  • Data: 2019-04-08 11:44:04
    Temat: Re: PKO BP zablokuj minus
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 11:07:21 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Kilka lat temu to były karty podarunkowe: dało się nimi zrobić debet?

    Nie podarunkowe (bo te działają tylko w jednej sieci sklepów), tylko przedpłacone -
    czyli po prostu debetówki visa/mc.
    I nie były, tylko są - można zamówić np. w mille.
    "Były" odnosi się do tego, że kiedyś były anonimowe - i pięknie się nadawały do
    kradzenia i prania kasy - więc teraz już nie są - albo trzeba rejestrować albo po
    prostu wydają na nazwisko zamawiającego.
    Jedynie na karcie nie ma nazwiska, więc można komuś bez obaw dać (choć ja np. żonie
    bez obaw daję kartę z moim nazwiskiem - niby nie wolno, ale nikt na to nie patrzy,
    szczególnie odkąd są terminale pikaczowe frontem do klienta - fajne jest w mBąku też
    to, ze można mieć kartę dla kogoś, kto się nazywa "karta tymczasowa" - w USA możliwe
    ;).

    I teoretycznie nimi też się da zrobić debet.
    Albo odwrotnie - jeśli tymi się nie da, to powinna być też taka możliwość dla
    "zwykłych" debetówek.
    Banki jednak wolą umożliwiać transakcje offline i zabezpieczać się zapisem w
    regulaminie.
    Mimo że jednocześnie większość kart działa on-line wszędzie, gdzie się tylko da -
    nawet takie z segmentu "prime", jak moja mc world z santiego (ma status złotej -
    cokolwiek miałoby to znaczyć - a w praktyce nic nie znaczy - no, można w telepizzy
    dostać 50% rabatu, ale to daje też zwykła debetówka z krokodyla ;)
    Z moich jedynie platynowe kredytówki pozwalają przez jakiś czas na pikaczowanie
    offline - nie wiem, czy liczona jest liczba transakcji czy upływający czas - a potem
    jest już on-line do momentu, aż użyje się chipa.
    A jeszcze pierwsza KK db silver nie tylko pozwalała na pikicza offline, ale nawet raz
    poszła z chipa offline i to na ponad 100zł - szkoda, że wyrzuciłem ten slip, byłby
    dla potomności.

    A tu patrz - taka zwykła debetówka ze skarbonki chodzi offline i robi debet - i
    klient narzeka, nie potrafi docenić dowartościowania ;P
    Chyba że było to za granicą lub na pokładzie samolotu, wtedy zdziwka nie ma.

    Piotr jest fanatykiem i chciałby mieć to zagwarantowane - tak się nie da.