    From: "mk" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao24 i bezpieczenstwo - glupota czy ignorancja
    Date: Fri, 31 Oct 2003 11:46:24 +0100

    <ciach>

    > W obu przypadkach (Pekao24 i mBank) zeby sie dostac do interfejsu
    internetowego
    > trzeba podac numer klienta i haslo (mBank) lub PIN (Pekao24). I tu sie
    > zaczynaja schody, bo:
    >
    > PIN w Pekao24 jest 4-cyfrowy, ustalany przez bank i niemozliwy do zmiany
    przez
    > uzytkownika. To rodzi niebezpieczenstwa:
    > - PIN jest trudniejszy do zapamietania niz haslo
    > - niemozliwosc zmiany PIN i jego dlugosc powoduja, ze latwiej moze sie on
    > dostac w niepowolane rece niz haslo.

    ----- PIN - niemozliwy do zmiany???? chlopie...a przejrzales dokladnie
    serwis internetowy???- czy to zbyt trudne???? bo ja zmienilam PIN od razu
    jak tylko dostalam mozliwosc korzystania z serwisu i moge to zrobic pewno
    jeszcze z tysiac razy....
    zanim zaczniesz wydawac ocene - sprawdz 100000 x...... -----------

    > Tymczasem w Pekao ktos "pomyslal" i ten system pyta o losowe kody z karty
    > kodow. Nie wiem po co to jest, ale zmusza to uzytkownika do taszczenia ze
    soba
    > wszedzie calej karty kodow (no bo nigdy nie wie, o ktory kod system go
    zapyta).

    ---- no coz.. masz racje... taaaaaaka ciezka ta karta ze chyba zakupie
    specjalny plecak (taki ze stelazem;-) do noszenia jej.... ----------------

    pomyslnosci z umiejetnosciami korzystania pekao24 ... ;-)))
    pozdr
    mk