  • 1. Data: 2005-08-27 13:21:35
    Temat: Osobny limit dla MOTO
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Czy jakas dostepna na polskim rynku karta wypukla posiada ficzera
    polegajacego na mozliwosci ustawienia osobnego limitu dla transakcji MOTO,
    niezaleznie od pozostalych transakcji bezgotowkowych?
    Uwazam, ze bylby to doskonaly sposob an zwiekszenie bezpieczenstwa
    poslugiwania sie taka karta - np. defaultowo ustawialbym sobie limit 0 a
    dopiero tuz przed momentem zakupu podnosilobym go do wysokosci kwoty
    transakcji. Dzieki temu mialbym karte laczaca wszechstronnosc karty wypuklej
    z bezpieczenstwem e-karty. Dla banku, to chyba technicznie zaden problem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-08-27 13:41:11
    Temat: Re: Osobny limit dla MOTO
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Sat, 27 Aug 2005 15:21:35 +0200 "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

> [...]
    > niezaleznie od pozostalych transakcji bezgotowkowych?
    > Uwazam, ze bylby to doskonaly sposob an zwiekszenie bezpieczenstwa

    przecież to są limity tylko na autoryzację!
    da sie obciążyć większą kwotą niż limit

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM RADIO S/N: 0x0000003C

  • 3. Data: 2005-08-27 14:03:10
    Od: mm <m...@m...com>

    Mam nadzieję że szybko doczekamy wprowadzenia systemu 3d secure który
    wymaga potwierdzania operacji hasłem podawanym na stronie banku.
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=63

  • 4. Data: 2005-08-27 14:05:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Rafał Krupiński wrote:
    > on Sat, 27 Aug 2005 15:21:35 +0200 "SDD"
    > <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > przecież to są limity tylko na autoryzację!
    > da sie obciążyć większą kwotą niż limit

    A co to ma do rzeczy?
    Chodzi o to, ze gdy jakis sniffer przejmie moj numer karty, moze on sobie
    poszalec na necie robiac zakupy na moj koszt. Jezeli bedzie zerowy limit na
    operacje MOTO to moj bank mu nie zautoryzuje itp.
    Przeciez z mbankowska e-karta jest to samo: obciazenie dotyczy e-konta a
    nie subkonta karty, na ktorym wielkosc srodkow ma znaczenie tylko podczas
    autoryzacji.
    Mnie chodzi o to, by miec VC i e-karte w jednym a nie o to, by uniknac
    obciazenia wyzszego niz autoryzacja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-08-27 14:16:54
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > Mam nadzieję że szybko doczekamy wprowadzenia systemu 3d secure który
    > wymaga potwierdzania operacji hasłem podawanym na stronie banku.
    > http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=63

    No fajnie, tylko, ze wprowadzenie osobnego limitu dla MOTO znacznie
    podniosloby bezpieczenstwo w juz istniejacym stanie rzeczy bez zadnych w
    sumie nakladow. A 3d Secure mozna sobie wprowadzac swoja droga.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-08-27 15:23:40
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypuklej
    > z bezpieczenstwem e-karty. Dla banku, to chyba technicznie zaden problem?

    a jak system bankowy ma odróżnić mail/phone order od zwykłych transakcji
    klepanych "z pazura" ? jeśli zablokujesz wszystko na pos entry 01, to nici z
    wypozyczalni samochodów, hoteli, biletów lotniczych via internet itp - a to
    jest chyba główna zaleta kredytówek. Tak samo blokada jednego mcc nic nie
    da, bo transakcje moto wpadają do systemu z bardzo różnymi, czasami nie
    mającymi nic wspólnego z rzeczywistością kodami merchanta

  • 7. Data: 2005-08-27 18:36:46
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

> [...]

    > polegajacego na mozliwosci ustawienia osobnego limitu dla transakcji MOTO,
    > niezaleznie od pozostalych transakcji bezgotowkowych?

    Tak. MultiBank - karty kredytowe. Debetowe pewnie też. Mozna to ustawić
    przez multi-linie.

    Troche to niewygodne. To już chyba lepsza do takiej zabawy netk@arta
    multibanku lub eKarta mBanku.