  • Data: 2016-04-29 05:47:49
    Temat: Re: Paypal "oszalał" a tu cisza...
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/29/2016 03:13 AM, Liwiusz wrote:

    > W latach około 2007-2008 pracowałem w oddziale niemieckiej firmy.
    > Pamiętam, że naśmiewaliśmy się wówczas z naszej niemieckiej firmy-matki,
    > że robienie przelewu polega tam na tym, że pani księgowa wypisuje coś na
    > blankiecie na maszynie do pisania, podpisuje, i potem idzie z tym do banku.

    Weź pod uwagę, że tak to działało w Niemczech "od zawsze" (nie wiem, od
    lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych?), jeszcze przed epoką
    komputerów i internetu, więc firma, w której pracowałeś, robiła to
    pewnie "z rozpędu" (bo tak zawsze robiliśmy).

    Tzn. procedura przelewu wyglądała tam mniej więcej tak:

    - wypełniało się druk przelewu (czyli jak u nas)
    - szło się do banku (czyli jak u nas)
    - wypełniony druk przelewu wrzucało się do skrzynki
    - wizyta w banku w celu wysłania przelewu trwała 5 sekund

    Bez kolejki, bez kontaktu z kimś w okienku.

    Jak się chroniono przed fraudami? Nie mam pojęcia, może mają bardziej
    uczciwych obywateli.

    > Zacofanie zatem tam jest straszne, i stąd pewnie potem ta "nowość"
    > polegająca na podawaniu loginów pośrednikom i wielkie "ułatwienia" z tym
    > związane, ale żeby nam to aplikować w formie rozwoju wstecznego, tego
    > nie rozumiem.

    To chyba efekt małej popularności kart kredytowych w dobie powstających
    wtedy sklepów internetowych, i tego, że Niemcy są mniej skłonni płacić
    wygórowane prowizje ich wydawcom.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com