    From: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PILNE: Przepisy dotyczące "polecenia zapłaty" potrzebne
    Date: Sat, 6 Dec 2003 00:37:34 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@rg125.neoplus.adsl.tpnet.pl

    In news:3fd10dff@news.home.net.pl,
    Krzysztof K <o...@p...onet.pl> typed:

    > Prawo bankowe Art. 63d ust. 2 pkt.
    > http://www.nbp.gov.pl/aktyprawne/dwn/Prawo_bankowe.p
    df
    > --------------------------
    > Art. 63d.
    > 2. Przeprowadzenie rozliczeń poleceniem zapłaty jest
    > dopuszczalne pod warunkiem:
    > 2) udzielenia przez dłużnika wierzycielowi zgody do obciążania
    > rachunku dłużnika w drodze polecenia zapłaty w umownych
    > terminach zapłaty z tytułu określonych zobowiązań,
    > --------------------------
    > Ustawa nie wspomina o udzieleniu przez dłużnika zgody dla jego
    > banku w sposób bezpośredni.
    >
    > Nie ma żadnych podstaw by twierdzić że z pozoru dwie części
    > druku są rozłączne.

    [ciach]

    > Reszta po ciemnej stronie księżyca ;)

    Ładnie to podsumowałeś ;) Czyli jestem w punkcie wyjscia.

    1) Ustawa nie wspomina o udzieleniu przez dłużnika zgody dla
    jego banku w sposób bezpośredni ani tez jak pisales nie ma
    żadnych podstaw by twierdzić że z pozoru dwie części
    druku są rozłączne.

    2) Jednakże nie zakazuje tego ani tez nie nakazuje przeslania
    obu czesci druku do wierzyciela czy bezwzglednego traktowania
    go jako integralnej calosci

    3) Jednoczesnie zaznaczenie stosownych fragmentow na druku
    ktorego wzor jest pod adresem (ktory znalem)
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zgoda_pz.pdf
    "otrzymuje wierzyciel" oraz "otrzymuje bank dlużnika" oraz
    posrednio moze sugerowac dopuszczenie rozdzielnosci oraz
    bezposrednie wyrazanie zgody

    4) Grupowicze z tejze grupy ze wzgledu na ochrone wzoru
    podpisu zlozonego w banku stosowali z powodzeniem metode
    rozdzielnego wysylania drukow. Mnie osobiscie tez to sie
    udalo - ale w wypadku innej instytucji.

    Jak na razie do niczego ciekawego na
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl sie nie dokopalem,
    tylko do ogolnikow.

    Wielkie dzieki jednak za odnosnik do ustawy, to daje do
    reki argument o braku wymogu wysylania calosci. Sproboje
    sie skontaktowac ze "zrodlem" - moze cos wiecej ustale.

    Jeszcze raz dziekuje.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.