  • Data: 2023-07-18 22:08:35
    Temat: Re: Pełnomocnik czy alter ego?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 17 lipca 2023 o 11:41:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    > Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    > [...]
    > Dlaczego wysypać? ZTCW to można zastrzec, żepełnomocnictwo nie wygasa
    > po śmierci.

    Ale jest to skuteczne tylko "z przyczyn uzasadnionych treścią stosunku prawnego
    będącego podstawą pełnomocnictwa", tak samo jest z pełnomocnictwem nieodwołalnym
    (takie też mam w tej umowie, jak również pełnomocnictwo ogólne do spraw
    przekraczających zwykły zarząd - można coś zrobić z takim notariuszem?).

    Nie będę przepisywał przykładów z internetu.

    > I właśnie różne sprawy nieruchomościowe są chyba dobrym przykładem.

    Ale tylko w określonych sytuacjach - przykłady j.w.
    Jak chcesz to moją przepiszę za tydzień.

    Za to przy okazji znalazłem super-fajoski KC 100:
    "Okoliczność, że pełnomocnik jest ograniczony w zdolności do czynności prawnych, nie
    ma wpływu na ważność czynności dokonanej przez niego w imieniu mocodawcy."

    Może to być umożliwienie wydawania karty dla nielatów poniżej 13 lat.
    Tylko czy aby zostać pełnomocnikiem, nie trzeba mieć przy udzielaniu pełnomocnictwa
    zdolności do czynności prawnych?
    Chyba że jest to jednostronna czynność mocodawcy.