  • 1. Data: 2002-12-21 23:59:25
    Temat: Paraliż sieci bankowej Euronetu
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@z...pl>

    Popłoch przy bankomatach, dantejskie sceny w niektórych bankach i
    zakłopotanie klientów, którzy za zakupy świąteczne chcieli zapłacić w
    sklepach kartą. W piątek w Katowicach i innych większych miastach w kraju
    bankowość elektroniczna została sparaliżowana

    Kłopoty zaczęły się już poprzedniego wieczoru. - Chciałem pobrać w bytomskim
    hipermarkecie Hit sto złotych z bankomatu Euronet. Bez skutku. Okazało się,
    że mimo to mój Lukas Bank zablokował mi tę sumę na koncie - skarży się jeden
    z klientów.

    Rano płacący m.in. kartami Visa, które wymagają elektronicznej autoryzacji,
    w centrum Katowic wychodzili ze sklepów z pustymi rękami. Poirytowani biegli
    do najbliższego bankomatu po gotówkę, a tu kolejna niespodzianka. - Za
    pierwszym razem maszyna nic nie wypłaciła. Udało się za drugim, ale inni
    ludzie mieli mniej szczęścia - opowiada posiadaczka konta w Millennium Big
    Banku Gdańskim.

    W oddziale tego banku przy ul. 3 Maja w Katowicach klienci innych banków
    złościli się. - Zapłaciłbym im tę prowizję za korzystanie z nie swojego
    bankomatu, ale i tak nie wydaje żadnych pieniędzy - uskarżał się Kordian
    Michalak, który przyjechał do Katowic aż z Opola. Nigdzie nie mógł zdobyć
    pieniędzy z własnego konta.

    Co się stało? - To normalne. Przed świętami zawsze system jest przeciążony -
    tłumaczyła spokojnie kasjerka.

    - Awaria systemu jest problemem Euronetu, który obsługuje wszystkie nasze
    bankomaty. Ponaglamy ich, żeby usunęli zatory - mówi rzecznika Millennium w
    Warszawie Agnieszka Zygo. Dodaje, że kłopoty mają wszystkie banki
    korzystające z usług Euronet Worldwide Poland. Oznacza to, że wczoraj
    mieliśmy problemy z dostępem do własnych pieniędzy na dworcach kolejowych, w
    większości hiper- i supermarketów, w obcych bankomatach oraz w terminalach
    POS (Punkty Obsługi Sprzedaży) w sklepach i na stacjach benzynowych.

    http://www1.gazeta.pl/katowice/1,35063,1230434.html

    --

    Karol Żwiruk
    k...@z...pl

  • 2. Data: 2002-12-22 09:18:02
    Temat: Re: Paraliż sieci bankowej Euronetu
    Od: "Kazimierz" <k...@g...pl>

    W Auchan na warszawskim Zeraniu byla apokalipsa: wysiadly POSy, a w
    bankomacie skonczyla sie gotowka, wiec caly market byl zawalony porzuconymi
    zakupami. Az sie chcialo pozbyc wszystkich kart i wrocic do gotowki

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 3. Data: 2002-12-22 09:35:53
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    No ale nie tylko Euronet ;) Wczoraj tez trabili ze z powodu awarii na
    laczach z PKO BP karty ww banku nie beda akceptowane - jak by nie bylo POSy
    ktore odmowily wspolpracy z PKO BP nalezaly do eService :)

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-12-22 10:27:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    POSy
    > ktore odmowily wspolpracy z PKO BP nalezaly do eService :)

    Wiec podjalem dobra decyzje zeby przed swietami zaprzyjaznic sie znowu z
    VISA ;). Zadnych problemow z autoryzacjami, bo najczesciej ich nie ma :).
    Chyba [bo zalezy to po trosze rowniez od decyzji BRE ;)] moj 20-to
    miesieczny flirt z MasterCardem definitywnie dobiegl do konca :). Brawa dla
    PolCardu juz przynajmniej jednego klienta skutecznie zniechecili do MC,
    musze im podeslac jakis list gratulacyjny ;).

    Maciej

  • 5. Data: 2002-12-22 10:42:51
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Wiec podjalem dobra decyzje zeby przed swietami zaprzyjaznic sie znowu z
    > VISA ;). Zadnych problemow z autoryzacjami, bo najczesciej ich nie ma :).

    Moim przyjacielem jest AmEx ;) Liczbe autoryzacji na palcach jednej reki
    moge zliczyc ;) A dodatkowo wczoraj jeszcze bardziej go polubilem - panowie
    probowali przepisac do systemu nr katy (wczesniej wybrali ze jest to AmEx) -
    niestety cos im numeru nie chialo przyjac ;) W koncu zrezygnowani zaznaczyli
    "platnosc gotowka" ;) Powiedzieli ze to po raz pierwszy, ale nikt wczesniej
    u nich AmExem nie placil ;)

    --
    JaKi

  • 6. Data: 2002-12-22 12:22:12
    Od: "Artur O." <a...@n...wp.pl>

> [...]
    > Chyba [bo zalezy to po trosze rowniez od decyzji BRE ;)] moj 20-to
    > miesieczny flirt z MasterCardem definitywnie dobiegl do konca

    Ja mam VC BZWBK IDEA Profit i zadnych problemow.
    Jedyny klopot to kiepskie kursy w Eurolandzie, ale w Polsce jest Super :-)

    AO

  • 7. Data: 2002-12-22 12:36:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 22 Dec 2002 11:42:51 +0100, w <au44vn$8nj$1@news.gazeta.pl>,
    "JaKi" <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Moim przyjacielem jest AmEx ;) Liczbe autoryzacji na palcach jednej reki
    > moge zliczyc ;)

    No tak, bo liczbę użyć tej karty także :)).;

  • 8. Data: 2002-12-22 12:47:03
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > No tak, bo liczbę użyć tej karty także :)).;

    heh, paliczkow u rak i nog by zabraklo :) ale tak serio to wlasnie
    policzylem z tego slipy z tego miesiaca:

    - 10 AmEx
    - 7 Visa
    - 2 Maestro

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-12-22 12:48:55
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > heh, paliczkow u rak i nog by zabraklo :) ale tak serio to wlasnie
    > policzylem z tego slipy z tego miesiaca:
    >
    > - 10 AmEx
    > - 7 Visa
    > - 2 Maestro

    Rozumiem, ze przede wszystkim masz klientow z pobliskiego oddzialu Millennium
    :-)

    M.

  • 10. Data: 2002-12-22 12:53:00
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:au4cek$895$1@news.tpi.pl...

    > Rozumiem, ze przede wszystkim masz klientow z pobliskiego oddzialu
    Millennium
    > :-)
    hyp - to ja jestem userem a nie merchantem :)

    --
    JaKi