  • 1. Data: 2009-12-10 17:17:45
    Temat: PROVIDENT i przelewy wewnętrzne PEKAO SA
    Od: z...@o...pl

    znajomy wziął dzisiaj pożyczkę w providencie,
    z zamiarem oddania jej w ciągu 10 dni, na umowie
    ma podany nr rachunku do zwrotów w banku pekao sa

    doradzam mu, aby założył konto "oszczędnościowe"
    pod nazwą "dobry zysk", wpłacił na nie kwotę
    do zwrotu, zlecił jeden pierwszy w miesiącu przelew
    wewnętrzny i w ten sposób oddał pożyczkę uzyskując
    jednocześnie pisemne kartkowe potwierdzenie przelewu

    z uwagi na niezbyt fajna datę pozyczki (szkoda że nie
    jutro) dzień 10-ty wypada w niedzielę, przelew chyba
    warto zrobić w piątek.

    pytanie: w normalnym banku przelewy wewnętrzne idą
    od razu w tym samym momencie, co zlecenie. A jak jest
    w żubrach? Nie korzystam i nie wiem, czy to normalny
    bank czy jakiś ociężały albo złośliwy, dlatego pytam...

  • 2. Data: 2009-12-10 20:19:10
    Temat: Re: PROVIDENT i przelewy wewnętrzne PEKAO SA
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:
    > znajomy wziął dzisiaj pożyczkę w providencie,
    > z zamiarem oddania jej w ciągu 10 dni, na umowie
    > ma podany nr rachunku do zwrotów w banku pekao sa

    Na drugą pożyczkę z providenta niech nie liczy. Ile mu dali? 500zł?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-10 20:31:01
    Od: z...@o...pl

    > Na drugą pożyczkę z providenta niech nie liczy. Ile mu dali? 500zł?

    1.200zł

    moim zdaniem, opisywane rozwiązanie daje dwie korzyści:
    1) nieprocentowany pieniądz
    2) zabezpiecza przed popadnięciem w długi
    w przyszłości (bo mu wiecej nie dadzą)

  • 4. Data: 2009-12-10 20:36:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:

    > 1.200zł

    Pytam się, bo słyszałem, że dla nowych klientów provident daje
    niewielkie pożyczki. Parę lat temu słyszałem o 500zł.

    > moim zdaniem, opisywane rozwiązanie daje dwie korzyści:
    > 1) nieprocentowany pieniądz

    Czy ja wiem, czy dla 1,40zł opłaca to się... :)

    > 2) zabezpiecza przed popadnięciem w długi
    > w przyszłości (bo mu wiecej nie dadzą)

    Dość oryginalne, i skuteczne. Aczkolwiek z providenta bierze się jak
    już się ma naprawdę nóż na gardle, więc jak w przyszłości człowieka
    przypili, to pozostanie tylko Iwan :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-10 20:39:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:

    > wewnętrzny i w ten sposób oddał pożyczkę uzyskując
    > jednocześnie pisemne kartkowe potwierdzenie przelewu

    Tyle że pisemne powinno być oświadczenie o rezygnacji, czyli kartka,
    podpis i list polecony albo dymać do siedziby za potwierdzeniem odbioru.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-11 00:31:36
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wewnętrzny i w ten sposób oddał pożyczkę uzyskując
    > jednocześnie pisemne kartkowe potwierdzenie przelewu

    Tyle zachodu, żeby oszczędzić około 5-10 zł za wpłatę na konto?
    Przy kwocie 1200??? Tyle się od kumpla/teściowej/kasyzapomogowopożyczkowej
    (niepotrzebne skreślić) pozycza...
    A ile ma oddać po tych 10 dniach? 1500?

    Feromon

  • 7. Data: 2009-12-11 07:03:36
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

    On 11 Gru, 01:31, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:
    > tyle zachodu, żeby oszczędzić około 5-10 zł za wpłatę na konto?
    > Przy kwocie 1200???  Tyle się od kumpla/teściowej/kasyzapomogowopożyczkowej
    > (niepotrzebne skreślić) pozycza...
    > A ile ma oddać po tych 10 dniach? 1500?

    caly myk polega na tym ze i provident w koncu ludzka twarz pokazal i
    sie dostosowal do jakichs tam wytycznych i teraz ich pozyczke w ciagu
    10dni mozna spalcic bez zadnych kosztow. A grupowy
    zwyklyklientwielubankow wpadl na genialny pomysl jak na tym zarobic
    1,50 zł. Nie przewidzial tylko ze termin 10 dni mu minie w niedziele i
    musi teraz kombinowac z zalozeniem konta w pekao.

  • 8. Data: 2009-12-11 12:51:30
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Tyle że pisemne powinno być oświadczenie o rezygnacji, czyli kartka,
    > podpis i list polecony albo dymać do siedziby za potwierdzeniem odbioru.

    nie musi byc pisemne, wystarczy wykonac przelew na rachunek z umowy.

  • 9. Data: 2009-12-13 16:11:03
    Od: Ra <a...@a...com>

    Marcin K. pisze:

> [...]
    > 1,50 zł. Nie przewidzial tylko ze termin 10 dni mu minie w niedziele i
    > musi teraz kombinowac z zalozeniem konta w pekao.
    z tą ludzką twarzą to bym się nie zapędzał ;) AFAIR konsument ma prawo
    do zwrotu kredyt w ciągu 14 bez podawania przyczyny