  • 1. Data: 2003-06-25 07:46:09
    Temat: PEKAO SA, oprocentowanie kredytu a stopy procentowe
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    Mam kredyt hipoteczny w PEKAO. W umowie jest zapis, że stopa bazowa
    kredytu może się zmienić, gdy ulegnie zmianie niektórych lub wszystkich
    okolicznoœci takich jak:
    1. zmiany stopy oprocentowania kredytu lombardowego NBP
    2. zmiany stopy redyskontowej weksli przyjmowanych od bankow do
    redyskonta przez NBP
    3. zmiany stawek WIBOR/WIBID, okreœlajacych oprocentowanie lokat
    międzybankowych
    4. zmiany rentownoœci papierów wartoœciowych
    5. zmiany poziomu inflacji
    6. zmiany poziomu rezerwy obowišzkowej ustalanej przez NBP

    Częœć z tych czynników się zmienia, a moja stopa bazowa mojego kredytu
    ani drgnie od prawie 3 miesięcy. KTO MI WYJASNI CO JEST GRANE????

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 2. Data: 2003-06-25 07:59:40
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Część z tych czynników się zmienia, a moja stopa bazowa mojego kredytu
    > ani drgnie od prawie 3 miesięcy. KTO MI WYJASNI CO JEST GRANE????

    Masz w umowie zapis ze stopa bazowa "moze sie zmienic" a nie ze zmieni sie
    automatycznie. Nie jest tez napisane jak sie moze zmienic wzrosnac czy
    zmalec. Niestety jestes uzalezniony calkowicie od banku. Jedynym wyjsciem
    jest wyslanie do nich pisma z prosba o obnizenie oprocentowania z
    powodu...... i tu musisz uzasadnic powolujac sie na umowe.
    Bank moze olac Twoje pismo i tyle. Ale radze probowac do skutku i wysylac
    takie pismo np. co miesiac. Mysle ze po jakims czasie obniza ci to
    oprocentowanie dla swietego spokoju, ale nie licz na obnizke rowna spadkowi
    WIBOR-u. Niestety podpisales bardzo niekorzystna dla Ciebie umowe.
    Zrefinansowac kredytu tez pewnie nie mozesz bo masz 2,5 % za wczesniejsza
    splate.

  • 3. Data: 2003-06-25 08:56:35
    Od: tester Xnews <a...@a...pl>

    w <news:bdbkls$l03$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Darek napisał(a):

> [...]
    > zmieni sie automatycznie. Nie jest tez napisane jak sie moze
    > zmienic wzrosnac czy zmalec. Niestety jestes uzalezniony

    A jak jest w innych bankach? Czy w umowach sš podobne zapisy?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 4. Data: 2003-06-25 09:54:52
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "tester Xnews" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jak jest w innych bankach? Czy w umowach są podobne zapisy?

    Teraz wiekszosc bankow ma oprocentowanie oparte o WIBOR bez takich dziwnych
    zapisow(np. PKO BP, KB, BPHPBK, Lukas Bank, ostatnio BZ WBK, GE, FORTIS).
    Inna kwestia jak ten WIBOR sredni jest liczony i jakimi klauzulami jest
    oblozony.
    Bardzo podobne zapisy w umowie ma jeszcze Multi i mBank. Tez jest sie
    uzaleznionym od banku, od decyzji zarzadu. Ale slyszalem juz cos o przejsciu
    na WIBOR - kwestia tylko za ile miesiecy. ale konkurencja innych bankow
    wymusi na nich taka zmiane. Ja dlatego nie wzialem u nich kredytu w CHF bo
    zapisy o oprocentowaniu byly bardzo niejasne, a wybralem KB w PLN gdzie
    umowa jest bardzo jasna.

    Darek.

  • 5. Data: 2003-06-25 13:35:08
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Częœć z tych czynników się zmienia, a moja stopa bazowa mojego kredytu
    > ani drgnie od prawie 3 miesięcy. KTO MI WYJASNI CO JEST GRANE????

    Pisałem o tym wiele razy. Szczególnie ostro w wątku "Wyszczegać się jak ognia i
    zarazy". No cóż niektórzy uważali i uważają, że oprecentowanie ustalane przez
    Prezesa jest lepsze niz oparte o stawki rynku pienięznego (WIBOR, LIBOR,
    EURIBOR). NIe mam ochoty ani czasu powtarzać ciągle to samo. Każdy
    kredytobiorca na własnej d... musi się przekonać, aby przestał wierzyć we
    wspaniałomyślność Prezesa swojego ukochanego banku. Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Wracajac do Twojej sprawy nic praktycznie nie możesz zrobić poza wzięciem
    kredytu w innym banku na spłatę kredytu w Pekao. Jeżeli masz kredyt w PLN to
    polecam np. KB; WIBOR3M+1% = 6,35% (od lipca), jeżeli w walucue to w innych
    bankach. Przelicz czy Ci się to opłaca.

  • 6. Data: 2003-06-26 09:49:31
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@a...pl>

    w <news:4aac.00000a14.3ef9a50b@newsgate.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli masz kredyt w PLN to polecam np. KB; WIBOR3M+1% = 6,35% (od
    > lipca), jeżeli w walucue to w innych bankach. Przelicz czy Ci się

    Czyli cala kwestia w sfirmulowaniu "moze sie zmienic", tak?

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 7. Data: 2003-06-26 11:25:53
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > WIBOR-u. Niestety podpisales bardzo niekorzystna dla Ciebie umowe.
    > Zrefinansowac kredytu tez pewnie nie mozesz bo masz 2,5 % za wczesniejsza

    Sproboj najpierw wywiedziec sie w oddziale - moze nie beda robili oporow.
    Mam u nich tez hipoteczny i ostatnio stali sie bardziej elastycznii - pol
    roku temu nie bylo mozliwe obnizenie marzy (zmiana konta na drozsze), a
    teraz ma nie byc z tym problemow.
    BTW, w pekao nowe kredyty maja ustalane % na WIBORze (pomijam 2letnia
    "promocje").

    Michal M

  • 8. Data: 2003-06-26 13:27:13
    Od: t...@p...onet.pl

    > Czyli cala kwestia w sfirmulowaniu "moze sie zmienic", tak?
    > Przyjazny Andrzej
    > ICQ: 175468603
    > Gadu-Gadu: 1570707

    TAK.