  • 1. Data: 2007-09-04 09:37:53
    Temat: BIK / REJESTR BANKOWY - pomocy
    Od: s...@o...pl

    Witam

    Wczoraj bylem w BIK i ZBP w Warszawie przy ul. Pruszkowskiej 17. Dostalem dwa
    raporty. Pierwszy z nich z BIK drugi ze Zwiazku Bankow Polskich. Jakis czas
    temu mialem konto w banku w ktorym mialem jakas zaleglosc. Niewielka suma,
    ktora zostala uregulowana a rachunek zamkniety. Bank dokonal wpisu do BANKOWEGO
    REJESTRU i caly czas tam widnieje. Procz tego kiedys komus zyrowalem pozyczke w
    SKOK'u, ktora nieterminowo splacal. Obie te instytucje widnieja w raporcie z
    samego BIK'u. Mam odnosnie tej calej sprawy pytania.

    1. Czy moge starac sie o usuniecie wpisow poprzez te instytucje z obydwu tych
    baz?

    2. Czy ktos z was moglby mi podeslac fachowo napisany wzor takiego wniosku o
    usyuniecie tych wpisow?

    Sprawa jest dla mnie bardzo wazna bo bez usuniecia tych danych niedostane
    kredytu na narzedzie do pracy, bo banki uwazaja mnie za niewyplacalnego...

    Z gory dziekuje za kazda pomoc.

    pzdr,
    S.

  • 2. Data: 2007-09-04 09:54:30
    Temat: Re: BIK / REJESTR BANKOWY - pomocy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 04.09.2007 s...@o...pl <s...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > samego BIK'u. Mam odnosnie tej calej sprawy pytania.
    >
    > 1. Czy moge starac sie o usuniecie wpisow poprzez te instytucje z obydwu tych

    Starać się możesz, ale jeżeli wpisy są zgodne ze stanem faktycznym (a
    sugerujesz, że są), to nic nie wskórasz.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-09-04 09:56:36
    Od: s...@o...pl

    > Starać się możesz, ale jeżeli wpisy są zgodne ze stanem faktycznym (a
    > sugerujesz, że są), to nic nie wskórasz.

    W REJ. BANKOWYM nie jest. Ale za cholere nie moge znalesc wzrou wniosku o
    wykreslenie z tego ustrojstwa ;)

  • 4. Data: 2007-09-04 11:05:31
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    A tak przy okazji, w jaki sposob moge sprawdzic czy jestem w takiej
    bazie? mozna jakos przez internet?
    Marx

  • 5. Data: 2007-09-04 12:25:19
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Marx pisze:

    > A tak przy okazji, w jaki sposob moge sprawdzic czy jestem w takiej
    > bazie? mozna jakos przez internet?

    http://www.bik.pl/bik/klient_indywidualny/raport_sta
    ndard/

  • 6. Data: 2007-09-04 12:36:05
    Od: "Marcin Koszewski" <m...@k...com>

    > W REJ. BANKOWYM nie jest. Ale za cholere nie moge znalesc wzrou wniosku o
    > wykreslenie z tego ustrojstwa ;)

    Witam,
    Z Bankowego Rejestru wykreśla Bank, który informację do BR wprowadził. I to
    do Banku trzeba wysłać pismo z prośbą o wykreślenie, jeśli od spłaty
    zadłużenia minęło mniej niż 5 lat lub żądaniem wykreślenia jeśli minęło
    więcej niz 5 lat od spłaty zadłużenia. Nie ma wzoru wniosku: pisze się jedno
    zdanie: "W związku z uregulowaniem zadłużenia z tytułu umowy ..... w dniu
    ...... wnosze o wykreslenie informacji o w/w zadłużenie z bazy Międzybankowa
    Informacja Gospodarcza - Bankowy Rejestr." Jeśli przekroczony został w
    którymkowowiek momencie okres dozwolonego czasu przechowywania informacji w
    bazie (bank nie dopilnował wykreślnia na czas informacji; a te okresy były
    różne w różnych latach) to można poinformowac o mozliwości podjęcia kroków
    prawnych przeciw bankowi za nieuprawnione przetwarzanie danych osobowych.
    Pzdr
    Koshy
    PS. Jeśli bank zapomniał wykreslić zapis, który się przedawnił to po takim
    pismie robią to błyskawicznie. Kara jest konkretna: z tego co pamietam max.
    30 kpln.

  • 7. Data: 2007-09-04 12:42:25
    Od: "Marcin Koszewski" <m...@k...com>

    Acha,
    Z BIK'u praktycznie nie wykresla się wpisów. Aktualnie okres przedawnienia
    wynosi chyba 7 lat (ale ma być zwiększony do 12 lat) od dnia uregulowania
    całości zobowiązania.
    Aczkolwiek natura zna przypadki usuwania zapisów z BIK: tak jak w BR robi to
    Bank na wniosek Kredytobiorcy
    Pzdr

    Koshy

  • 8. Data: 2007-09-04 13:20:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zadaj pytanie na forum BIKu - http://www.bankier.pl/bik/

  • 9. Data: 2007-09-04 13:37:29
    Od: "mk" <n...@l...pl>

> [...]
    > zadłużenia minęło mniej niż 5 lat lub żądaniem wykreślenia jeśli minęło
    > więcej niz 5 lat od spłaty zadłużenia.(...)

    mam przy okazji pytanie, czy nie jest tak, że wszelkie informacje z BR są
    usunięte po miesiącu od spłaty całości zadłużenie pod warunkiem, że umowa
    nie została wypowiedziana?

    pozdrawiam
    mk

  • 10. Data: 2007-09-05 08:05:43
    Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>

    Sarpedon pisze:

    > http://www.bik.pl/bik/klient_indywidualny/raport_sta
    ndard/
    no ale tych baz jest kilka, czy inne tez maja takie strony?
    Widze ze nie da sie tego sprawdzic elektronicznie, trzeba biegac na
    poczte... :(
    Czy banki tez robia to poczta??
    Marx