  • 21. Data: 2016-11-21 19:45:24
    Temat: Re: Paszport zamiast d.o.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 19:31:30 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > W Polsce legalnymi dokumentami trożsamosci są zarówno dowód osobisty jak i
    paszport.

    Jeszcze raz bo ja o niebie a Ty o chlebie:
    -Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu tożsamości?

  • 22. Data: 2016-11-21 20:37:26
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy bank powinien wypłacić kasę osobie, która legitymuje się ważnym paszportem?

    -----

  • 23. Data: 2016-11-21 20:40:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 20:37:18 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Czy bank powinien wypłacić kasę osobie, która legitymuje się ważnym paszportem?
    Odwracasz kota ogonem.

  • 24. Data: 2016-11-21 20:53:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-11-16 o 12:11, J.F. pisze:

    > A taka GB nadal nie ma nawet jednego dokumentu ze zdjeciem obowiazkowego
    > i jakos zyja ...

    O ile się orientuję, to już mają. Wprowadzili po 11 września, gdy się
    okazało, że byli "słabym ogniwem".

  • 25. Data: 2016-11-21 21:56:42
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Mon, 21 Nov 2016 18:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Ale maja być dokumenty czy dokumenty tożsamosci?
    > Bo z tego co pamietam to pj nim nie jest.
    > Wiec zostaje tylko DO, paszport i co jeszcze?

    I książeczka wojskowa (serio!)

    --
    Yakhub

  • 26. Data: 2016-11-22 04:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Jeszcze raz bo ja o niebie a Ty o chlebie:
    > -Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu
    > tożsamości?

    Bank ma zidentyfikować osobe - to jest najważniejsze IMO.
    Dokument tożsamosci bardzo to ułatwia ale czy to jest jedyny sposób?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 27. Data: 2016-11-22 07:08:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 04:00:48 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Bank ma zidentyfikować osobe - to jest najważniejsze IMO.
    > Dokument tożsamosci bardzo to ułatwia ale czy to jest jedyny sposób?

    Jednak ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy nakłada na instytucje
    finansowe obowiązek stosowania weryfikacji tożsamości klienta w oparciu o dokument
    tożsamości. A identyfikacja osoby składającej dyspozycję możliwa jest wyłącznie w
    oparciu o ważny dokument.

  • 28. Data: 2016-11-22 10:23:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 21-11-16 o 12:11, J.F. pisze:

    >O ile się orientuję, to już mają. Wprowadzili po 11 września, gdy się
    >okazało, że byli "słabym ogniwem".

    Wydaje mi sie, ze nie maja - bo jaki ?
    Maja paszport - zyjac w unijnym kraju warto miec dokument pozwalajacy
    na podroze po innych unijnych krajach, maja prawo jazdy - ale oba nie
    sa obowiazkowe.
    Maja rozne dokumenty potwierdzajace wiek - potrzebne do zakupu
    alkoholu, ale wydawane przez jakies polprywatne organizacje.

    Lloyda widziales:
    https://www.lloydsbank.com/legal/proof-of-identity.a
    sp

    Co tu wyglada na "dowod osobisty" ?
    Pomijajac te szkockie i irlandzkie ..

    J.

  • 29. Data: 2016-11-22 10:26:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż napisał:

    >Jeszcze raz bo ja o niebie a Ty o chlebie:
    >-Czy bank może wypłacić kasę osobie która nie ma ważnego dokumentu
    >tożsamości?

    Jak to wspominano - na podstawie pisemnej dyspozycji i zgodnosci
    podpisu powinno sie udac.
    Byc moze tylko w oddziale - choc te komputery teraz madre i karte
    podpisu mozna zobaczyc na dowolnym komputerze banku.

    Ale to nie jest przypadek zalozenia konta.

    J.

  • 30. Data: 2016-11-22 10:29:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Ale to moze by ich znajomy uświadomił, ze to niezgodne z prawem.

    Hm, na pewno niezgodne ?
    Dokument przeterminowany jest niewazny, prosimy grzecznie sp*.

    A przeciez to w dodatku w trosce o klienta :-)

    J.