  • From: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pełnomocnik czy alter ego?
    Date: Sat, 15 Jul 2023 01:14:35 +0200

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Hmm, to jest jeszcze lepsze...
    > Czy takie podszywanie się przez pełnomocnika/współwłaściciela jest zgodne z prawem?

    Nie myl pojęć. Jako pełnomocnik jesteś tylko "ręką" właściciela (w
    szczególności te środki nie są twoje), więc logiczne jest że na przelewie powinien
    być właściciel (i wg mnie jest to jedyne słuszne rozwiązanie).

    > Tzn. klient nie ma wyboru (tzn. jako współwłaściciel ma, choć wg mnie
    > nie powinien).
    Natomiast przy wspólnym rachunku sprawa jest inna. Oboje jesteście
    właścielami środków. Czy powinno się zabronić użycia danych drugiego
    właściciela? Szczerze mowiąc - nie wiem, ale nie widzę w czym by to
    mogło szkodzić. IMO ciężko tu mówić o podszywaniu, bo jednak z jakiegoś
    powodu ten rachunek jest wspólny.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/