  • 11. Data: 2003-03-26 09:42:37
    Temat: Re: PIN przy platnosciach on-line!
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    [...]

    > No to rownie prosta odpowiedz - pelna odpowiedzialnosc[1] ;-)
    Gdzie jest przypis ? (W nagłówku nie znalazłem)
    [...]
    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 12. Data: 2003-03-26 10:32:01
    Temat: Re: Re: PIN przy platnosciach on-line!
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 26, 2003 at 10:42:37AM +0100, Kamil Jonca wrote:

    >Gdzie jest przypis ? (W nagłówku nie znalazłem)

    A, przepraszam ;-)

    Otoz nie jest to tak proste, bo w duzej mierze zalezy teraz od
    implementacji po stronie merchanta (w przypadku polski - aklajera),
    aklajera oraz sklepu. Docelowo calkowita odpowiedzialnosc bedzie
    ponosil cardholder (bo sie poprawnie zautoryzowal w banku wydawcy
    karty).

    --

    --w

  • 13. Data: 2003-03-26 10:51:57
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek Piecek wrote:
> [...]

    > aklajera oraz sklepu. Docelowo calkowita odpowiedzialnosc bedzie
    > ponosil cardholder (bo sie poprawnie zautoryzowal w banku wydawcy

    Teraz to zgłupiałem czym się różni merchant od sklepu? (Byc moze Trafiła
    Ci się literówka)
    Dalej. Czy ja dobrze rozumiem że to będzie coś w rodzaju CVV/CV2?
    KJ
    PS. A w artykule (tak mi się wydaje) że autorka utożsamia płaskie z
    debetowymi, i zupełnie pomija ekarty
    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 14. Data: 2003-03-26 10:58:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 26, 2003 at 11:51:57AM +0100, Kamil Jonca wrote:

> [...]
    ^^^^^^ tutaj powinno byc wydawcy.

    >Teraz to zgłupiałem czym się różni merchant od sklepu? (Byc moze Trafiła
    >Ci się literówka)

    Tak, masz racje. Napisalem juz.

    >Dalej. Czy ja dobrze rozumiem że to będzie coś w rodzaju CVV/CV2?

    Nie, to bedzie sposob autoryzacji ustalony z issuerem (== narzucony
    przez wydawce karty), choc jakos tam okreslony przez visa.

    >KJ
    >PS. A w artykule (tak mi się wydaje) że autorka utożsamia płaskie z
    >debetowymi, i zupełnie pomija ekarty

    Co zupelnie nie bedzie mialo znaczenia w przypadku 3D Secure - tam
    nawet moze sie okazac ze fizyczna platnosc bedzie robiona karta
    wirtualna (czyli nie ta ktora sie logujesz do systemu). Bo niby
    dlaczego nie?

    --

    --w

  • 15. Data: 2003-03-26 13:54:01
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > Moją. Proste.

    A swoją drogą - jak jest z odpowiedzialnością w przypadku transakcji
    MO/TO/IO? MO - raczej proste, bo jest podpis na zleceniu. Ale TO/IO?

    MaciejK

  • 16. Data: 2003-03-26 13:56:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 26, 2003 at 02:54:01PM +0100, Maciek Kycler wrote:

    >A swoją drogą - jak jest z odpowiedzialnością w przypadku transakcji
    >MO/TO/IO? MO - raczej proste, bo jest podpis na zleceniu. Ale TO/IO?

    Ja wiem czy to jest takie proste dla MO? Anyway - najwieksze
    niebepieczensto ponosza merchant do spolki z aklajerem. Bank mniejsze.

    --

    --w

  • 17. Data: 2003-03-26 15:20:13
    Od: m...@e...pl

    > Od kwietnia wszystkie transakcje kartami dokonywane w Internecie
    > powinny być potwierdzone hasłem lub PIN - em. To nakręci e-handel. Na
    > 16 mln kart wydanych przez polskie banki tylko 1,5 mln stanowią karty
    > kredytowe i charge
    > http://www.mediarun.pl/news.php?news_id=4294

    chodzi o 3D Secure - nie bedzie to PIN lecz jakies haslo. Od 1 kwietnia
    odpowiedzialnosc za transakcje w sieci beda ponosic banki ktore tego nie
    wdrozyly. Polskie banki na razie sa w lesie jesli chodzi o to rozwiazanie.

  • 18. Data: 2003-03-26 15:41:29
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    m...@e...pl wrote:

> [...]
    > wdrozyly. Polskie banki na razie sa w lesie jesli chodzi o to rozwiazanie.

    co to znaczy "odpowiedzialnosc za transakcje w sieci beda ponosic banki
    ktore tego nie wdrozyly"
    Na jaki punkt np. regulaminu będę mógł się powoływać.

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(

  • 19. Data: 2003-03-26 15:44:39
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 26, 2003 at 04:20:13PM +0100, m...@e...pl wrote:

> [...]
    >wdrozyly. Polskie banki na razie sa w lesie jesli chodzi o to rozwiazanie.

    1. PIN oznacza rodzaj podpisu, niekoniecznie pin podawany prz
    yniektorych rodzajach platnosci
    2. nie jest do konca tak ze odpowiedzialnosc beda ponosci banki, celem
    3dsecure jest pelna weryfikacja _posiadacza_ karty - rzeklbym ze
    przeniesienie odpowiedzialnosci na bank jest niejako takim efektem
    ubocznym calego procesu
    3. nie przesadzal bym z tym byciem w lesie, choc nie ukrywam ze
    spodziewalem sie nieco wiekszego/szybszego zainteresowania

    --

    --w

  • 20. Data: 2003-03-26 15:48:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Mar 26, 2003 at 04:41:29PM +0100, Kamil Jonca wrote:

    >co to znaczy "odpowiedzialnosc za transakcje w sieci beda ponosic banki
    >ktore tego nie wdrozyly"
    >Na jaki punkt np. regulaminu będę mógł się powoływać.

    Na zaden. To jest cos rownie mitytcznego jak mityczne juz regulacje
    visy - obowiazuja one tych, ktorzy je podpisali i nikogo wiecej. Nie
    podpisywales - nie jest to wazne.

    Dla Ciebie bedzie istotne ze nie bedziesz mogl takiej transakcji
    podwazyc i jej reklamowac - ale takie info tez powinienes dostac od
    banku ;-)

    --

    --w