  • 1. Data: 2004-11-25 08:57:30
    Temat: [Pekao SA] Lokaty walutowe a prowizja
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Zaniepokojony informacjami o nowych prowizjach od walutowych rachunków
    bieżących w ubiegłym tygodniu zadzwoniłem na ifolinię. Dowiedziałem
    się, że:
    1. Rachunki walutowe bieżące dzielą się na:
    - "normalne",
    - "techniczne" - związane z lokatami
    2. Od rachunków "technicznych" prowizje nie będą pobierane.
    3. Jeśli ktoś ma lokaty i rachunek "zwykły" to powinien wypowiedzieć
    umowę rachunku bieżącego - wtedy zostanie mu założony rachunek
    "techniczny" do lokaty.

    Nie udało się dowidzieć:
    1. Po czym ja lub dysponent w banku ma poznać czy mój rachunek jest
    "zwykły" czy "techniczny"
    2. Jaka jest funkcjonalność rachunku "technicznego". Konkretnie pytałem
    czy mogą na nim być przechowywane centowe końcówki z likwidowanych
    lokat, czy może saldo musi być zawsze zerowe.
    3. Dlaczego w oddziałach pracownicy nic nie wiedzą o tych podziałach
    rachunków.

    Niezbyt wierzę infoliniom, więc jeśli ktoś jest w stanie te informacje
    potwierdzić (lub zaprzeczyć) to ja i inni czytelnicy tej grupy będziemy
    wdzięczni.

  • 2. Data: 2004-11-25 09:40:14
    Temat: Re: [Pekao SA] Lokaty walutowe a prowizja
    Od: g...@s...pl

> [...]
    >
    > Niezbyt wierzę infoliniom, więc jeśli ktoś jest w stanie te informacje
    > potwierdzić (lub zaprzeczyć) to ja i inni czytelnicy tej grupy będziemy

    Niestety nie potrafię pomóc i wyjaśnić różnicy i całego tego zamieszania z
    prowizjami ale może wystarczy napisać podanie/wniosek żeby obsługa PKOSA
    wyjaśniła na czym polega owa różnica ... (LOL)

    Bank PKOSA zdaje sie być oparty o system podań ... wywnioskowałem to po wątku
    "Podwyżka cen za konta walutowe w Pekao SA"

    George

  • 3. Data: 2004-11-25 11:21:06
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy mogą na nim być przechowywane centowe końcówki z likwidowanych
    > lokat, czy może saldo musi być zawsze zerowe.

    nie wiem jak w tym banku, ale zazwyczaj jesli zakladasz tyko lokate, to
    zakladaja tez ww rachunek techniczny, bez oprocentowania (0%), mozna na
    niego zrobic przelew i w banku bez gotowki zalozyc lokate, po zakonczeniu
    lokaty laduja tam srodki (o ile umowa nie stanowi inaczej).- ewentualna
    wyplata zazwyczej realizowana jest juz wlasnie z rachunku technicznego a nie
    z konta lokaty.
    Roznica dla obslugi powinna byc widoczna golym okiem, chocby po tym, ze jest
    tam oprocentowanie 0%, co nawet dla obslugi banku pekao i oprocentowania
    bliskiego zeru powinno byc jednak widoczne
    takie konto zazwyczaj zostaje w banku nawet jesli sie nie uzywa lokat przez
    dlugi czas, zazwyczaj nikt go ie rozwiazuje (np bo o tym sie nie mysli) i
    kiedy przychodzi sie pozniej do banku - okazuje sie, ze dane nasze istnieja
    w banku nadal mimo rozwiazania umowy o nasze konto czy lokate.
    Przykladowo w banku bepehehe - po zalozeniu konta, po bardzo wieloletniej
    przerwie - okazalo sie za mam na takim koncie kilkadziesiat groszy, ktore
    zostaly mi do racnku dopisane po zlozeniu stosownej dyspozycji pisemnej :-))

  • 4. Data: 2004-11-25 17:30:15
    Od: "Sebastian" <s...@C...onet.pl>

> [...]
    > się, że:
    > 1. Rachunki walutowe bieżące dzielą się na:
    normalny - mozesz na niego wplacac, wyplacac sprawdzac i te pe
    techniczny - przez niego wplacasz/wyplacasz srodki z np lokaty

> [...]
    > 3. Jeśli ktoś ma lokaty i rachunek "zwykły" to powinien wypowiedzieć
    > umowę rachunku bieżącego - wtedy zostanie mu założony rachunek
    jest i inne rozwiazanie - nie trzeba zamykac rachunku walutowego. jesli
    sluzy Ci on tylko do rozliczania lokat, lub jesli posiadasz eurokonto
    plus/vip - mozesz negocjowac. popytaj w swoim oddziale - na pewno powiedza o
    co chodzi.

    sebastian

  • 5. Data: 2004-11-26 09:58:37
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <co54ts$l4f$1@atlantis.news.tpi.pl>, Sebastian wrote:

> [...]
    > plus/vip - mozesz negocjowac. popytaj w swoim oddziale - na pewno powiedza o

    najprostsze rozwazania sa najlepsze.
    odzalowalem czas na wizyte do banku i na 2 zdania wniosku o
    zwolnienie z oplat:
    "prosze o zwolnienie z oplat, w wypadku braku zgody prosze o
    zamkniecie konta".
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-11-26 10:50:07
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.p
    l>,
    CzeslawEm. wrote:

> [...]
    > zwolnienie z oplat:
    > "prosze o zwolnienie z oplat, w wypadku braku zgody prosze o

    Żartujesz:) Nie przekonali cię koledzy z grupy, że to poniżanie się i
    lepiej poświęcić jedno popołudnie na zamykanie jednego konta, wędrówkę
    do drugiego banku i otwieranie kolejnego konta?:)

    A dla śledzących poprzedni wątek:
    Właśnie jestem po telefonie z pekao. Pani poinformowała mnie, że
    zostałam zwolniona z opłaty:P
    Kilka minut w banku, jedno zdanie na kartce, krótki telefon i wsio.
    Tak więc wszystkim bardzo dziękuję za "mądre" rady typu "poświęć
    jedno popołudnie na łażenie po bankach i nie daj się poniżać". A
    wszystkich kombinujących jak koń pod górkę odsyłam do zasady brzytwy
    Ockhama i zachęcam do lepszego dbania o własne interesy.

    Renata

  • 7. Data: 2004-11-28 19:16:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,
    Renata Gołębiowska wrote:

> [...]
    > wszystkich kombinujących jak koń pod górkę odsyłam do zasady brzytwy
    > Ockhama i zachęcam do lepszego dbania o własne interesy.

    Tak sobie czekam na komentarz panów tak aktywnych w poprzednim wątku,
    a tu dni mijają i cisza. Albo im łyso albo poszli smarować podania:)

    Renata

  • 8. Data: 2004-11-30 08:34:03
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    Renata Golebiowska wrote:
    > In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,

    > Tak sobie czekam na komentarz panów tak aktywnych w poprzednim wątku,
    > a tu dni mijaja i cisza. Albo im lyso albo poszli smarowac podania:)

    Podoba ci sie jak ktos sie za lby bierze ?
    Ja nie mam na to czasu.
    Powiedzialem swoje zdanie a co kto robi to jego sprawa.
    I owszem, napisalem podanie, trwalo krocej niz pisanie tego posta, a
    co do ponizania to znam gorsze i nawet tu czytalem o gorszych bankach
    i dziwnych zachowaniach, choc oczywiscie w/w zagranie mnie nie zachwyca.
    Kiedy czytam jak ktos czeka 2 miesiace na karte do konta albo poslanca
    z umowa ktory sie nie pojawia tygodniami albo mu znika forsa z konta
    bo wprawdzie bankomat karte wczytal ale gotowki nie wydal, to wciaz mam
    zamiar zostac w PeKaO SA poki nie przegna.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 9. Data: 2004-11-30 08:52:10
    Od: g...@s...pl

    > In article <s...@1...acn.waw
    .pl>,

    l>,

    > Tak sobie czekam na komentarz panów tak aktywnych w poprzednim wątku,
    > a tu dni mijają i cisza. Albo im łyso albo poszli smarować podania:)

    Ależ nie ma co tu komentować. Jedynie odsunęłaś tę decyzję w czasie, tyle że
    jeszcze o tym nie wiesz... Zmarnujesz ten dzień innego dnia, nie mam co do tego
    żadnych wątpliwości.

    George

  • 10. Data: 2004-11-30 09:56:56
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>,
    g...@s...pl wrote:

    > Ależ nie ma co tu komentować. Jedynie odsunęłaś tę decyzję w czasie, tyle że
    > jeszcze o tym nie wiesz... Zmarnujesz ten dzień innego dnia, nie mam co do tego
    > żadnych wątpliwości.

    Pożyczysz tę kryształową kulę? Albo chociaż zdradź, gdzie ją można
    kupić.

    Renata