  • 11. Data: 2003-02-20 08:35:04
    Temat: Re: Pamiętliwe CKC Pekao SA
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Loret <m...@p...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b31ulp$b97$...@n...news.tpi.pl...

    [...]
    > Maestro do placenia sie nie nadaje - od tego sa karty z odroczonym
    > etrminem platnosci.

    Bym powiedział tak: "w zależności od okoliczności" :-)
    A że karty płaskie i płacenie nimi to temat rzeka -
    proponuje dalej się w to nie zagłębiać...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 12. Data: 2003-02-20 11:49:50
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Bym powiedział tak: "w zależności od okoliczności" :-)

    To znaczy?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 13. Data: 2003-02-20 11:57:18
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Loret <m...@p...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b32c03$757$...@a...news.tpi.pl...

    [...]
    > To znaczy?

    Jeżeli nie zależy Ci na tym odroczonym terminie płatności,
    to np. w POSach eService kartą Maestro płaci się dokładnie
    tak samo jak VC cz MC (ostatnio POSy Polcardu również
    autoryzują większość transakcji).
    Ponadto wiadomo - na slipach widnieje nr karty i data jej
    ważności. W przypadku Maestro te dane nie mogą być
    użyte przez nieuczciwego sprzedawcę (z wiadomych względów).

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 14. Data: 2003-02-20 12:33:55
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej Loret <m...@p...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b32gk7$5gv$...@a...news.tpi.pl...

    [...]
    > Zgoda. Z drugiej strony nie zawsze mozna sie zaslonic przy
    > wpisywaniu PINu.

    Też racja.
    Ale np. Geant w Bydgoszczy ma bardzo szybkie łącze stałe,
    wszystkie transakcje są autoryzowane, a slip się podpisuje...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 15. Data: 2003-02-20 13:08:52
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jeżeli nie zależy Ci na tym odroczonym terminie płatności,

    A jest ktos komu nie zalezy???

  • 16. Data: 2003-02-20 13:17:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl> writes:

    > Jeżeli nie zależy Ci na tym odroczonym terminie płatności,
    > to np. w POSach eService kartą Maestro płaci się dokładnie
    > tak samo jak VC cz MC (ostatnio POSy Polcardu również
    > autoryzują większość transakcji).

    Sposob autoryzacji ma sie raczej nijak do tego, czy karta jest z
    odroczonym terminem platnosci, czy nie. Juz predzej do tego, czy karta
    jest plaska, czy wypukla, chociaz to tez zanika.

    Sposob potwierdzania transakcji (pin/podpis) tez ma sie nijak do
    terminu platnosci...

    A co do tego, czy nalezy uzywac kart z odroczonym terminem
    (charge/kredytowych):

    Primo, te karty kosztuja.
    Secundo, te karty maja limit, karty debetowe bywaja "do wysokosci konta".
    I znow - to moze byc wada lub zaleta. Zalezy, czy ktos zyje od
    pierwszego do pierwszego na chwilowkach, czy ma jakies oszczednosci...

    MJ

  • 17. Data: 2003-02-20 13:32:36
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...

    [...]
    > Sposob autoryzacji ma sie raczej nijak do tego, czy karta jest z
    > odroczonym terminem platnosci, czy nie. Juz predzej do tego, czy karta
    > jest plaska, czy wypukla, chociaz to tez zanika.

    A kto twierdzi, że jest inaczej jak piszesz?

    > Sposob potwierdzania transakcji (pin/podpis) tez ma sie nijak do
    > terminu platnosci...

    A kto powiedział, że ma?

> [...]
    > I znow - to moze byc wada lub zaleta. Zalezy, czy ktos zyje od
    > pierwszego do pierwszego na chwilowkach, czy ma jakies oszczednosci...

    Racja.

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 18. Data: 2003-02-20 14:46:25
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Primo, te karty kosztuja.

    Ale jesli nie sa drogie, to "sie splacaja" - policzylem, ze w ciagu 1 roku
    karta zony zarobila na siebie i jeszcze przyniosla okolo 100PLN "zysku".

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 19. Data: 2003-02-21 12:02:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > Ale jesli nie sa drogie, to "sie splacaja" - policzylem, ze w ciagu 1 roku
    > karta zony zarobila na siebie i jeszcze przyniosla okolo 100PLN "zysku".

    Przy obecnym poziomie odsetek od oszczednosci i oplacie za karte
    rzedu 50 zl rocznie, taki zysk wymaga zadluzenia sie na karcie do
    sredniej wysokosci >3000 zl i splacania tego co miesiac - czyli
    miesiecznych wydatkow na karte rzedu 5000 zl.

    Nie mowie, ze takich osob nie ma...

    MJ

  • 20. Data: 2003-02-21 13:34:23
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > sredniej wysokosci >3000 zl i splacania tego co miesiac - czyli
    > miesiecznych wydatkow na karte rzedu 5000 zl.

    Ja liczylem prawie rok temu. Remontowalem dom, wakacje, przeglad auta, no i
    codzienne wydatki - praktycznie wszystko karta.

    > Nie mowie, ze takich osob nie ma...

    Niedlugo urodzi mi sie corka - znow remont, mebelki, itd... ;) - znow
    wiekszosc oplace karta.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl