  • 1. Data: 2003-07-03 17:43:21
    Temat: Citibank online
    Od: "Wojtek" <p...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy w Citibanku online oprocz podania PINu i numeru karty istnieja jeszcze
    jakies inne zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostepem do konta (lista
    hasel jednorazowych, token)?

    Wojtek

  • 2. Data: 2003-07-03 18:43:05
    Temat: Re: Citibank online
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek"
    > Czy w Citibanku online oprocz podania PINu i numeru karty istnieja jeszcze
    > jakies inne zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostepem do konta (lista
    > hasel jednorazowych, token)?

    nie w polskiej wersji ;-))
    zagraniczne wersje są podobno bezpieczniejsze ale Polskę olali - lepiej w to
    nie wchodź
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-07-03 19:02:20
    Od: "Wojtek" <p...@p...onet.pl>

    Mam rozumiec, ze kazdy kto zdobedzie haslo moze zrobic na moim koncie to co
    chce (przelac pieniadze na dowolne konto, zablokowac karte itd.)? Jade do
    USA i myslalem, ze komfortowe bede zarzadzal swoimi pieniedzmi na koncie
    walutowym, a tu prosze taka niespodzianka.

    Wojtek

  • 4. Data: 2003-07-03 19:14:02
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > itd.)? Jade do USA i myslalem, ze komfortowe bede zarzadzal swoimi
    > pieniedzmi na koncie walutowym, a tu prosze taka niespodzianka.

    A ja wlasnie dzisiaj po oczekiwaniu krotkim zamknalem konto w Citku :)
    Ale sie kolejka za mna (Galeria Mokotow) zrobila ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 5. Data: 2003-07-03 19:30:15
    Od: "Paweł P." <p...@w...pl>

    > A ja wlasnie dzisiaj po oczekiwaniu krotkim zamknalem konto w Citku :)
    > Ale sie kolejka za mna (Galeria Mokotow) zrobila ;)
    a ja się zastanawiam czy nie otworzyć, jako konta pomocniczego :)
    nie mam zamiaru korzystać z kredytów lub KK w Citi, bo % mnie przeraża.
    rozważam jeszcze Fortis (e-pakiet lub pakiet srebrny) ale nie jest zbyt
    konkurencyjny cenowo.
    jeśli możecie to doradźcie proszę jakiś bank z pomocniczym RORem z dostępem
    przez I-net (było by dobrze by był online) 2 przelewy miesięcznie 1 zlecenie
    stałe /miesiąc.
    Rachunek główny mam w Multi i tam chcę pozostać, szukam jakiegoś również
    dobrego banku, dziś odwiedziłem raifaisena - IMHO słabe warunki (do moich
    potrzeb bynajmniej).
    W citi są podobno b.słabe zabezpieczenia przez telefon i I-net, ROR chyba 4
    zł + VE 2 zł + I-net ?? zł - dobre mam dane?
    z góry thnx
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 6. Data: 2003-07-04 07:35:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <

    > A ja wlasnie dzisiaj po oczekiwaniu krotkim zamknalem konto w Citku :)
    > Ale sie kolejka za mna (Galeria Mokotow) zrobila ;)

    nie bądź taki pewien że zamknąłeś - ja w tym właśnie oddziale skladałem
    kiedyś
    na piśmie prośbę żeby przymusową lokatę pod debetowego MC (co to jeszcze z
    handlo mialem) nie przedluzac tylko przelac na ror. oczywiscie jeszcze pare
    miesiecy po przedluzeniu tej lokaty żądałem realizacji tego zlecenia z
    uzupelnieniem na ror zaleglych odetek.

    Zlecenie zamkniecia to pryszcz - jak nie wklepia przez 15 minut rozych
    rzeczy do komputera to tak jakbys go nie zrobil. chociaz sadzac po kolejce
    za toba moze ci tą likwidację wprowadzili. ;-)
    PS - zauwazyleś ze w Galerii Mokotow na drogowskazach w dziale "usługi" ten
    bank figuruje jako CITY Bank :-)) i na dodatek juz od roku citi nie może
    sobie dać rady z poprawieniem tych informacji
    *** blad ***

  • 7. Data: 2003-07-04 08:05:38
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik blad napisał:
    > Użytkownik "Wojtek"

    > nie w polskiej wersji ;-))
    > zagraniczne wersje są podobno bezpieczniejsze ale Polskę olali - lepiej w to
    > nie wchodź

    Czy oni maja rozne systemy zabezpieczen dla klientow indywidualnych i
    firm? Kiedys mialem konto firmowe w Citku. Najpierw uzywalem jakiegos
    koszmarnego programu i laczylem sie przez modem. Potem odpalili dostep
    przez internet i dostalem tokeny (kazdy uprawniony uzytkownik dostawal
    swojego tokena). Token byl potrzebny przy logowaniu (nr identyfikacyjny,
    haslo oraz kod z tokena) i chyba przy wykonywaniu transakcji (nie
    pamietam dokladnie). Token potrzebowal PINa zeby go odpalic, a dzialal
    tak, ze wpisywalo sie kod wyswietlony na ekranie komputera (generowany
    przez serwis), token go przerabial i przerobiony kod wpisywalo sie w
    drugim polu na ekranie komputera i serwis je sobie porownywal. Jakos tak.

    System byl bardzo rozbudowany i mozna bylo definiowac rozne prawa
    uzytkownikom (np. tylko definiowanie przelewow, bez dostapu do calej
    reszty) i mial definiowalna liczbe krokow koniecznych do autoryzacji
    platnosci (np. za jednym zalogowaniem mozna bylo przygotowac przelewy,
    potem trzeba bylo sie wylogowac, zalogowac ponownie - mogl sie zalogowac
    ktos inny z odpowiednimi uprawnieniami- i je zatwierdzic, troche
    upierdliwe, ale zabezpieczalo skutecznie przed pchnieciem pomylkowego
    przelewu). Bardzo dobra rzecz dla duzych firm. Poza tym system Citka byl
    debilny, bo dzialal jakby chial, a nie mogl i wymagal sciagniecia i
    zainstalowania jakiegos kawalka softu na kompie. Na poczatku dzialal
    tylko pod IE. Pozniej podobno mial dzialac pod Netszkapa (wczesniej
    wykorkowala firma ;-) ).

    Bartol

  • 8. Data: 2003-07-04 08:29:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol"
    > Czy oni maja rozne systemy zabezpieczen dla klientow indywidualnych i
    firm?

    zgadza się
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-07-04 22:05:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad wrote:
    > PS - zauwazyleś ze w Galerii Mokotow na drogowskazach w dziale
    > "usługi" ten bank figuruje jako CITY Bank :-)) i na dodatek juz od
    > roku citi nie może sobie dać rady z poprawieniem tych informacji

    Szczerze powiedziawszy nawet nie mialem okazji obejrzec,.
    Natomiast maja jeszcze Handlowe witryny ;)

    Potwierdzenie zamkniecia mam, wiec chyba zle nie jest.