  • Data: 2004-05-07 03:40:16
    Temat: Re: Pekao SA okradł byłych studentów
    Od: poilkj <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Dobre. Wiesz co, moze pozycz mi ze 100 tys. a ja Ci po roku oddam.
    > Z taka data, z jaka pozyczylem - nic nie stracisz :-)

    Twój przykład akurat jest nie na miejscu.
    Bo akurat bankowi od tego pieniedzy nie przybyło.

    Może inny przykład:
    Jeżeli będę ci dawał na przechowanie moje pieniądze np. 300 tys skoro
    chcesz takimi liczbami operować, a ty pewnego dnia pomylisz się na moją
    niekorzyść o 100 tyś a po mojej interwencji za miesiąc przyznasz mi
    rację i dopiszesz mi te 100 tyś jeszcze raz to co?
    Nagle będziesz miał 100 tyś więcej? Nie.
    Jeżeli tylko nie okaże się nagle, że ja tych pieniedzy potrzebuję, a nie
    mogę ich wypłacić to nic się nie dzieje.
    Możesz mi nawet przez cały rok pokazywać zero, ważne żebym mógł wypłacić
    tyle ile mi się należy kiedy będę chciał.

    > Juz samo bezzasadne zablokowanie pieniedzy klienta powinno skutkowac
    > a) brakiem naliczenia odsetek umownych
    > b) naliczeniem odsetek ustawowych.

    a dlaczego ?
    Przcież dostaniesz te pieniądze z taką datą jak zniknęły.
    Jeżeli przez ten czas poniosłeś jakieś rzeczywiste straty, to wystąp do
    banku o naprawę wyrządzonej szkody.
    Swego czasu bank dwa razy pod rząd przysłał mi źle wydrukowane czeki
    przez co nie mogłem wysłać czeków do USA na czas.
    Sprawa zotała załatwiona bardzo sprawnie.
    Zaproponowano mi natychmiastowe wysłanie czeków z fili banku w Nowym
    Jorku oraz zwrot kosztów poniesionych przeze mnie za rozmowy z bankiem.