    From: "Darek" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PEKAO SA, oprocentowanie kredytu a stopy procentowe
    Date: Wed, 25 Jun 2003 09:59:40 +0200

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns93A5636092BDF602777@127.0.0.1...
    > Mam kredyt hipoteczny w PEKAO. W umowie jest zapis, że stopa bazowa
    > kredytu może się zmienić, gdy ulegnie zmianie niektórych lub wszystkich
    > okoliczności takich jak:
    > 1. zmiany stopy oprocentowania kredytu lombardowego NBP
    > 2. zmiany stopy redyskontowej weksli przyjmowanych od bankow do
    > redyskonta przez NBP
    > 3. zmiany stawek WIBOR/WIBID, określajacych oprocentowanie lokat
    > międzybankowych
    > 4. zmiany rentowności papierów wartościowych
    > 5. zmiany poziomu inflacji
    > 6. zmiany poziomu rezerwy obowiązkowej ustalanej przez NBP

> [...]

    Masz w umowie zapis ze stopa bazowa "moze sie zmienic" a nie ze zmieni sie
    automatycznie. Nie jest tez napisane jak sie moze zmienic wzrosnac czy
    zmalec. Niestety jestes uzalezniony calkowicie od banku. Jedynym wyjsciem
    jest wyslanie do nich pisma z prosba o obnizenie oprocentowania z
    powodu...... i tu musisz uzasadnic powolujac sie na umowe.
    Bank moze olac Twoje pismo i tyle. Ale radze probowac do skutku i wysylac
    takie pismo np. co miesiac. Mysle ze po jakims czasie obniza ci to
    oprocentowanie dla swietego spokoju, ale nie licz na obnizke rowna spadkowi
    WIBOR-u. Niestety podpisales bardzo niekorzystna dla Ciebie umowe.
    Zrefinansowac kredytu tez pewnie nie mozesz bo masz 2,5 % za wczesniejsza
    splate.