  • Data: 2003-10-31 12:12:59
    Temat: Re: Pekao24 i bezpieczenstwo - glupota czy ignorancja
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Druga sprawa: w obu przypadkach wykonywanie niestandardowych operacji
    wymaga
    > podania kodu z karty kodow jednorazowych. W mBanku system pyta o podanie
    > kolejnych kodow z aktywnej karty. Umozliwia to zapisanie sobie gdzies
    > niewielkiej ilosci niewykorzystanych kodow i wpakowanie calej karty kodow
    do
    > sejfu. Tym samym straty w przypadku ujawnienia tylko kilku nastepnych
    kodow
    > moga byc mniejsze niz w przypadku ujawnienia calej karty. Nie mozna tez
> [...]

    Nie widziałem karty kodów z Pekao, ale:
    1. Wolę losowo wybierane kody. Załóżmy, że w mBanku ktoś podejrzał moje
    hasło i przez ramię sprawdził, który kod wklepuję. Wystarczy zapamiętac
    następny kod, żeby mnie pozbawić kasy (mamy komplet potrzebnych do tego
    informacji).

    2. Jeśli karta z Pekao jest zdrapką tak jak Inteligo, to bezpieczeństwo jest
    tu znacznie większe niż w mBanku.

    MaciejK