  • Data: 2023-07-16 22:54:23
    Temat: Re: Pełnomocnik czy alter ego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 16 lipca 2023 o 20:13:27 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    pełnomocnika w innych bankach, to porównamy.

    > Na inny.
    >
    > To było konto wspólne rodziców, po śmierci ojca właścicielką jest już
    > tylko matka (numer konta się zachował, polecenia zapłaty etc.) ale jak
    > zlecam przelew jako pełnomocnik to nadawcą jest śp. ojciec i niedasie
    > tego zmienić.
    >
    > Oferują matce założenie nowego konta ze wszystkimi kłopotami (nowe
    > pełnomocnictwa, nowe pz, zgłaszanie do US i ZUS...). Wolę nie myśleć, co
    > by było z ciągłością lokat...

    Lokaty to może by zostały, ale kasa z nich po zakończeniu mogła by gdzieś wsiąknąć...
    ;>

    Hmm, a przypatrzyłeś się, kto ci udzielił pełnomocnictwa?
    Może tylko ojciec?
    No bo raczej jak matka zleca to ze swoim nazwiskiem jako nadawcą - czy nie?
    A jeśli udzielili i ojciec i matka, to może najprostsze będzie odwołanie przez matkę
    - bo to od ojca powinno się samo odwołać, ale widać nie do końca - i udzielenie
    nowego.
    W skarbonce też jest jakiś "pierwszy" współwłaściciel?
    Chyba że pełnomocnictwo po zmarłym "pierwszym" zostaje z rachunkiem jak klątwa...
    Ciekawe co by było, gdyby "pierwszym" był ojciec, ale pełnomocnictwa udzieliłaby
    tylko matka...