  • 1. Data: 2002-09-26 12:11:41
    Temat: POS i karty kredytowe (wypukłe)
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    Witam,
    ostatnio zauważyłem, że wiele terminali POS drukując potwierdzenie podaje
    wiele ciekawych danych z karty. Nie trafiłem jeszcze na komplet danych, ale
    bardzo często można spotkać pełen numer karty + imię i nazwisko lub pełen
    numer + data ważności. W zasadzie przejęcie takiego potwierdzenia przez
    osobę niepowołaną daje dużo większe możliwości podszycia się pod właściciela
    karty. Czy taki stan rzeczy jest bezkarny ???
    Płacąc kartą w stanach zauważyłem, że drukują się tylko 4 ostatnie cyfry
    numeru, a reszta to X. W USA w zasadzie wszędzie drukuje się nazwisko, aby
    pani mogła na koniec powiedzieć 'Have a nice day mr. Szczepański' :-)

    P.S.
    automaty kasujące z kart w USA (np. na stacjach bęzynowych) pytają czasem o
    ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić :-( Wiecie może
    co należy wpisać ?
    Mam kartę bzwbk.

    --
    Pozdrowienia,
    Maras

  • 2. Data: 2002-09-26 12:34:42
    Temat: Re: POS i karty kredytowe (wypukłe)
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    Maras wrote:
    [...]
    > automaty kasujące z kart w USA (np. na stacjach bęzynowych) pytają
    > czasem o ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić
    > :-( Wiecie może co należy wpisać ?

    A próbowałeś właśnie Zip Code, czyli tamtejszego kodu pocztowego
    dla Twojego miejsca zamieszkania?
    Niektóre sklepy robią sobie w ten sposób statystykę, skąd mają klientów
    (aczkolwiek spotkałem się z tym jedynie w formie pytania przez kasjerkę)

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 3. Data: 2002-09-26 12:36:33
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Maras wrote:

    > automaty kasujące z kart w USA (np. na stacjach bęzynowych) pytają
    > czasem o ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić
    > :-( Wiecie może co należy wpisać ?
    > Mam kartę bzwbk.
    Nic nie poradzisz - najwyrazniej weryfikuja dane dot. adresu zamieszkania z
    bankiem. Zadziala z amerykanska karta, gdzie podales adres zamieszkania w
    USA. zip code to tamtejszy kod pocztowy, 5 lub (nowszy wariant) 9-cyfrowy.
    Zapewne terminal chce ten 5-cyfrowy.

  • 4. Data: 2002-09-26 12:46:54
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "Maras" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić :-( Wiecie może

    Moze kod pocztowy???
    ;-)

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 5. Data: 2002-09-26 12:49:49
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    tak, chce 5 cyfrowy i ten lokalny nie działał... nie zgadzał się z tym na
    karcie... podobno :-)

  • 6. Data: 2002-09-26 13:56:42
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    >Moze kod pocztowy???
    >;-)

    Nie działał :-(

  • 7. Data: 2002-09-26 15:36:45
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > ZIP CODE (!) jeszcze nigdy nie udało mi się takiemu zapłacić :-( Wiecie może

    Mniemam, ze Kalifornia?
    Dosc latwo mozna ominac ten patent - po prostu trzeba isc z karta do sklepu
    na stacji i tam zaplacic - poprosic o wlaczenie dystrybutora i zaplacenie
    potem. Dzialalo :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2002-09-26 15:49:44
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

> [...]
    sklepu
    > na stacji i tam zaplacic - poprosic o wlaczenie dystrybutora i zaplacenie

    tak po dwakroć:
    - Kalifornia
    - można przedpacać w sklepie, ale to zawsze niedogodność.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2002-09-27 05:34:26
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    > Niektóre sklepy robią sobie w ten sposób statystykę, skąd mają klientów
    > (aczkolwiek spotkałem się z tym jedynie w formie pytania przez kasjerkę)

    W Polsce np. Castorama lub Hit.

  • 10. Data: 2002-09-27 05:40:22
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > numeru, a reszta to X. W USA w zasadzie wszędzie drukuje się nazwisko, aby
    > pani mogła na koniec powiedzieć 'Have a nice day mr. Szczepański' :-)

    W Polsce chyba TYLKO POSy CCA-Citibanku drukuja 'xxxx' zamiast calego numeru
    karty :(( A wyglada to tak: '1234********5678'.

    Pzd
    Witek