  • Data: 2023-07-15 11:22:47
    Temat: Re: Pełnomocnik czy alter ego?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Hmm, zanim przejdę do polemiki, można się zastanowić, czy to pole "nadawca
    przelewu" cokolwiek znaczy.
    > Być może przeceniam jego znaczenie, przyrównując np. do podpisu.
    Podpis to nie jest, ale powiedzmy (kulawy, bo kulawy) identyfikator.

    > Bo pełnomocnik to nie "trzecia ręka" - działa w imieniu mocodawcy, ale
    > sygnuje dyspozycje własnym nazwiskiem - nie mocodawcy.

    Oczywiście. Ale 'stroną' jest jednak mocodawca.

    > A technicznie środki w banku nie są również właściciela rachunku.
    Skrót myślowy.
    [...]

    > Nie no, sprawa ta sama - jeśli zgadzasz się na to, żeby używać danych
    > mocodawcy, to czemu nie współwłaściciela?

    No właśnie nie ta sama. Choćby jako "właściciel" środków, czy strona
    umowy. Albo w przypadku opłat za konto: pełnomocnika nie obchodzi,
    współwłaściciela - owszem.

    > No dobra, może nie udzielal pełnomocnictwa - ale mocodawca też nie
    > pozwalał na podpisywanie się jako on.
    Jak to nie? Pozwalał na działanie w jego imieniu.

    > Ogólnie - jeśli to nie jest "podpis" to dlaczego nie wolno tam wpisać
    > czego się chce?

    Żeby utrudnić życie oszustom?

    KJ

    --