  • 41. Data: 2011-03-01 12:58:00
    Temat: Re: Pekao - próba włamu czy pomyłka?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Kamil Jońca wrote:

    > [...]
    >
    > ALbo coś innego, czego nie potrafimy sobie wyobrazić. Nie, nie chce mi
    > się nad tym zastanawiać.
    > Dla mnie EOT; nie sądzę, żebym przekonał człowieka, który już wie jak ma
    > wyglądać atak, i żadnego innego scenariusza nie dopuszcza.

    Słusznie, nie przekonuj mnie, bo ja nie chcę mówić o czymś nowym,
    co ewentualnie może być (lub nie), a tylko o tym co było
    przedmiotem dyskusji.
    Jak coś jest ustalone to powinno pozostać ustalone, a jak mamy
    rozmawiać o czymś zupełnie innym, to najpierw powinniśmy zmienić
    temat.

    witrak()
    PS. Trochę przypominasz mi Mao ze starego dowcipu:

    Breżniew: Mao, polowaliśmy na tygrysa ?
    Mao: Tak.
    B: Ustrzeliłem tygrysa ?
    M: Tak.
    B: No to gdzie jest tygrys ?
    M: Jaki tygrys ?
    B: Ależ Mao, przecież polowaliśmy na tygrysa !
    Mao: Tak.
    B: Ustrzeliłem tygrysa ?
    M: Tak.
    B: No to gdzie jest tygrys ?
    M: Jaki tygrys ?

  • 42. Data: 2011-03-01 14:52:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 3:14 AM, witrak() wrote:
    > Ale o ile pamiętam xbartx rzeczywiście pytał, jak "lecieć" po
    > numerach - o kolejnych liczbach nie było mowy, co - zważywszy, że
    > wypełnienie numerami kont przestrzeni numerów jest na początku
    > bardzo niskie (w najlepszym razie parę procent) - w pratyce
    > oznacza, że trzeba wystukać tysiące jeśli nie dziesiątki tysięcy
    > numerków, żeby trafić parę kont.

    no
    parę sekund.

  • 43. Data: 2011-03-01 15:00:11
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > no
    > parę sekund.

    no
    na hamerykańskich filmach

    zejdź na ziemię

  • 44. Data: 2011-03-01 15:46:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 9:00 AM, witrak() wrote:

    > no
    > na hamerykańskich filmach
    >
    > zejdź na ziemię

    no właśnie zejdź na ziemie.
    sądzisz, że pekao nie jest w stanie obsłużyć kilkudziesieciu tysiecy
    zapytań jednocześnie?
    prostym skryptem ci to jestem w stanie zrobić.

  • 45. Data: 2011-03-02 00:06:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > no właśnie zejdź na ziemie.
    > sądzisz, że pekao nie jest w stanie obsłużyć kilkudziesieciu
    > tysiecy zapytań jednocześnie?
    > prostym skryptem ci to jestem w stanie zrobić.

    Policz. Kto stawiałby tak nadmiarowy serwer autentykacji ??? :))))

  • 46. Data: 2011-03-02 00:51:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/1/2011 6:06 PM, witrak() wrote:

    > Policz. Kto stawiałby tak nadmiarowy serwer autentykacji ??? :))))

    Chyba wszystkie banki.
    Bo kilkadziesiąt tysięcy na liczbe użytkowników to w zasadzie niewielki
    procent.
    Po za tym nie musi obsłużyć wszystkich na raz. A kilka tysięcy obsługuje
    na pewno.

  • 47. Data: 2011-03-02 09:03:32
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

> [...]
    > niewielki procent.
    > Po za tym nie musi obsłużyć wszystkich na raz. A kilka tysięcy

    Pleciesz. Powiedziałeś "parę sekund" (max. 2-3 ?) na moje
    "dziesiątki tysięcy" (min. 5-7 ?).
    Będę litościwy - załóżmy, że to oznacza dwadzieścia tysięcy na
    sekundę.

    A teraz weźmy spory bank - powiedzmy Millennium - z liczbą kont
    rzędu 700 tysięcy, i niech to będą wyłącznie klienci internetowi
    (co jest bzdurą, ale co tam). Przyjmijmy, że przeciętny klient
    wykonuje piętnaście operacji miesięcznie (to jest znacznie
    zawyżone szacowanie, ale niech będzie) i że w związku z tym łączy
    się z bankiem 15 razy: każda operacja osobno.
    Ponadto przyjmijmy, że oni wszyscy robią to wyłącznie w ciągu dnia
    (w ciągu 12 godzin), bo nocne marki nas nie obchodzą.

    Mamy zatem średnio nieco mniej niż 250 logowań na sekundę.
    Ponieważ są pory, kiedy ludzie lubią logować się do banków i
    takie, które im mniej leżą, załóżmy, że bank spodziewa się
    proporcji 1:10 i przyjmuje, iż będzie miewał w szczycie 2500
    logowań na sekundę, a żeby mieć absolutną pewność (nasze banki
    olewają klienta, ale może nie wszystkie) bierze sobie współczynnik
    bezpieczeństwa równy 2.

    Mamy więc summa summarum 5000 logowań na sekundę jako wartość
    graniczną, na którą może być projektowany serwer logowań (serwer
    aplikacyjny na pewno nie, bo koszt tam rośnie znacznie szybciej,
    ale jak się klient zaloguje to zobaczy planszę "proszę czekać", a
    poza tym mówimy o blokowaniu kont - serwer aplikacyjny do tego nie
    jest potrzebny).

    (Oczywiście dobry bank powinien mieć mechanizmy zabezpieczające i
    seria prób logowania z jednego numeru IP musi wywołać alarm i
    spowodować zablokowanie dostępu lub spowolnienie obsługi (typu:
    kilka-kilkanaście sekund opóźnienia reakcji na kolejne POSTy lub
    coś analogicznego), albo zwyczajna sygnalizacja błędnego
    loginu/hasła na każdą próbę po iluś tam nieudanych. Ale pomińmy
    to...)

    Porównaj teraz te liczby: co najmniej 20 tys. i maks. 5 tys.
    Przy najbardziej niekorzystnych dla mojej oceny szacowaniach
    (najbardziej korzystnych dla Ciebie szacowaniach) "przestrzeliłeś"
    kilka razy. I jeszcze się upierasz.

    Jeżeli doczytałeś do tego miejsca i nie jesteś w stanie przyznać
    się do tego, że rzuciłeś sobie stwierdzenie ot, tak po prostu, aby
    coś napisać - to po prostu nie znasz się na tym.
    Na wszelki wypadek proszę - nie odpowiadaj, bo ja już nie
    zamierzam kontynuować tej idiotycznej, wynikającej tylko z Twojego
    uporu i zadufania w sobie, dyskusji. Bo zwyczajnie nie mam na to
    czasu - uczę takich, co chcą coś zrozumieć.
    EOT

    witrak()