  • 1. Data: 2006-02-09 16:45:01
    Temat: Optymalizacja kredytu hipotecznego
    Od: "Krystian" <s...@s...pl>

    Przedsiewziecie:
    zakup nieruchomosci

    Cel:
    skorzystanie z dzwigni finansowej i sfinansowanie zakupu kredytem, ktory
    bedzie tanszy niz potencjalne zyski z inwestycji srodkow wlasnych

    Parametry dowolnie modyfikowalne:
    * okres kredytowania,
    * wklad wlasny,
    * rodzaj kredytu,
    * bank udzielajacy kredytu.

    Parametry optymalizowane:
    * oprocentowanie,
    * mozliwosci dowolnej wczesniejszej splaty.

    Co bedzie najlepszym wyborem?

    Kk

  • 2. Data: 2006-02-09 21:37:20
    Temat: Re: Optymalizacja kredytu hipotecznego
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    >
    > Parametry optymalizowane:
    > * oprocentowanie,
    > * mozliwosci dowolnej wczesniejszej splaty.

    Za malo danych. Brakuje danych dot.kredytobiorcy, rodzaju nieruchomosci itp.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-02-10 10:38:08
    Od: "Krystian" <s...@s...pl>

    "Bartek" <a...@t...pl> napisał:

    > Za malo danych. Brakuje danych dot.kredytobiorcy,
    > rodzaju nieruchomosci itp.

    A to ma jakis wplyw?

    Kredytobiorca to osoba fizyczna, uzyskujaca dochody w pln.
    Nieruchomosc to dom wolnostojacy, mieszkalny.

    Chodzi o wybor najtanszego kredytu, odpowiednio dobierajac bank, udzial
    wlasny oraz okres kredytowania.

    Kk

  • 4. Data: 2006-02-10 11:07:37
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krystian porozsypywal nastepujace haczki:
    www.expander.pl
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-02-10 11:46:30
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Nieruchomosc to dom wolnostojacy, mieszkalny.
    >
    > Chodzi o wybor najtanszego kredytu, odpowiednio dobierajac bank, udzial

    ok. Moze niedokladnie sie wyrazilem.
    Jesli chodzi o kredytobiorce, to mialem na mysli takie dane jak: zrodlo
    dochodu (umowa oprace, kontrakt, dzialalnosc, umowa zlecenie, o dzielo
    itp.), wiek kredytobiorcy i sytuacje majątkową i rodzinną (liczba osob na
    utrzymaniu, inne zobowiązania itp.), historia kredytowa (tzw. wpadki zw.z
    rejestracja w BIK).
    Banki naprawde roznie podchodzą do wiarygodnosci kredytowej. Przy
    identycznych danych jeden pozyczy Ci 150k PLN, inny 250k PLN, inny tylko
    100k, inny nic.

    Teraz z kolei preferencje co do waluty. Jesli nie boisz sie ryzyka
    kursowego, to wybor bankow bedzie inny niz tylko przy PLN. Np. BPH z silną
    pozycją w kredytach w CHF, przyznaje sam, ze w PLN to taki bardzo
    konkurencyjny nie jest.

    Co to z kolei znaczy najtanszy kredyt? Czy chodzi tu o najnizszą mozliwą
    m-czną ratę kapitalowo-odsetkową bez wzgledu na okres kredytowania, czy tez
    o łączną sumę oplat, prowizji, odsetek, ubezpieczeń róznorakich, kosztów
    wycen i inspekcji, róznic kursowych dla zadanego okresu splaty?

    Jesli chcesz na szybko porownac sobie oferty, to na stronach bankow
    zazwyczaj mozna znalezc kalkulatory, ktore przyblizą Ci kredyt, pokazą jaka
    bedzie rata, czasem nawet policzą wiarygodnosc kredytową.
    Ale gwaranttuję, ze nie ma tam wszystkich danych i uwarunkowan, tak wiec
    jesli zwrocisz sie do banku o konkretną ofertę, dostaniesz cos innego.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 6. Data: 2006-02-10 12:15:48
    Od: "Krystian" <s...@s...pl>

    "Bartek" <a...@t...pl> napisał:

    > Banki naprawde roznie podchodzą do wiarygodnosci kredytowej.

    Nie chodzi o wiarygodnosc, te sprawe zostawmy na boku.

> [...]
    > kredytowania, czy tez o łączną sumę oplat, prowizji, odsetek,
    > ubezpieczeń róznorakich, kosztów wycen i inspekcji, róznic kursowych

    Jak zaznaczylem w pierwszym poscie - chodzi o najtansze mozliwe
    kredytowanie w danym okresie; czyli zdecydowanie druga z wymienionych
    przez Ciebie opcji. Skoro ma to byc alternatywna dla zakupu gotowkowego,
    to celem jest minimalizacja lacznego kosztu. Zakladajac np. kredytowanie
    kwota x na y lat, laczny koszt kredytowania powinien byc nizszy niz
    mozliwe do uzyskania zyski z inwestycji kapitalowej kwoty x w okresie y
    lat. W razie niespelnienia takiego warunku kredytowanie nie ma sensu,
    lepiej kupic w calosci ze srodkow wlasnych.

    > Ale gwaranttuję, ze nie ma tam wszystkich danych i uwarunkowan,
    > tak wiec jesli zwrocisz sie do banku o konkretną ofertę, dostaniesz
    > cos innego.

    Dlatego wlasnie pytam o konkretne doswiadczenia, bo zdaje sobie sprawe,
    ze analiza ofert w necie jest prawie bezcelowa. Widze jednak, ze czesto
    ten sam kredyt potrafi miec bardzo rozne oblicza w zaleznosci od
    parametrow - np. o wiele nizsze oprocentowanie przy udziale wlasnym
    powyzej 50% wartosci nieruchomosci czy krotszym czasie kredytowania. I o
    to rozbija sie cale pytanie - znalezienie optymalnego i najtanszego
    kredytu, majac mozliwosc dowolnego modyfikowania wszystkich parametrow.

    Kk

  • 7. Data: 2006-02-12 17:12:08
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krystian <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > czasie kredytowania. I o to rozbija sie cale pytanie - znalezienie
    > optymalnego i najtanszego kredytu, majac mozliwosc dowolnego

    Rozumiem intencje, nie rozumiem za cholere o co konkretnie ci chodzi.
    oprocentowanie zalezy od parametrow dowolnie modyfikowalnych i jesli nie
    podasz konkretow - to nikt ci nic nie powie. Bo dla tych samych parametrow
    ten sam bank moze miec oferte lepsza i gorsza. Nikt tutaj nie ma zapewne
    wiedzy, zeby ci zbudowac macierz, ze sobie zmieniasz parametry i wychodzi ci
    konretny bank. Po to idz do Expandera lub Open finance. Mozliwosc dowolnej
    wczesniejszej splaty - ma tylko czesc bankow (bez zadnych warunkow) wiec to
    juz moze byc dla ciebie poszlaka.

    P.S. Byles na jakims szkoleniu i teraz chcesz sam dosjc o tym co Ci mowili
    na temat zarabiania na nieruchomosciach bez posiadania kapitalu? :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 8. Data: 2006-02-13 12:15:23
    Od: "Krystian" <s...@s...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
    > Rozumiem intencje, nie rozumiem za cholere o co konkretnie ci chodzi.
    > oprocentowanie zalezy od parametrow dowolnie modyfikowalnych
    > i jesli nie podasz konkretow - to nikt ci nic nie powie.

    OK, sprobuje pytanie postawic prosciej - gdzie mozna dostac najnizej
    oprocentowany kredyt hipoteczny z mozliwoscia swobodnej wczesniejszej
    splaty?

    Wszystko inne mozna dowolnie dopasowac - moze byc dowolna wplata wlasna,
    dowolny okres kredytowania, dowolna waluta itd. Byle realne
    oprocentowanie (rozumiane jako suma odsetek, wszystkich oplat, prowizji
    itp.) bylo mozliwie najnizsze.

    Kk

  • 9. Data: 2006-02-13 13:12:52
    Od: Michał Macierzyński <m...@p...pl>