno.
    Może to być mniej może to byc więcej.
    Natomiast ja bym się za bardzo w tym kierunku nie zagłębiał.
    Poszukałbym raczej tamtejszego banku, który daje ci prowadzenie konta za
    darmo i kartę, bo to będą twoje największe opłaty z tym związane.

    Po pierwsze jak będzie wracał na stałe to pieniądze przywieziesz w
    gotówce i zamkniesz konto.
    Po drugie jak będzie ich aż tyle to będzie ci zwisało, że przelew
    kosztuje kilkanaście funtów.
    Po trzecie ja bym ich w ogóle nie przywoził.
    Przyjechał z kartą i tutaj wydawał pieniądze za pomocą karty.
    A jak już ci się znudzi, to konto można zawsze zamknąć korespondencyjnie
    jak już nic na nim nie będzie.
    Ale nie ma cudów, pojedziesz raz, pojedziesz i drugi. Konto w banku
    zawsze się przyda.

  • 7. Data: 2005-03-27 01:01:50
    Od: "Nowy ----> Marcin" <.@.>

    witek wrote:

> [...]
    > jak już nic na nim nie będzie.
    > Ale nie ma cudów, pojedziesz raz, pojedziesz i drugi. Konto w banku zawsze

    Tak chyba najlepiej zrobie. Dzieki za pomoc i pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-03-27 10:07:13
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    Użytkownik "Nowy ----> Marcin" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]

    to zależy jaka karta, ale generalnie wydawanie pieniędzy za pomocą karty
    może być bardziej kosztowne niż przelew ! Szczególnie gotówka.

    Zakładając konto walutowe w Polsce możesz oczywiście uniknąć
    przewalutowania, ale z drugiej strony kto wie kiedy jest korzystniej...
    Co do przelewu: Ważnym udziałowcem BRE jest commerzbank, więc tu szukałbym
    tanich przelewów. Ale czy są w Irlandii nie wiem.
    Inteligo jest własnością PKOBP więc raczej nie ma takich powiązań, jedynie
    korespondencyjne - zajrzyj na strony PKO i szukaj banków korespondentów.

  • 9. Data: 2005-03-29 06:17:15
    Od: "Kazimierz" <g...@f...rzeszow.mm.pl>

    Witam!

    Irlandzkie banki pobierają bardzo niskie opłaty za przelewy, np. AIB 0,75
    euro za przelew, a Bank of Ireland w ogóle nie pobiera opłat. Ale pobierają
    je za to pośrednicy, tak więc przelew bankowy do Polski będzie Cię kosztował
    20 - 25 euro. Być może zmieni coś wprowadzeniu Euroelixiru.
    Nie wiem, czy jest w Irlandii bank prowadzący tradycyjne rachunki w euro bez
    opłat. Za podstawowy rachunek w AIB (plus karta bankomatowa) zapłacisz coś
    około 12 - 15 euro za kwartał. Bezpłatne są podobno rachunki internetowe.

    Pozdrawiam,
    Kazimierz

  • 10. Data: 2005-03-29 07:26:13
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    [...]
    > Nie wiem, czy jest w Irlandii bank prowadzący tradycyjne rachunki
    > w euro bez opłat. Za podstawowy rachunek w AIB (plus karta bankomatowa)
    > zapłacisz coś około 12 - 15 euro za kwartał.

    Miałem przez rok czasu konto w AIB więc coś na ten temat mogę napisać :-)
    Prowadzenie konta: 4,5 Eur/kwartał (studenckie - darmowe)
    Wypłata z bankomatów: 0,20 Eur od operacji nawet w swoich bankomatach.
    (studenckie - darmowe)
    Karta bankomatowa ("Banklink" - Visa Plus) darmowa ale... w Irlandii
    jest podatek od kart płatniczych. Debetowe i bankomatowe - 10 Eur/rok
    (płacą wszyscy nawet studenci).
    Karta kredytowa (Visa lub MasterCard) - darmowa ale trzeba zapłacić podatek -
    40 lub 50 Eur/rok (nie pamiętam...).

    [...]
    > Bezpłatne są podobno rachunki internetowe.

    Tzn?
    W AIB dostęp do rachunku przez internet i telefon jest darmowy,
    ale za konto się płaci (parz wyżej).

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

    PS