  • 11. Data: 2007-01-10 08:23:14
    Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Od: "info" <t...@k...pl>

    RobertS napisał(a):

    > nie masz o nic prosic, złóż reklamację i domagaj sie odp., a jezeli bank
    > odpowie negatywnie lub wcale to mozesz zwrocic sie do arbitra
    > bankowego...on zalatwia takie sprawy

    Na co mianowicia miałbym składać reklamacje ?
    Powierzyłym Bankowi Inteligo swoje pieniądze, a ten (co prawda
    niewielką kwotę) ale mi ukradł z konta, bo nie obchodzi mnie co z
    nimi zrobił, wedle prawa za bezpieczeństwo powierzonych pieniędzy
    odpowiedzialny jest bank.
    Złożyłem zarówno ustne do konsultantów jak i pisemne powiadomienie
    że ukradziono mi pieniądze z konta. Pieniądze ukradziono mi z mojego
    konta, do karty VISA nie mam zastrzeżeń, więc czego miałaby
    dotyczyć reklamacja ?
    A względem złodzieji którzy okradają konta swoich klientów to są
    sądy, prokuratura i policja, a nie żadni arbitrzy bankowi :-).
    Czy jeśli złodziej ukradnie mi jakąś rzecz z mieszkania to mam
    składać do niego reklamację aby mi tą ukradzioną rzecz zechciał
    łaskawie zwrócić, a jak mi odpowie negatywnie to mama się zwrócić
    o roztrzygnięcie do arbitra złodzieji, czy też uważasz że banki
    są ponad obowiązującym w Polsce prawem ?

    > i nalezy brac takie sprawy na zimno, bez emocji, to 18zl, a nie 18 000 !!!

    Widzisz... ja złodziejom nie pozwolę się okradać nawet jeśli jest
    to tylko 18 złotych i nie chodzi tutaj tylko o pieniądze tylko o fakt
    który zaistniał. Inteligo obciążyło mnie dwa razy za jedną i tą
    samą płatność kartą, winno mi jest więc merytoryczne i
    szczegółowe wyjaśnienie jak do tego incydentu doszło.Czy Inteligo
    nie posiada żadnych zabezpieczeń i może dowolną ilośc razy
    obciążać posiadaczy kont za jedną płatność kartą ? Wyjaśnenia
    te są dla mnie ważniejsze niż sam zwrot pieniędzy.

  • 12. Data: 2007-01-10 08:28:05
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Tony napisał(a):

> [...]
    > wciąż są naliczane przez czas blokady.
    >
    > Blokada jest po to, aby poczekać aż transakcja zostanie potwierdzona przez
    > wszystkie systemy zabezpieczeń.
    >
    > W tym wypadku to niemożliwe, więc zdejmą blokadę po kilku dniach
    > (+-siedmiu) i już. Zdarzało mi się to i przy podobnych transakcjach, tak
    > jak przy próbach pobrania gotówki z bankomatu - także na koncie Inteligo.
    > Panikujesz. Choć przyznam, że jak pierwszy raz mi bankomat nie wydał forsy,
    > a na koncie zablokowało, to ruszyło mnie to trochę. Ale w końcu się
    > przyzwyczaiłem - wykonuję dużo operacji i raz na kilka miesięcy mi się

    Pisałem tutaj o zdeponowaniu pieniędzy z konta, a nie o blokadzie,
    więc rozróżnij te dwa pojęcia. Z zablokowaniem był inny przypadek
    z 5 grudnia, natomiast wczoraj pobrali mi z konta za zakupy 21 grudnia
    za które pobrami z zapłatę z konta 27 grudnia, a wczoraj po raz
    drugi.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2007-01-10 08:35:33
    Od: Tony <b...@m...pl>

    Dnia 10 Jan 2007 00:23:14 -0800, info napisał(a):

> [...]
    > A względem złodzieji którzy okradają konta swoich klientów to są
    > sądy, prokuratura i policja, a nie żadni arbitrzy bankowi :-).

    Za ten czas, który piszesz te posty, to już ze zrozumieniem miałbyś
    przeczytany regulamin świadczenia usług banku i karty i wiedziałbyś, że
    zgodziłeś się swoim podpisem z tym, że ze zrozumieniem przeczytałeś
    powyższe wcześniej.

    Ja na miejscu banku bym wystąpił wobec Ciebie o publiczne przeprosiny za
    oszczerstwa - już niejeden się kajał na grupach.

    No, chyba, że rzeczywiście masz rację, ale wtedy moim zdaniem i tak mylisz
    się co do moralnej oceny faktu. Większość znanych mi bliżej ludzie mimo
    wszystko zaliczyłaby to do tak typowych przy jakimkolwiek działaniu
    pomyłek, ale jak cudownie mieć swobodę interpretacji i przy okazji można
    się uśmiechnąć czytają np. Twoje posty.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 14. Data: 2007-01-10 08:38:06
    Od: "info" <t...@k...pl>

    zagloba napisał(a):

    > A swoją droga takie przypadki podwójnego naliczania transakcji kartowych
    > zachęcają do większej czujności. Od tej pory codziennie zaglądam na
    > konto i kontroluję jego stan

    Masz rację, włożyłem ten kij w mrowisko aby uzmysłowić że nasze
    pieniądze w bankach (ja mówię tutaj o Inteligo, bowiem w innych
    bankach nic takiego mi się nie zdarzyło) nie są bezpieczne i
    powinniśmy je bardziej pilnować niż te w kieszeni.
    Ja nie sprawdzam codziennie konta, wczoraj sprawdzałem czy totarł
    przelew, który od piątku nie może dotrzeć i zobaczyłem to
    powtórne zaksięgowanie, gdybym tam wczoraj nie wszedł to pewnie po
    jakimś czasie nawet bym nie zauważył że mnie podwójnie
    obciążono. I to mnie najbardziej wkurzyło że powierzając
    pieniądze bankowi muszę je pilnować, bo jak tylko nie będę
    pilnował to zaraz zostanę okradziony. A konsultanki i konsultanci w
    Inteligo nie potrafią nic merytorycznego powiedzieć, klepią tylko na
    pamięć wyuczone formułki.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 15. Data: 2007-01-10 08:45:32
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jaka byla data transakcji (nie ksiegowania)?

    21 grudnia 2006 roku, natomiast ksęgowanie nastapiło dwa razy
    tj.27.grudnia 2006 roku i powtórnie 8 stycznia 2007 roku.

    > Przeciez to kompletnie bez sensu - jak niby np. kasjerki mialyby
    > dokonac powtornej transakcji i po co mialyby to robic?
    >
    > Powtornego obciazenia moglby dokonac np. ktos w ksiegowosci,
    > np. gdyby stwierdzil, ze pierwszego obciazenia nie bylo
    > z jakichs powodow, ale "pracownicy marketu" nie mieliby
    > o tym pojecia. Watpie jednak by oni to sprawdzali.

    A gdzie ja Ci pisaem że wyjaśniałem z kasjerkami, uważasz że w
    księgowości to już nie są pracownicy ? :-).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 16. Data: 2007-01-10 08:59:33
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    info wrote:

> [...]
    > niewielką kwotę) ale mi ukradł z konta, bo nie obchodzi mnie co z
    > nimi zrobił, wedle prawa za bezpieczeństwo powierzonych pieniędzy

    A ten ciągle swoje... Postanowiłeś sobie że bank to złodziej i ty wiesz
    najlepiej i nikt nie ma racji tylko ty, nieomylny, i krzyczysz o tym
    dookoła. Niedobry bank ukradł ci pieniądze i w dodatku bezczelnie
    odnotował ten fakt w historii rachunku. Ukradli złodzieje, nie złożę
    reklamacji bo przecież ukradli, na kradzież nie składa się reklamacji,
    na złodziei jest policja a nie reklamacja. Zło-dzie-je! Zło-dzie-je!

    Nie chcesz przyjąć do wiadomości, że zaszła najnormalniejsza w świecie
    pomyłka, że prawdopodobnie bank dostał ze sklepu (nieprawidłowe)
    zlecenie obciążenia twojego konta i to zlecenie wykonał, nie wnikając w
    jego zasadność. Bo decyzja o zasadności należy do sklepu, a nie do banku.

    Złóż reklamację w banku, a bank sprawdzi dokładnie skąd się wzięło to
    obciążenie i jeśli faktycznie jest nieprawidłowe to zwróci pieniądze. I
    nie używaj w każdym zdaniu słów "złodziej" i "ukradł", tylko rzeczowo i
    chłodno opisz co się stało.

    Karol

  • 17. Data: 2007-01-10 09:05:02
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > że ukradziono mi pieniądze z konta. Pieniądze ukradziono mi z mojego
    > konta, do karty VISA nie mam zastrzeżeń, więc czego miałaby

    tego, aby kasa wrocila na konto, bo chyba o to wlasnie chodzi, błędy
    zdarzają się we wszystkich bankach (i nie tylko), poza tym jezeli nie
    darzysz zaufaniem Inteligo lub innego banku to zrezygnuj z jego (ich)
    uslug, mamy teraz wolny rynek i kazdy moze sobie wybrac np. bank...
    ale to pewnie juz zrobiles, bo ktoz chcialby swiadomie wspolpracowac ze
    "zlodziejem"?

    > A względem złodzieji którzy okradają konta swoich klientów to są
    > sądy, prokuratura i policja, a nie żadni arbitrzy bankowi :-).

    skoro byla to kradziez to rozumiem, ze zlozyles juz zawiadomienie o
    popelnieniu przestepstwa? bo w ten sposob sie to zalatwia

    "ustne" powiadomienie banku niczego nie zalatwi, natomiast arbiter
    bankowy dziala po to, aby pomagac klientom w konfliktach z bankami,
    jezeli twoja sprawa nie zostanie zalatwiona tak jak sie tego
    spodziewales to zglaszasz sie wlasnie do niego i przedstawiasz swoj
    problem, instytucja ta nie dziala dla bankow, ale dla konsumentow!!!

    rozumiem, ze skoro sprawa jest taka bulwersujaca to zrobisz w niej cos
    konkretnego:

    zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa
    lub
    wniosek do arbitra bankowego

    bo w przeciwnym wypadku jest to TYLKO zwykle bicie piany...ktore niczego
    nie zmieni

    p.s.
    dodam jeszcze, ze jakis czas temu mialem identyczna sytuacje (dwukrotne
    obciazenie za to samo), zlozylem reklamacje i otrzymalem zwrot kasy
    oraz wyjasnienie ze strony banku - zawiodl system informatyczny, to sie
    przeciez zdarza, bank przeprosil za zaistniala sytuacje i bylo ok, w
    koncu pomylki to nie tylko domena banku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2007-01-10 09:09:58
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Tony napisał(a):
> [...]

    > przeczytany regulamin świadczenia usług banku i karty i wiedziałbyś, że
    > zgodziłeś się swoim podpisem z tym, że ze zrozumieniem przeczytałeś

    Regulamin to ja znam bardzo dobrze, gorzej z Twoja znajomością skoro
    nie odróżniasz nawet zablokowania od zaksiegowania:-).

    > Ja na miejscu banku bym wystąpił wobec Ciebie o publiczne przeprosiny za
    > oszczerstwa - już niejeden się kajał na grupach.

    Jesteś jasnowidzem i wiesz że są to oszczerstwa a nie prawda ???:-).

> [...]
    > wszystko zaliczyłaby to do tak typowych przy jakimkolwiek działaniu
    > pomyłek, ale jak cudownie mieć swobodę interpretacji i przy okazji można

    Nawet jeśli byłaby to pomyłka (w co bardzo wątpię) to Inteligo
    winien jest mi wyjaśnienia jak do tego doszło i przeprosiny, a ze
    strony nteligo tylko arogancja.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 19. Data: 2007-01-10 10:26:41
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu info porozsypywal nastepujace haczki:
    > Nawet jeśli byłaby to pomyłka (w co bardzo wątpię) to Inteligo
    > winien jest mi wyjaśnienia jak do tego doszło i przeprosiny, a ze
    > strony nteligo tylko arogancja.
    Ale sledzac Twoje posty w tym watku to odnosi sie wrazenie ze jestez z
    gory przekonany o swojej nieomylnosci - inteligo to zlodzieje,
    reklamacji nie ma sensu skladac, bo to nie pomylka a kradziez. Wiec
    jesli zes sie do nich odezwal w tym tonie, cos w stylu 'czesc zlodzieje,
    oddajcie mi moje pieniadze' to wcale bym sie nie zdziwil jesli
    potraktowaliby Cie jak jakiegos wariata i olali.
    --
    badzio

  • 20. Data: 2007-01-10 11:46:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "info" <t...@k...pl> writes:

    > 21 grudnia 2006 roku, natomiast ksęgowanie nastapiło dwa razy
    > tj.27.grudnia 2006 roku i powtórnie 8 stycznia 2007 roku.

    I przy obu obciazeniach ta sama data transakcji (na wyciagu czy czyms
    takim)? I jaki jest wynik reklamacji w banku - odrzucona?

    > A gdzie ja Ci pisaem że wyjaśniałem z kasjerkami, uważasz że w
    > księgowości to już nie są pracownicy ? :-).

    Nie pisales ze wyjasniales to w ksiegowosci marketu.
    --
    Krzysztof Halasa