  • 1. Data: 2003-07-03 15:27:50
    Temat: PKO S.A. i likidacja eurokonta akademickiego (help!)
    Od: "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl>

    Witam!

    Jak zlikwidować konto bez płacenia ujemnego salda, które na nim powstało?
    Doświadczonych
    proszę o pomoc, wszystkim posiadającym eurokonto studenckie piszę ten tekst ku
    przestrodze:

    W czasie studiów korzystałem z eurokonta akdemickiego w PKO S.A.

    W listopadzie zeszłego roku zmieniłem tą złodziejską placówkę na rzecz mBanku. Mniej
    więcej w tym czasie PKO S.A. nadesłało na mój adres domowy (nie do korespondencji -
    więc
    oficjalnie nawet o niczym nie muszę wiedzieć) propagandę przypominającą mi o
    konieczności
    przejścia z eurokonta studenckiego na normalne. Jak się ma PKO S.A. do mBanku (koszty
    zarządzania rachunkiem, oprocentowanie, dostępność do usług) każdy może sobie
    sprawdzić,
    więc moja decyzja była oczywista - nie pofatygowałem się przedłużyć. No i uznałem
    sprawę
    za zamkniętą - skończyłem studia, nie zmieniłem u nich rachunku na nie-studencki, ja
    ze
    swojej strony przestałem im wpłacać miesięczne minimum, oni ze swojej strony
    przestali mi
    przysyłać miesięczne wyciągi, które do tej pory cieszyły me oko porażającym
    oprocentowaniem....

    No i żyłbym sobie w błogiej nieświadomości, gdyby nie przypadkowa wizyta w oddziale
    PKO
    S.A... A tu nagle pani w okienku zaatakowała mnie zaległymi opłatami za prowadzenie
    konta
    i odsetkami karnymi... Przez te kilka miesięcy uzbierało się tego kilkadziesiąt
    złotych,
    które kazano mi wpłacić aby zlikwidować rachunek.

    I tutaj moje pytanie do szanownych grupowiczów:

    1. Dlaczego bank przestał mi przysyłać wyciągi? Czy miał do tego podstawę prawną?
    Przecież
    gdybym dostał już pierwszy wyciąg z saldem ujemnym, to wiedziałbym, że coś jest nie
    tak i
    zlikwidował rachunek. A tak, to wygląda na to, że bank cichcem sobie skrobie na
    złodziejskich odsetkach. Zastanawiam się tylko, kiedy sobie przypomni i raczy odezwać
    -
    kiedy saldo wyniesie -10.000 zł?
    2. Dlaczego przesłał ważną bądź co bądź korespondencję na mój adres domowy (350 km od
    miejsca zamieszkania), choć wcześniej wszystkie wyciągi szły tak jak się należy na
    adres
    korespondencyjny?
    3. Jak i gdzie mam się odwołać? Kwota nie jest porażająca, ale nie mam ochoty nabijać
    kabzy tym złodziejom. Czy jest w ogóle sens czy strace tylko kolejne miesiące (i
    narosną
    karne odsetki?)
    4. czy może macie jakiś pomysł jak zamknąć konto bez płacenia

    Pozdrawiam serdecznie
    BM

  • 2. Data: 2003-07-03 15:40:33
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "BM" <m...@f...math.put.poznan.pl> napisał w wiadomości

    > W czasie studiów korzystałem z eurokonta akdemickiego w PKO S.A.

    Wtrącę tylko - nie ma banku PKO SA.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 3. Data: 2003-07-03 17:27:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "BM"
> [...]
    > 2. Dlaczego przesłał ważną bądź co bądź korespondencję na mój adres domowy
    > 3. Jak i gdzie mam się odwołać? Kwota nie jest porażająca, ale nie mam

    pismo do dyr oddziału - oni popełnili błędy (np adres) więc nie będą się
    stawiać i może
    na twoją propozycję zamknięcia się zgodzą
    podczas składania każ sobie poświadczyć na kopii odbiór - zaraz inaczej
    potraktują sprawę
    *** blad ***