  • Data: 2003-06-25 13:35:08
    Temat: Re: PEKAO SA, oprocentowanie kredytu a stopy procentowe
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mam kredyt hipoteczny w PEKAO. W umowie jest zapis, że stopa bazowa
    > kredytu może się zmienić, gdy ulegnie zmianie niektórych lub wszystkich
    > okolicznoœci takich jak:
    > 1. zmiany stopy oprocentowania kredytu lombardowego NBP
    > 2. zmiany stopy redyskontowej weksli przyjmowanych od bankow do
    > redyskonta przez NBP
    > 3. zmiany stawek WIBOR/WIBID, okreœlajacych oprocentowanie lokat
    > międzybankowych
    > 4. zmiany rentownoœci papierów wartoœciowych
    > 5. zmiany poziomu inflacji
    > 6. zmiany poziomu rezerwy obowišzkowej ustalanej przez NBP

> [...]
    Pisałem o tym wiele razy. Szczególnie ostro w wątku "Wyszczegać się jak ognia i
    zarazy". No cóż niektórzy uważali i uważają, że oprecentowanie ustalane przez
    Prezesa jest lepsze niz oparte o stawki rynku pienięznego (WIBOR, LIBOR,
    EURIBOR). NIe mam ochoty ani czasu powtarzać ciągle to samo. Każdy
    kredytobiorca na własnej d... musi się przekonać, aby przestał wierzyć we
    wspaniałomyślność Prezesa swojego ukochanego banku. Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Wracajac do Twojej sprawy nic praktycznie nie możesz zrobić poza wzięciem
    kredytu w innym banku na spłatę kredytu w Pekao. Jeżeli masz kredyt w PLN to
    polecam np. KB; WIBOR3M+1% = 6,35% (od lipca), jeżeli w walucue to w innych
    bankach. Przelicz czy Ci się to opłaca.