    From: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pd czego nalicza się oprocentowanie
    Date: Sat, 09 Feb 2002 13:07:18 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@c21-215.icpnet.pl

    On Sun, 3 Feb 2002 18:11:26 +0100, "wkg" <w...@p...onet.pl> wrote:

    >Z reguly banki naliczaja odsetki za kazdy pelny "przelezany" dzien do dnia
    >poprzedzajacego wyplate z rachunku. I tak:
    >
    >do 09.01 policza za 1000 PLN
    >10 - 20 policza za 800 PLN
    >od 21 - 31 policza za 1800 PLN
    >
    >Oznacza to w szczegolnosci, ze jezeli jednego dnia wplacisz jakas kwote a
    >drugiego dnia wyplacisz - odsetki nie zostana naliczone. Ale - jak mowie -
    >wszystko zalezy od regulaminu.

    Mialem doczynienia z weloma regulaminami kont :-) i wydaje mi sie, ze
    najczeciej to jest jednak tak, ze odsetki sa liczone od dnia wplywu
    (wlacznie) do dnia poprzedzajacego dzien ich wyplaty (wlacznie).
    Czyli w praktyce odsetki sa po prostru liczone od slada na kociec dnia
    ksiegowego a z tego wynika, ze od pieniedzy wplaconych jednego dnia a
    wyplaconych nastepnego odsetki beda. Natomaist jesli w ciagu jednego
    dnia wplace i wyplace ta sama kwote to bedzie zero odsetek.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl