  • 1. Data: 2007-09-04 11:22:54
    Temat: Jak zmienia się kurs CHF w zależności od stóp procentowych
    Od: "Rafal Wojciechowski" <r...@w...pl>

    Witam.
    Zamierzam wziąć kredyt w CHF.
    18 września prawdopodobnie wzrosną stopy procentowe dla CHF.
    W związku z tym mam pytanie czy jeśli stopy wzrosną to kurs CHF w stosunku
    do PLN wzrośnie, zmaleje czy nie zmieni się.
    Lepiej się spieszyć z kredytem, czy poczekać, czy też nie będzie miało to
    żadnego wpływu (chodzi mi o kurs CHF do PLN)

    pozdr
    Rafał W.

  • 2. Data: 2007-09-04 13:23:02
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...pl>

    Teoria parytetu stóp procentowych wskazuje, że kurs CHF/PLN będzie spadał,
    jeśli inwestorzy zagraniczni będą skupować polską walutę. Stanie się to tym
    szybciej, im większa jest różnica między krajowymi i zagranicznymi stopami
    procentowymi. Jeśli założymy, że pozostałe parametry rynkowe się nie
    zmieniają, podniesienie stóp w Szwajcarii powinno zatem spowodować wzrost
    kursu CHF/PLN (bo inwestycja w złotówki będzie mniej opłacalna).

    Oczywiście, to tylko teoria, bo na kurs walutowy wpływa cała masa innych
    czynników...