  • 1. Data: 2011-02-25 17:53:00
    Temat: Pekao - próba włamu czy pomyłka?
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Witam
    Dziś rano z adresu 91.176.235.143 nastąpiło jednokrotne nieudane
    logowanie na moje konto w Pekao24. Oczywiście możliwe, że to tylko
    pomyłka, ale fakt, że łączono się z zagranicy (Belgia) i z trudnego do
    namierzenia dynamicznego adresu adsl (pewnie taka nasza neostrada -
    143.235-176-91.adsl-dyn.isp.belgacom.be) sugeruje co innego.
    Z drugiej strony nie bardzo widzę sens takiej próby wejścia na konto.

    Ciekawy jestem, czy czy przypadkiem innych użytkowników nie spotkała
    ostatnio podobna przygoda.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 2. Data: 2011-02-25 18:01:54
    Temat: Re: Pekao - próba włamu czy pomyłka?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/25/2011 11:53 AM, Miroo wrote:
> [...]
    > Z drugiej strony nie bardzo widzę sens takiej próby wejścia na konto.
    >
    > Ciekawy jestem, czy czy przypadkiem innych użytkowników nie spotkała

    no straszne.
    cała polska wisi na trudnym do namierzenia dynamicznym adresie IP adsl.
    no i bardzo trudno machnąć się numerze klienta, zeby trafic na twoj.

    powinienes co najmniej zgłosić to w prokuraturze generalnej i
    ministerstwie obrony narodowej niech nawowia posłow na komisję sledcza.

  • 3. Data: 2011-02-25 18:35:12
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > no straszne.
    > cała polska wisi na trudnym do namierzenia dynamicznym adresie IP
    > adsl.
    > no i bardzo trudno machnąć się numerze klienta, zeby trafic na twoj.

    Dziwne. Mnie się wydaje, że zapytanie, czy ktoś inny nie miał
    odobnego przypadku *przed* zgłoszeniem incydentu w CERT (a potem
    oni już zgłoszą dalej gdzie trzeba :-) ), nie jest bez sensu: w
    końcu *my* tutaj na takie rzeczy zwracamy (czasem...) uwagę,
    reszta świata - jak wiadomo - nie :-)
    Więc gdzie ma zapytać ?

    Ja na przykład *nigdy* nie miałem takiego przypadku. Biorąc pod
    uwagę dobrze ponad dziesięcioletnie używania bankowości
    internetowej i średnią za ten okres liczbę posiadanych kont (8),
    oceniam prawdopodobieństwo takiego przypadku na skrajnie niskie.

    Więc zapytanie Miroo może mieć również walor ostrzegawczy.
    Ja bym go tak od razu nie obśmiewał...

    witrak()

  • 4. Data: 2011-02-25 19:18:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/25/2011 12:35 PM, witrak() wrote:

> [...]
    > oceniam prawdopodobieństwo takiego przypadku na skrajnie niskie.
    >
    > Więc zapytanie Miroo może mieć również walor ostrzegawczy.

    ja go nie obśmiewam za zapytanie tylko za konspiracyjne podejśćie do
    strasznie trudno namierzalnego dynamicznego adresu ip.
    jakby to wszedzie na swiecie wszyscy mieli statyczny adres ip.

    po za tym odpowiedzialem, mu, ze machniecie sie w numerze klienta to nie
    problem.
    wejdz sobie na pekao24.pl i zobacz jak to jest zrobione.
    nie ma zadnego problemu, zeby pomylic sie z numerem klienta, po czym
    wpisac swoje haslo i zorientowac sie ze cos nie tak.
    on to zobaczy jako proba niepoprwnego logowania sie na swoje konto.
    to samo jest w inteligo to samo jest w mbanku, to samo jest w wiekszosci
    bankow.
    wrecz moge losowo sobie leciec po numerach klientow i wpisywac co chce
    jako haslo i wszyscy odkryja to jako probe wlamania na konto.
    rownie dobrze to mogl byc jakis robot.
    jakby napisal, ze ktos 10 razy probowal to zrobic z tego samego adresu
    ip, to wowczas moznaby sie zastanowic czy cokolwiek z tym robic.

  • 5. Data: 2011-02-25 23:50:31
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    > ja go nie obśmiewam za zapytanie tylko za konspiracyjne podejśćie do
    > strasznie trudno namierzalnego dynamicznego adresu ip.
    > jakby to wszedzie na swiecie wszyscy mieli statyczny adres ip.

    Jakie znowu konspiracyjne???
    W ciągu ponad 10 lat i posiadania kilku kont internetowych pomyliłem
    się może ze 2 razy (i ktoś miał komunikat o błędzie logowania).
    Szansa, że ktoś w Belgii korzysta z pekao24 jest całkiem spora, ale że
    dodatkowo akurat się pomylił i trafił na mnie - bardzo niewielka. Do
    tej pory nikomu się to nie zdarzyło.

    > wrecz moge losowo sobie leciec po numerach klientow i wpisywac co chce
    > jako haslo i wszyscy odkryja to jako probe wlamania na konto.
    > rownie dobrze to mogl byc jakis robot.

    Jeśli to był bot to tym bardziej moje zapytanie ma chyba sens? Powinno
    się znaleźć więcej osób "dotkniętych" przez bota.

    Daleki jestem od panikowania, czy zgłaszania tego komukolwiek. Podałem
    to bardziej jako ciekawostkę, chuchając przy okazji na zimne. A kto
    wie, może to jakiś gimnazjalista ćwiczy swoje umiejętności i za kilka
    lat ogoli akurat Twoje konto :)

    Oczywiście jakbym miał dostęp do danych to nie omieszkałbym sprawdzić
    innych operacji z tego IP (i innych z tego zakresu adresów) w tamtym
    momencie. Przeglądanie logów to moje małe zboczenie zawodowe :)

    Pozdrawiam serdecznie
    Miroo

  • 6. Data: 2011-02-26 01:28:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/25/2011 5:50 PM, Miroo wrote:

    > Jakie znowu konspiracyjne???

    ten strasznie trudno namierzyalny adres ip.
    jakby to cokolwiek zmieniało jakby był statyczny.

> [...]
    > Szansa, że ktoś w Belgii korzysta z pekao24 jest całkiem spora, ale że
    > dodatkowo akurat się pomylił i trafił na mnie - bardzo niewielka.

    dokładnie taka sama, bo zdarzenia są niezależne.

    > Do
    > tej pory nikomu się to nie zdarzyło.

    co dokładnie niczego nie zmienia w sensie statystycznym

    > Jeśli to był bot to tym bardziej moje zapytanie ma chyba sens? Powinno
    > się znaleźć więcej osób "dotkniętych" przez bota.

    a skąd wiesz,że nie ma?

> [...]
    > to bardziej jako ciekawostkę, chuchając przy okazji na zimne. A kto
    > wie, może to jakiś gimnazjalista ćwiczy swoje umiejętności i za kilka

    tylko, że to mało ciekawa ciekawostka bo to sie zdarza po prostu na co
    dzien. Miliony razy dziennie ludzi mylą się wpisując zły numer.

    > Oczywiście jakbym miał dostęp do danych to nie omieszkałbym sprawdzić
    > innych operacji z tego IP (i innych z tego zakresu adresów) w tamtym
    > momencie.

    zgłoś w banku, niech sobie sprawdzę ten IP.
    Może akurat ci sie uda wygrać w totka i pokażą cię w gazetach jako tego,
    który powstrzymał objerzenie sobie historii rachunku przez obcą osobę.
    Statystycznie masz szansę.

    Przeglądanie logów to moje małe zboczenie zawodowe :)

    widze właśnie

    eot

  • 7. Data: 2011-02-26 08:28:27
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > ten strasznie trudno namierzyalny adres ip.
    > jakby to cokolwiek zmieniało jakby był statyczny.

    Bardzo jesteś krytyczny wobec innych.

    > dokładnie taka sama, bo zdarzenia są niezależne.

    Że niezależne - prawda. Ale że szansa taka samo - to już nie.
    Prawdopodobieństwo będzie iloczynem prawdopodobieństwa trafienia
    akurat na Miroo (1 na ileśtam setek tysięcy kont w tym banku) i
    liczby osób działających z Belgii do wszystkich klientów
    internetowych.

    witrak()

  • 8. Data: 2011-02-27 19:16:22
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Fri, 25 Feb 2011 19:28:38 -0600, name: witek:

    > Może akurat ci sie uda wygrać w totka i pokażą cię w gazetach jako tego,
    > który powstrzymał objerzenie sobie historii rachunku przez obcą osobę.
    > Statystycznie masz szansę.

    Nie wiem czy masz zły dzień, czy po prostu taki jesteś, ale mam
    nadzieję, że dzięki temu choć trochę ci ulżyło. Mam tylko małą prośbę:
    nie zaszczycaj mnie więcej swoją odpowiedzią. Nie jestem godzien. Z
    góry za to dziękuję.

    Pozdrawiam ciepło
    Miroo

  • 9. Data: 2011-02-27 19:30:31
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Miroo" <m...@C...LETTERSpl> napisał w wiadomości
    > nie zaszczycaj mnie więcej swoją odpowiedzią. Nie jestem godzien. Z
    > góry za to dziękuję.

    Jak to było z tą odpowiedzią na usenecie ?
    50% nie na temat, 25% każe sprawdzić w Googlach,
    20% złośliwości / wulgaryzmy, 4% odpowiadają Ci,
    co im się wydaje, że coś wiedzą, 1% - przy dużym szczęściu
    - to, czego się szuka.
    Coś w ten deseń ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-02-27 20:27:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    J_K_K wrote:

> [...]
    > 20% złośliwości / wulgaryzmy, 4% odpowiadają Ci,
    > co im się wydaje, że coś wiedzą, 1% - przy dużym szczęściu

    Tiaaa... To by się potwierdzało :-)

    witrak()