  • 11. Data: 2007-09-04 19:21:25
    Temat: Re: PKOBP Inteligo zaskakuje [długawe]
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kamil Jońca wrote:
    > Dnia Tue, 04 Sep 2007 13:24:12 -0500,
    > osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
    >
    > Rozumiem, że Ty miałeś i że wynikiem przemyśleń było zostawienie
    > klientów samym sobie ?

    Spapranie systemu hasel, to jedna sprawa,
    Wymuszanie zmiany hasla co 60 dni i tabuny ludzi niemogących dodzwonić
    się do infolinii bo zablokowali sobie konto, bo nie pamietali na co
    zmienili kolejne haslo to zupelnie inna bajka.
    Wyleciałbyś z roboty za taki pomysł po pierwszym artykule w gazetach ze
    ludzie nie mają dostepu do własnych pieniędzy.
    O ile nie wyleciałbys przed pierwszym artykułem w gazetach.

  • 12. Data: 2007-09-04 19:41:22
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Maciej Wilk" news:fbjslf$ncu$1@achot.icm.edu.pl

    > Myslicie ze mozna cos z tym zrobic innego niz zgloszenie tego faktu na
    > Infolinii?

    Szczerze? Zmienić inteligo na jakiś normalny bank :)

    PS. A ja już chciałem u nich otwierać drugie konto :D

  • 13. Data: 2007-09-04 20:03:40
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Sep 2007 14:21:25 -0500,
    osoba podpisana: witek <w...@g...pl.invalid>
    napisała:
    [...]
    > Spapranie systemu hasel, to jedna sprawa,
    > Wymuszanie zmiany hasla co 60 dni i tabuny ludzi niemogących dodzwonić

    Nie odpowiedziałeś na pytanie: co proponujesz?

    KJ

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 14. Data: 2007-09-04 21:29:52
    Od: s...@o...pl

    Od początku serwis PKO Inteligo obsługiwał hasło od 8-16 znaków.
    Taka jest informacja w regulaminie usługi, w przewodniku po usługach,
    a to że Ty jako klient zwykle olewasz czytanie tych informacji to
    skutek jest
    następujący.
    system umożliwiał wprowadzenie dowolnej liczby znaków, ale maksymalnie
    odczytywał 16.
    teraz to się zmieniło, ok, błąd w sztuce informatyków,
    ale zanim zaczniesz czegokolwiek używać, to po prostu czytaj!!
    nie nadałbyś sobie hasła dłuższego, gdybyś przeczytał przewodnik
    po usługach, a tym bardziej gdybys słuchał co do ciebie mówią!!!!

  • 15. Data: 2007-09-04 21:47:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Wrz, 23:29, s...@o...pl wrote:

    > ale zanim zaczniesz czegokolwiek używać, to po prostu czytaj!!
    > nie nadałbyś sobie hasła dłuższego, gdybyś przeczytał przewodnik
    > po usługach, a tym bardziej gdybys słuchał co do ciebie mówią!!!!

    Ale dlaczego piszesz to do Kamila?

  • 16. Data: 2007-09-04 21:50:57
    Od: s...@o...pl

    On 4 Wrz, 23:47, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Ale dlaczego piszesz to do Kamila?

    racja, sorry!!wielkie sorry!!!

  • 17. Data: 2007-09-05 07:33:11
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

> [...]
    > nie nadałbyś sobie hasła dłuższego, gdybyś przeczytał przewodnik
    > po usługach, a tym bardziej gdybys słuchał co do ciebie mówią!!!!

    OK, może to zawsze było 8-16 znaków (zakładam że to prawda), ale dłuższe hasło
    dało się jednak wprowadzić i co najważniejsze to działało latami. Nauczony
    jestem ustalać jak najdłuższe możliwe hasła (i ręczę, że je pamiętam). Czy to
    był taki wielki problem, aby soft za X mln USD informował użytkownika, że
    hasło wprowadzone przez niego jest za długie lub za krótkie? Przecież nawet
    zwykła Winzgroza (którą niektórzy uważają za najgorszy soft świata) potrafi
    wyświetlić okienko z komunikatem w stylu "wprowadzone hasło jest za
    krótkie", "jest powtórzeniem jednego z ostatnich 10 haseł" itp. Pisząc o
    kulturze technicznej PKOBP Inteligo miałem na myśłi _tryb_ wprowadzania zmian
    a nie _fakt_ ich wprowadzenia. Programiści usunęli lukę pozwalającą na
    wprowadzenie dłuższego hasła. No i co z tego wynikło? Teraz soft nadal pozwala
    wprowadzić hasło dłuższe niż 16 znakow i nadal radośnie melduje, że hasło
    zostało POPRAWNIE zmienione. A następnie go nie przyjmuje. Cóż więc takiego
    poprawiono w sofcie Inetligo? I co u licha ma do tego regulamin? Nie
    doczytałem go jak widać w tym fragmencie więc mój błąd, ale IMHO taki soft
    musi być idiotoodporny prznajmniej w zakresie elementarnych rzeczy, takich jak
    polityka haseł.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 18. Data: 2007-09-05 10:52:03
    Od: "Nika" <n...@a...pl>

> [...]
    > do infolinii bo zablokowali sobie konto, bo nie pamietali na co zmienili

    Errr... w Raiffeisenie on-line automatycznie trzeba zmieniać hasło "starsze
    niż 60 dni". Przyznam, że nigdy nie próbowałam przepisać starego, więc nie
    wiem, czy system by to łyknął. A o ile pamięć mnie nie zwodzi, kiedyś
    system wymuszał zmianę co 30 dni, ale sobie dali spokój, być może z powodów
    jak wyżej.

    --
    Nika
    Pisz tutaj

  • 19. Data: 2007-09-05 16:18:15
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Jak można napisać soft, który pozwala zdefiniować
    >hasło, którego potem nie da się użyć? (znaczy technicznie to wiem, jak
    >to zrobić, ale ciekaw jestem jaka myśl przyświecała architektowi)

    Żadna, co go nie tłumaczy. Np. kto inny pisał/ustawiał parametry modułu
    przyjmującego zmienione hasło, kto inny akceptację przy logowaniu.
    Nawaliła koordynacja.
    Arek