  • 1. Data: 2005-05-02 14:27:57
    Temat: PLL LOT - dziwna platnosc karta MC
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Troche dziwna sprawa : w piatek temu robilem rezerwacje na stronach LOTu,
    uzylem do tego obciazeniowej MC z Pekao S.A. Doszedlem do konca, otrzymalem
    potwierdzenie rezerwacji i - z tego co widze - numer biletu
    elektronicznego. Dopiero pozniej zorientowalem sie, ze w formularzu
    zapomnialem zmienic rodzaj karty z VISA na MC.

    Numer karty wpisywalem bezposrednio na stronach LOTu, nie bylem
    przekierowywany do eCard'u, Polcardu itp. i nie otrzymalem zadnego n-ru
    autoryzacji. Jednakze pan z call-center LOTu twierdzi, ze platnosc uzyskala
    autoryzacje. W podgladzie rachunku karty przez Pekao24 wciaz brak
    obciazenia. To czego sie obawiam to anulowanie transakcji i niemozliwosc
    kupienia biletu jeszcze raz po tej samej cene. Czy moje obawy sa sluszne
    czy tez moze odczekac jeszcze 1 dzien roboczy albo zadzwonic do CKC ? A
    moze takie informacje jak rodzaj karty sa wpisywane dla picu, bo i tak
    przeciez poczatek numeru karty mowi co i jak ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 2. Data: 2005-05-02 17:11:29
    Temat: Re: PLL LOT - dziwna platnosc karta MC
    Od: "Damian Kuczera" <d...@g...pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> napisał(a):
    > A moze takie informacje jak rodzaj karty sa wpisywane dla picu, bo i tak
    > przeciez poczatek numeru karty mowi co i jak ?

    Ostatnio miałem podobną sytuację, w WizzAir. Z tym że system się od razu
    zorientował że żle wpisałem dane z karty, kazał poprawić, dopiero później
    poprawnie zautoryzował i przydzielił numer rezerwacji. Tutaj ewidentnie była
    transakcja on-line, ale nie wiem jak w przypadku LOTu, moim zdaniem
    podobnie, tyle że mogli patrzeć tylko na numer i datę ważności.

    Pozdro,
    Damian

  • 3. Data: 2005-05-02 17:19:33
    Od: zbihniew <z...@p...net>

> [...]
    > moze takie informacje jak rodzaj karty sa wpisywane dla picu, bo i tak
    > przeciez poczatek numeru karty mowi co i jak ?

    Czasmi nie trzeba podawac typu karty i system to automagicznie
    stwierdza, wiec moze faktycznie jest to dla picu.

    --
    "Voksen - det er noe som bare eksisterer i barns fantasi." (P. Hein)

  • 4. Data: 2005-05-02 18:36:27
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

    > elektronicznego. Dopiero pozniej zorientowalem sie, ze w formularzu
    > zapomnialem zmienic rodzaj karty z VISA na MC.

    Nie powinno być problemu. Ja sobie właśnie zdałem sprawę, że chyba zawsze
    zapominam przestawić z Visy na MC i zawsze transakcja przebiega
    bezproblemowo i nie ma problemu z biletem.
    Biorę zawsze bilet papierowy, ale to nie powinno mieć znaczenia.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 5. Data: 2005-05-05 18:45:08
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    zbihniew <z...@p...net> wrote in

    /ciach.../

    > Czasmi nie trzeba podawac typu karty i system to automagicznie
    > stwierdza, wiec moze faktycznie jest to dla picu.

    Na koncie karty pojawilo sie obciazenie, jest wiec OK :)

    Pozdrawiam, Wojtek

    --
    - http://www.skrzypinski.com/
    - remove 'usun' and the dot if you need to reply via e-mail

  • 6. Data: 2005-05-15 21:27:50
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Wojciech Skrzypinski wrote:
> [...]
    > moze takie informacje jak rodzaj karty sa wpisywane dla picu, bo i tak
    > przeciez poczatek numeru karty mowi co i jak ?

    O ile się nie mylę to pierwsza cyfra numeru karty ją identyfikuje:
    4 mają wszystkie VISY a 5 wszystkie Mastercard.
    Zatem system zignorował pole z typem karty i zidentyfikował ją po numerze.

    Tomek